Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

ar 15 förbud på gång

Featured Replies

• Svar 139
  • Visningar 7,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• De kommer tvångsinlösa tre av dina pipor och skänka till frontsoldaterna i Ukraina. - Da, a 45 centimeter R93 barrel in 9,3x57! Just what we were looking for. Victory shall be ours!

• Mad Mike
    Mad Mike

Läser på diverse ställen att den klassiskt reaktiva svensken nu vaknar. Man är arg för stopp på licenser från 1 augusti på ar, man är arg för att den utökade garderoben dröjer till nästa år, man

• De kan säkert fortsätta komma hit och skjuta ponnies på grisvak  

Posted Images

Publicerat

image.png.352908d78e14906eea7e0b977d2c24f6.png

Publicerat
2 hours ago exabit sa:

De kommer tvångsinlösa tre av dina pipor och skänka till frontsoldaterna i Ukraina.

- Da, a 45 centimeter R93 barrel in 9,3x57! Just what we were looking for. Victory shall be ours!

Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad. Socker-Conny

Publicerat

IMG_4055.thumb.jpeg.55e97d308373d2327df832e95f583faa.jpeg

Publicerat

Jag undrar vad dom fick i utbyte från sossarna för det här... och varför.

Publicerat
8 hours ago Hipshot sa:

Skrev ngt på fejjan när jag delade Ms inlägg.. klipper in det här med..

"Panikbeslut blir sällan bra, ibland kör man på och det blir knappast bättre.. i detta fallet förmodligen sämre.

Har vi helt enkelt kassare politiker idag? Mer prestigedrivna? Har man kläckt ngt idiotiskt så är det bara att löpa gatlopp ett tag, sprida ansvaret i en större grupp (ingen vill stå ensam i skitstormen), sockra med annat, och hoppas att man överlever nästa val?
Jag kommer att tänka på Estoniakatastrofen.. Två stadsministrar.. avgående Bildt och pågående Carlsson hävdade direkt att Estonia skulle bärgas. De hade modet att ändra ett dåligt beslut fattat i affekt. Den förmågan verkar dagens politiker sakna.. Huruvida det var rätt eller fel att låta Estonia ligga kvar har jag ingen åsikt om men det relevanta i detta sammanhang är att det då gick att ändra ett beslut taget i affekt.

Och likt Madeleine så skiter jag i vapentypen AR.. både 10 och 15, det centrala är hur besluten tas.

Editerar in en tanke till som slog mej..
Någon som minns Ruger Mini-14? Förmodligen inte, möjligen några av mina jagande vänner. Om jag skriver Utöja då? En dåre, likt Andersson i Örebro, får för sig att skjuta folk. Han skaffar ett legalt vapen och genomför det. Media, sufflerade av polisens tillståndsavdelning, drar ut och kampanjar och har snabbt jagat in dåvarande politiska ledning i ett hörn varpå varenda Ruger Mini -14 återkallas och försvinner. Det har alltså hänt förr och det kommer hända igen. Det tydliggör varför det är så farligt att bara acceptera meningslösa panikbeslut. Vad blir nästa grej? Lågt hängande frukt är väl tex hustruns halvautomat som faktiskt har en betydligt starkare koppling till Örebro än AR bössorna.."

Alla Mini-14 försvann inte alls. Vet minst en på forumet som fick behålla sin på jakt. 

Publicerat
4 hours ago exabit sa:

Alla Mini-14 försvann inte alls. Vet minst en på forumet som fick behålla sin på jakt. 

Ok! Möjligt att jag minns fel.. men jag vet helt säkert att en kollega på dåvarande arbetsplats avsatte en stor del av sin arbetstid åt att slåss med samma arbetsgivare men annan avdelning. Hade inte Mike en slik även, har för mej att jag hanterat den.. Min gissning är att om man fick behålla bössan så var det efter en ansenlig möda lagd på att bråka med tillstånd.. 

Publicerat
4 hours ago Hipshot sa:

Ok! Möjligt att jag minns fel.. men jag vet helt säkert att en kollega på dåvarande arbetsplats avsatte en stor del av sin arbetstid åt att slåss med samma arbetsgivare men annan avdelning. Hade inte Mike en slik även, har för mej att jag hanterat den.. Min gissning är att om man fick behålla bössan så var det efter en ansenlig möda lagd på att bråka med tillstånd.. 

Min plockade dom, Christian minns nog bättre än mig men det fanns ett datum där om du fått licensen efter det fick den indragen och om du fått den före fick man behålla den.

Så alla försvann inte.

Publicerat
17 minutes ago lindgren sa:

sila mygg, svälj kameler!

AR påminner en del om att låta nån annan än Systembolaget sälja alkohol.

"Sverige och svenskarna är inte redo för detta! Vi måste skydda dem från sig själva!"

Man kanske kunde införa en entimmas video som är obligatorisk att titta på i vapenbutiken innan man får söka på AR? Lämpligen är Leif GW Persson vår värd som tar oss igenom alla farligheter med AR.

- Jaeeee... *grymt suck* ... så var det detta med högkapacitetsmagasin igen... Det är faaarliga saker och ni bör inte hålla er med sådana. Buset vill åt detta. Ni vet, de där typerna med synnerligen tunn fernissa. Obehagliga killar som inte vill er väl.

Publicerat

Nu har jag skickat ett mail till Gunnar Strömmer, via hans pressekreterare Caroline Opsahl.

Säkert meningslöst men jag har gjort något lite mer än att bara gnälla på forumen åtminstone.

Publicerat

Finns det några halvautomater i 223 som fortsatt är tillåtna utan bråk?

Har ju varit bök med ruger mini 14 och benelli mr1 också tidigare?

Publicerat

Man ser ju tydligt att det nedre vapnet är farligare :ph34r:

IMG_4099.jpeg.92084319f6cd565228f78ac5bab92863.jpeg

Publicerat
2 hours ago sidelock sa:

halvautomater i 223

223 remington är ju en civil patron så... 😋

Publicerat
På 2025-07-06 at 16:10 Mad Mike sa:

Läser på diverse ställen att den klassiskt reaktiva svensken nu vaknar.

Man är arg för stopp på licenser från 1 augusti på ar, man är arg för att den utökade garderoben dröjer till nästa år, man är arg på allt i största allmänhet.

Vi borde finansiera en jurist som stoppar detta, vi borde få sjf att stoppa detta osv..

Nej nej nej, det bästa som kan hända nu är att låta det här spela ut för det handlar bara om politik, politiker som vi röstat fram 2022.

Politiskt är det helt rätt att stoppa licenser på ar nu, om ett år har den värsta ilskan runnit av och då kommer moroten i form av utökad garderob tillsammans med den nya viltmyndigheten, allt för röstboskapen!

Ser vi till att stoppa detta nu resulterar det bara i att inget kommer vara förändrat till nästa val och då riskerar vi att förlora allt...ingen ar...ingen utökad garderob...inget borttagande av femåringar

Vill vi få till en förändring måste svensken börja vara proaktiv såtillvida att vi slutar med att rösta på parti och aktivt börjar med personval för det här slaget är redan förlorat.

image.jpeg.d72350102f32d99328ab0775067efa91.jpeg

Våran åsikt på det hela.