Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Blyfritt i 308W

Featured Replies

Publicerat
9 minutes ago Mad Mike sa:

Tog absolut inte illa upp:)

Jag har en historik av omfattande handladdning till flera kalibrar, lät bygga flera bössor för precisionsskytte och långhållsskytte och var väldigt aktiv under många år, av olika anledningar dog det ut och ser mig själv som medelmåttig jägare idag.

Min 260 rem är den enda bössan jag laddar till nu,har inte hjärta att göra mig av med den då precisionen i den bössan alltid varit exceptionell, använder den inte så ofta längre men vi har alldeles för mycket historik, bla mitt livs längsta skott mot rådjur-495m.

Jag skulle bara behöva köpa verktyg i 6.5x57R om andan faller på men just nu känns det inte nödvändigt.

Båda kalibrarna ser ju smutt ut.  Förmodar att 6.5x57R är för kombi/drilling?  Ingen kaliber som jag känner till för övrigt.  Har en kompis som skjuter 7x57R i sin drilling.

• Svar 57
  • Visningar 5,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Kan nog vara första gången någonsin folk på ett internetforum inte är överens om en kula, sikte, kaliber, hundras etc  

• Minns med varmt hjärta när du låg på flaket på sniper_rifles pickup(?) och sköt långhåll på nån åker och rapporterade om att du hörde ljudet från kulans bogvågsknall typ 600 bort? Och lade på nåt extr

• Nä... det  det föds ju  miljöpartister hela tiden .....  själv kommer jag att använda det jag vet fungerar, långt efter att ett förbud träder ikraft... Allvarligt vi har otroligt bra ammo, varför

Posted Images

Publicerat
7 minutes ago exabit sa:

Minns med varmt hjärta när du låg på flaket på sniper_rifles pickup(?) och sköt långhåll på nån åker och rapporterade om att du hörde ljudet från kulans bogvågsknall typ 600 bort? Och lade på nåt extra klick pga lägre temperatur. Det var tider det då du precis började med precisionsbössor och långhåll :wub:

Vilken resa jag gjorde efter mina första trevande försök och senare inte minst med Henriks hjälp:wub:

Publicerat
5 minutes ago Islänningen sa:

Båda kalibrarna ser ju smutt ut.  Förmodar att 6.5x57R är för kombi/drilling?  Ingen kaliber som jag känner till för övrigt.  Har en kompis som skjuter 7x57R i sin drilling.

6.5x57r har jag i min ena drilling, 5.6x52r i den andra.

Min 260 rem var mitt allra första bygge lustigt nog och den enda som är kvar, en riktad vanlig rem 700 låda som nu är inne på sin tredje och sista pipa så jag vågar inte gissa hur många tusentals skott den bössan gått, idag hade man nog valt 6.5 Creed men den fanns inte när jag började, tvivlar iofs på att skillnaden är märkbar om man inte ofta skjuter på de allra längsta hållen.

Publicerat

Styckat idag, och den var inte snygg! Allt såg ok ut till en början men var mycket blodsprängt, sen träffa jag på lite det ena och det andra,

20250101_100241.thumb.jpg.4f6b16aa1d04d57810bdbb7e1aa8ef17.jpg20250101_164700.thumb.jpg.730828fbc63a8960f9c280a1d3b509c0.jpg20241220_150537.thumb.jpg.738a6a7172980d5cd1e47f93dbc2aa7a.jpg

Publicerat

Låter du den hänga med sånt blodklafs? Rensar du inte det värsta när du flår ?

Publicerat
9 minutes ago Dansken sa:

Låter du den hänga med sånt blodklafs? Rensar du inte det värsta när du flår ?

Hänger med skinn

Publicerat
  • Författare
34 minutes ago hs_merkel sa:

Styckat idag, och den var inte snygg! Allt såg ok ut till en början men var mycket blodsprängt, sen träffa jag på lite det ena och det andra,

20250101_100241.thumb.jpg.4f6b16aa1d04d57810bdbb7e1aa8ef17.jpg20250101_164700.thumb.jpg.730828fbc63a8960f9c280a1d3b509c0.jpg20241220_150537.thumb.jpg.738a6a7172980d5cd1e47f93dbc2aa7a.jpg

Kula?

Publicerat
48 minutes ago Mr P sa:

Kula?

Orux 308win misstänker jag, är 99.9% ser så ut med