Publicerat Mars 11, 200719 yr Tack!.... amakulu, Roggman å mickel.... ;D då vet ja!.... bara frun kvar å övertala!... 8)... vem har tipps på de då ??? ??? ???.... ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Publicerat Mars 11, 200719 yr Hästarna blir väl nervösa av rovdjuren som smyger på gärdet rung ladan He he ;D
Publicerat Mars 11, 200719 yr Enligt ett oberoende forskningsinstitut i Schweiz är räven bärare av hästpest och skall till varje pris skjutas, därav nödvändigheten med vakglugg på övervåningen! ;D
Publicerat Mars 11, 200719 yr Enligt ett oberoende forskningsinstitut i Schweiz är räven bärare på hästpest och skall till varje pris skjutas, därav nödvändigheten med vakglugg på övervåningen! ;DForskarna på independent university i Indiana Minneapolis har också dragit samma slutsats. Rävar skall ovillkorligen skjutas från ovan för att hindra hästpesten att spridas. ;D
Publicerat Mars 11, 200719 yr ;D ;D ;D ..... har framfört allt detta!..... å fruns svar va!... gör va du vill!... bara du kan skilja på hästarna å räven!... "asg".... ja får väll sätta upp en bild på en räv då!... 8)... tack för tippsen killar!.. har ett bra ställe på ladan där jag kan bygga en skjut plats!... å slumpen föll sej juh så bra att just precis där "måste" jag ha en lampa osså!.. ........ 8)
Publicerat Mars 11, 200719 yr Bra jobbat! Hör av dig om du vill ha hjälp med utformningen av vakkojan. Jag har 3 st kojor du kan få titta på och få inspiration av.
Publicerat Mars 11, 200719 yr Bra jobbat!Hör av dig om du vill ha hjälp med utformningen av vakkojan. Jag har 3 st kojor du kan få titta på och få inspiration av. tack mickel!... de kommer jag att göra!... har en gammal skogs koja på tomten osså!. som jag funderar på att göra om till någon form av mobil skjut koja!.. hör av mej fram över!. så vi kan ses!.. STORT... tack!...
Publicerat Mars 12, 200719 yr ;D.. har man bästa frun eller inte!.... ;D.... hon föreslog vi kunde lägga komposten där bakom ladan!.. så de blir ett naturligt ställe för räven å finna mat!.... precis på lagon skjut avstånd!... 8)
Publicerat Mars 16, 200719 yr Författare F..n den där burken jag satte på gäsning funka inge vidare lukta ju som barnängens inget drag alls så de drog ingen räv. Mvh.
Publicerat Mars 16, 200719 yr Tjena! Ta en 120-200 liters tunna(typ vildsvinsrulla) och kontakta en fiskhandlare. .. Det brukar då lösa sig med fiskrens. Fyll den nästan ända upp och låt den stå några veckor - beroende på temperatur! Ta sedan samma/eller en annan likadan tunna och skär ut 10*10 cm längst ner, fyll på den ruttna fisken och rävarna har att göra ett bra tag.. Gärna även en öppning upptill för luktensskull Brukar vara i minst 2 månader även vid mkt aktivitet.. MVH/ RG
Publicerat Mars 16, 200719 yr Jag kör för tillfället på tyngd och massa.. ett berg med renar brukar stå sig ett tag men de blir en massa städning i sommar efter alla ben:) vakar dock inte utan har bara jaktåtlar för jyckarna
Publicerat Mars 16, 200719 yr Jag brukar sitta vid strandkanten där man fiskat gädda alt. vid fiskmjärdena de brukar vara säkra magneter
Publicerat Mars 20, 200719 yr Riktigt kort pipa och överladdad ammo så kan hela familjen fira din jaktlycka när som helst på dygnet ;D Funderar på att byta bort min 308 mot en 6,5:a eller 270win och montera ljuddämpare för liknande övningar, jag jagar aldrig älg med 308:an längre, men det bär emot då bössan och kalibern är jag väldigt nöjd. Sätt ljuddämpare på 308 då, smäller garanterat mindre än både 6,5 och 270 win. ladda med en varmint kula och snabbt krut = inga efter sök mitt i nätterna + att det kan komma fler rävar och luckta på den nys skjutna räven.