Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

ar 15 förbud på gång

Featured Replies

• Replies 139
  • Views 7.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• De kommer tvångsinlösa tre av dina pipor och skänka till frontsoldaterna i Ukraina. - Da, a 45 centimeter R93 barrel in 9,3x57! Just what we were looking for. Victory shall be ours!

• Läser på diverse ställen att den klassiskt reaktiva svensken nu vaknar. Man är arg för stopp på licenser från 1 augusti på ar, man är arg för att den utökade garderoben dröjer till nästa år, man

• De kan säkert fortsätta komma hit och skjuta ponnies på grisvak  

Posted Images

3 hours ago Hipshot sa:

Jag lutar just nu åt det "minst dåliga" alternativet/alternativen.. jag tänker inte bidra till risken att återigen tvingas betala upp emot 30 kronor litern för drivmedel.. 

+2.20kr/liter, säger Daniel Helldén. Det ska även innehålla ändrad reduktionsplikt, vilket i praktiken innebär att marknaden styr priset för den delen, så MP kan inte bestämma att det blir +2.20. Det blir mer, gissar jag. 

Daniel Helldén är det sämsta som kan hända för Sverige. Ser inte fram emot att behöva för att behöva höra på honom och Dadgostar sittandes i majoritetsposition. De kommer att bli ärligare med sina åsikter när de är i power position och det är otäcka saker.

Den dagen socialdemokraterna skrftligen lovar att aldrig under några omständigheter sätta sig i regeringsposition med mp och v ska jag lyssna på vad dom har att säga, för till skillnad från de blå så genomför dom allt dom lovat.

Tidö sidan borde vara min hemmaplan men....

Fool me once-shame on you

Fool me tvice-shame on me

Hur kan jag förmå mig att rösta på något jag inte tror på.....

15 hours ago MagnusN sa:

+2.20kr/liter, säger Daniel Helldén. Det ska även innehålla ändrad reduktionsplikt, vilket i praktiken innebär att marknaden styr priset för den delen, så MP kan inte bestämma att det blir +2.20. Det blir mer, gissar jag. 

Daniel Helldén är det sämsta som kan hända för Sverige. Ser inte fram emot att behöva för att behöva höra på honom och Dadgostar sittandes i majoritetsposition. De kommer att bli ärligare med sina åsikter när de är i power position och det är otäcka saker.

Jag har inte läst vad Helldén har sagt men ETS 2 kommer att resultera i en prisökning på 2:50 som det ser ut nu. Reduktionsplikten omfattas ju inte av utsläppsrätterna så det är väl ett sätt att ljuga för oss bilberoende att uttrycka sig som han gör. Själv åker han väl buss, utom på lördagar då antiisraeliska demonstrationer hindrar trafiken på huvudstadens gator. 

När det gäller ETS2 så är det inte en fråga för riksdagen utom möjligen hur den ska implementeras eftersom det är en EU-fiskal avgift vilket gör att Liberalerna äntligen får sin federation. 

På 2025-11-08 at 08:59 MagnusN sa:

En liten gnista hopp för jakten och ”vapenlobbyn” kan väl vara att Peter Eriksson från sjf ger sig in i politiken för SD. Egentligen inte relevant vilket parti han företräder så länge det kommer in folk som vurmar för jakten i politiken, det det ökar chansen till förbättringar.

Men det kan ju vara snömos för att blidka ”folket” när man inte uppfyller sina löften.

Det ligger en hund begraven i detta..

Tidö vet nu med säkerhet att det inte blir någon viltmyndighet innan nästa val, man kan dock inte kommunicera ut det till oss(locket har legat på länge nu) utan att ha en plan b och här kommer peter in som en ny messias för jägsrkåren....

Lika knäpptyst är det om nya vapenlagen och även här nog tanken att messias ska komma in.

Hans roll kommer bli att gjuta olja på vågorna för att få oss att rösta tidö en gång till.....hans omedelbara avträde och lika omedelbara tillträde säger en hel del.

Mmm jag vet inte.. hela AR frågan är ett rött skynke för förbundet, de tar inte i den med tång ens så där tror jag inte den här rekryteringen gör varken till eller från. Min gissning och det är verkligen en gissning är mer att den här snubben är hyggligt duktig och sedan bekant med ngn inom SD.. Och behöver fixa till sin pension :whistling:

28 minutes ago Hipshot sa:

Mmm jag vet inte.. hela AR frågan är ett rött skynke för förbundet, de tar inte i den med tång ens så där tror jag inte den här rekryteringen gör varken till eller från. Min gissning och det är verkligen en gissning är mer att den här snubben är hyggligt duktig och sedan bekant med ngn inom SD.. Och behöver fixa till sin pension :whistling:

Ar frågan är mer eller mindre avhandlad och klar, det är inte problemet, det är resten av vallöftena inom vårt område vi fortfarande väntar på leverans.....

