Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

ar 15 förbud på gång

Featured Replies

Publicerat
1 minute ago Islänningen sa:

Visst, men nu finns det massor av halvautomater sim INTE tar militära magasin, som CMMG.  Och dessa har fått licens nyligen.

Ja eftersom ett företag nu kommit med en lösning som löste det problemet

• Svar 139
  • Visningar 6,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• De kommer tvångsinlösa tre av dina pipor och skänka till frontsoldaterna i Ukraina. - Da, a 45 centimeter R93 barrel in 9,3x57! Just what we were looking for. Victory shall be ours!

• Läser på diverse ställen att den klassiskt reaktiva svensken nu vaknar. Man är arg för stopp på licenser från 1 augusti på ar, man är arg för att den utökade garderoben dröjer till nästa år, man

• De kan säkert fortsätta komma hit och skjuta ponnies på grisvak  

Posted Images

Publicerat
Just now detstorabla sa:

Ja eftersom ett företag nu kommit med en lösning som löste det problemet

Men har du något av dessa på jaktlicens så kan du inte sälja till någon annan ( på jakt) utan att bygga om vapnet. 

Publicerat

Tidöpartierna har tyvärr allt för många extroverta personer på höga poster då dom gärna pratar före dom tänker, när dom nu tänkt så handlar allt i stället om skademinimering:rolleyes:

Publicerat
8 hours ago Mad Mike sa:

Jag kan bara inte tro att det har med röster att göra då en försvinnande liten del av jägarkåren har licens för dessa.

Det handlade tydligen om ca 7000 vapen som berördes enl slaskmedia.

Sett till röster är det nära noll och inget, för individen och som princip mycket.

Publicerat
8 hours ago Mad Mike sa:

Förstå mig rätt, jag menar att det här har inte med hur många ar vapenägares röster dom kan vinna utan istället hur många röster dom kan förlora på att upphäva lagskyddet för enskild egendom- där finns det ett betydligt större valunderlag än hela jägarkåren.

Det är exakt vad jag tror också.  Det krävs för stor lagändring, och om den skulle gå igenom, så faller skyddet också för annan egendom.  Så att symboliken med att förbjuda bränsle och konfiskera din bil, kanske har gått hem.

Publicerat

Mycket bra inlägg.

Publicerat
På 2025-11-02 at 12:38 Mad Mike sa:

På tisdag kommer nya vapenlagen äntligen avhandlas, utfallet av det kan få stor påverkan för tidö partierna lång tid framöver då det får genomslag på sveriges 700 000 vapenägare, nu är det sista chansen för dom att infria vallöften inom området.

Det här kommer nagelfaras på en tidigare ej sedd nivå, eventuella lättnader kommer ställas mot eventuella åtstramningar, snart vet vi vad ett löfte är värt;)

Tisdag som idag? Hört något 

Publicerat
9 hours ago calle sa:

Det brukar väl ta en eller två dagar innan det publiceras på nätet.

Publicerat
10 hours ago calle sa:

Läste ett inlägg av Pia Clerte där det stod 4/11. Hon är ju insatt så det borde stämma.

Publicerat
2 hours ago MagnusN sa:

Läste ett inlägg av Pia Clerte där det stod 4/11. Hon är ju insatt så det borde stämma.

Kopierat från grannkanalen.....

Enligt uppgifter på X och facebook så sägs det att det vart inget och det är flyttat på obestämd tid.

Publicerat
59 minutes ago Islänningen sa:

Kopierat från grannkanalen.....

Enligt uppgifter på X och facebook så sägs det att det vart inget och det är flyttat på obestämd tid.

Suck....om det stämmer krymper tidsfönstret för att infria vallöftena ännu mer...:rolleyes:

Publicerat
18 minutes ago Mad Mike sa:

Suck....om det stämmer krymper tidsfönstret för att infria vallöftena ännu mer...:rolleyes:

Men du vet ju att vallöften brukar sällan bli uppfyllda :ph34r::whistling:

Publicerat
2 minutes ago Islänningen sa:

Så är det, i synnerhet inom vårt område....nu är det dock bara någon liten enstaka nervände kvar i kroppen som hest viskar kanske...kanske;)

Publicerat
35 minutes ago Islänningen sa:

Som jag ser det har dom drygt 6mån på sig att leverera, om det inte är gjort till halvårsskiftet 26 så kommer det inte ske.