3 hours ago Mad Mike sa:

Det ligger en hund begraven i detta..

Tidö vet nu med säkerhet att det inte blir någon viltmyndighet innan nästa val, man kan dock inte kommunicera ut det till oss(locket har legat på länge nu) utan att ha en plan b och här kommer peter in som en ny messias för jägsrkåren....

Lika knäpptyst är det om nya vapenlagen och även här nog tanken att messias ska komma in.

Hans roll kommer bli att gjuta olja på vågorna för att få oss att rösta tidö en gång till.....hans omedelbara avträde och lika omedelbara tillträde säger en hel del.

Tror du är nära sanningen

2 hours ago, Mad Mike said:

Ar frågan är mer eller mindre avhandlad och klar, det är inte problemet, det är resten av vallöftena inom vårt område vi fortfarande väntar på leverans.....

Och slutet blev att AR har förbjudits... medans folk verkar tro att det inte har det? Inga nya licenser = ägare av jakt-AR kommer tyna bort över tid = samma slut som om man hade konfiskerat dem... men inget gnäll....och röster till valet.

56 minutes ago sexfemåtta sa:

Och slutet blev att AR har förbjudits... medans folk verkar tro att det inte har det? Inga nya licenser = ägare av jakt-AR kommer tyna bort över tid = samma slut som om man hade konfiskerat dem... men inget gnäll....och röster till valet.

Precis så, ren valtaktik då de flesta jägare som ville ha en ar skaffat en så låt dom behålla dessa, för de jägare som inte skaffat någon är denna fråga ändå en ickefråga.

Sportskyttarna ville man dock inte bråka med så det gör mig lite nyfiken hur förhållandet mellan antal Ar på jaktlicens står mot antal Ar på sportskytte? Är det tre ggr så många på sport är det nog läge att använda försiktighetsprincipen;)

På 2025-10-27 at 21:39 detstorabla sa:

IMG_6868.thumb.png.fad844d7203dc66f8283bd8e79d04fcb.png

Alla halvautomater som kan ta militära magasin beviljas ej för jakt..  

Läste ett utlåtande från PM där de skriver att Browning Bar Match är fortsatt tillåten. Rätt märkligt för den tar ju löstagbara stora mag och bara det faktum att Browning förekom i skolskjutningen borde ha triggat politiken att förbjuda. Bar Match maggen känns som en klon av FNs militära produktion?

41 minutes ago MagnusN sa:

Läste ett utlåtande från PM där de skriver att Browning Bar Match är fortsatt tillåten. Rätt märkligt för den tar ju löstagbara stora mag och bara det faktum att Browning förekom i skolskjutningen borde ha triggat politiken att förbjuda. Bar Match maggen känns som en klon av FNs militära produktion?

Jamen serru...

Browning BAR ser ju snäll ut.  Nästan som en supersnäll Tikka....

3 hours ago Islänningen sa:

Jamen serru...

Browning BAR ser ju snäll ut.  Nästan som en supersnäll Tikka....

Jo, det är tillbaka till hur det var innan AR15 blev tillåtna - snälla träbössor och dumma svarta plåtbössor. 

I utlåtande stod särskilt att Bar även var tillåten med pistolgrepp, som man ex monterat pga handledsskada. Tycker mig ha sett Bar som fått lite nya plast och plåtbitar som är väldigt lika AK4.

1 hour ago MagnusN sa:

Jo, det är tillbaka till hur det var innan AR15 blev tillåtna - snälla träbössor och dumma svarta plåtbössor. 

I utlåtande stod särskilt att Bar även var tillåten med pistolgrepp, som man ex monterat pga handledsskada. Tycker mig ha sett Bar som fått lite nya plast och plåtbitar som är väldigt lika AK4.

Nja, antalet bössor som inte är tillåtna är väldigt många fler. Faktiskt nästan alla klass 2 halvautomater.

På 2025-11-17 at 16:11 detstorabla sa:

Nja, antalet bössor som inte är tillåtna är väldigt många fler. Faktiskt nästan alla klass 2 halvautomater.

Min poäng är ett att det är ett märkligt ställningstagande där "en typ likadan" som en förbjuden anses OK. Det är godtyckligt.