Om det blir utfallet kommer jag personligen sänka min valsedel till botten av marianergraven...11 000m under vattenytan:D

Publicerat
46 minutes ago Mad Mike sa:

Som jag ser det har dom drygt 6mån på sig att leverera, om det inte är gjort till halvårsskiftet 26 så kommer det inte ske.

Om det blir utfallet kommer jag personligen sänka min valsedel till botten av marianergraven...11 000m under vattenytan:D

image.thumb.jpeg.30dd8c88152d7b02469c17f82fdea18c.jpeg

Marianergraven är ju långt borta, men om du fixar en Princess 60 motoryact för att ta dig dit, så mönstrar jag på.  Har både skepparexamen och VHF certifikat 🤣

Publicerat
29 minutes ago Islänningen sa:

image.thumb.jpeg.30dd8c88152d7b02469c17f82fdea18c.jpeg

Marianergraven är ju långt borta, men om du fixar en Princess 60 motoryact för att ta dig dit, så mönstrar jag på.  Har både skepparexamen och VHF certifikat 🤣

Kommer allvarligt överväga ditt erbjudande! Ser en lerduvekastare monterad på akterdäck framför mig samt en hel ko i frysen och en jättegrill:D

Publicerat
1 minute ago Mad Mike sa:

Kommer allvarligt överväga ditt erbjudande! Ser en lerduvekastare monterad på akterdäck framför mig samt en hel ko i frysen och en jättegrill:D

Faan vad häftigt!  Då kan vi skjuta över ekvatorn för att krossa lerduvor.

Publicerat

Väntar med spänning på den nya vapenlagen och aviserade lättnader för oss jägare vad gäller vapengarderob och övrigt.  Mycket snack och liten verkstad är ju ett gammalt hederligt talesätt som karaktäriserar det mesta inom dagens politik. Tyvärr har jag inte tillgång till Marianergraven men det finns ju andra sätt att destruera skit, exempelvis klistra valsedeln på ovansidan av en lerduva och sedan förena nytta med nöje. Kanske kan bli en ny gren inom skeet, "duva med snömos" (ger extra poäng vid fullträff).

Publicerat
6 hours ago Newbie sa:

Väntar med spänning på den nya vapenlagen och aviserade lättnader för oss jägare vad gäller vapengarderob och övrigt.  Mycket snack och liten verkstad är ju ett gammalt hederligt talesätt som karaktäriserar det mesta inom dagens politik. Tyvärr har jag inte tillgång till Marianergraven men det finns ju andra sätt att destruera skit, exempelvis klistra valsedeln på ovansidan av en lerduva och sedan förena nytta med nöje. Kanske kan bli en ny gren inom skeet, "duva med snömos" (ger extra poäng vid fullträff).

Pluspoäng för nytänkande.

Det skrämmer mig lite att tankarna istället för att helhjärtat tro på vad som utlovas, sympatisera med förd politik och se vägen frammåt istället funderar på vad som är minst dåligt...

Vi har bara ett sätt att visa vårt missnöje och det är genom lågt valdeltagande- inte genom att rösta på något annat som man inte tror på för det kommer bara misstolkas å det grövsta.

Tycker mig se lite av detta i tidöpartierna redan nu förutom SD, deras väljare är så ideologiskt drivna att inget spelar någon roll.

Publicerat

En liten gnista hopp för jakten och ”vapenlobbyn” kan väl vara att Peter Eriksson från sjf ger sig in i politiken för SD. Egentligen inte relevant vilket parti han företräder så länge det kommer in folk som vurmar för jakten i politiken, det det ökar chansen till förbättringar.

Men det kan ju vara snömos för att blidka ”folket” när man inte uppfyller sina löften.

Publicerat
42 minutes ago MagnusN sa:

Men det kan ju vara snömos för att blidka ”folket” när man inte uppfyller sina löften.

Men exakt! Vill tidö ha min röst en gång till får dom börja med att uppfylla redan givna löften, gör dom inte det kan dom rekrytera vem dom vill och lova vad dom vill och jag skiter högaktningsfullt i vilket!