Publicerat Mars 8, 200719 yr Igår fick jag äntligen en bild på tiken som jag hämtar den 2:a april från hivlingens kennel Varsågoda, här kommer hon
Publicerat Mars 8, 200719 yr Författare Jo och snart är odjuret hemma, ska bli så kul. Men hon får inte jaga för husse nu till hösten, bara vara ute i skogen och sitta på pass
Publicerat Mars 9, 200719 yr ja man får önska lycka till med pissråttan, men förhopningsvis så är inte alla som min tjt > ;
Publicerat Mars 10, 200719 yr Författare ja man får önska lycka till med pissråttan, men förhopningsvis så är inte alla som min tjt > ; Är det nått du vill dela med dig?
Publicerat Mars 11, 200719 yr Till och med en tjt är ju riktigt söt som liten. Alltid kul o spännande med en ny valp. Lycka till med den. När det gäller att bli rumsrena tycker jag mig märka att det är svårare med de mindre raserna. Typ terriers. Min Border var inte att lita hundra på förrän hon var 6-7 mån. Har aldrig haft en labbe jag behövt bekymra mig om den saken efter 13-14 veckors ålder. Är det fler som märkt något liknande ???
Publicerat Mars 11, 200719 yr Till och med en tjt är ju riktigt söt som liten. Alltid kul o spännande med en ny valp. Lycka till med den. När det gäller att bli rumsrena tycker jag mig märka att det är svårare med de mindre raserna. Typ terriers. Min Border var inte att lita hundra på förrän hon var 6-7 mån. Har aldrig haft en labbe jag behövt bekymra mig om den saken efter 13-14 veckors ålder. Är det fler som märkt något liknande ??? Inom 2 månader var min settervalp som jag köpte -05 rumsren. Det var dörren direkt och den pep när den ville ut. Förståndig hund.
Publicerat Mars 11, 200719 yr Ska inte sabba sajmons tråd. Jag startar en ny ang rumsrenhet Ingen fara.
Publicerat April 4, 200719 yr Författare Nu är Alice (valpen) hemma, hon verkar vara en riktigt tuff dam som hittills idag har hunnit ruska om rävsvansar och fågelvingar Jag hämtade henne i måndags och hittills så har hon "bara" pinkat inne en gång, imorse när jag var på väg ut med henne så la jag henne i sängen medans jag skulle klä mig. Då hann hon klämma ut två droppar innan jag knep henne Jag kommer lägga upp bilder så fort jag får hem kameran. PS. 2.1 kg väger hon, jag satte henne i köksvågen
Publicerat April 6, 200719 yr Författare Här kommer Alice, våran andra hund Jack gled också in på ett hörn
Publicerat April 8, 200719 yr Författare Jo bilderna blev riktigt fina, kul att ha kvar när hon blir äldre Här hemma är det full fart, burträning, det har hunnit bli två pinkfläckar efter jag hämtat henne i måndags och det tycker jag inte är nånting. Hon börjar bli tuffare och tuffare, nu vågar hon t.o.m springa 15 meter ifrån mig när vi är i skogen
Publicerat April 17, 200718 yr Författare Alice växer så det knakar. Igår när vi var på väg ut i skogen så stötte vi iväg ett rådjur som Alice spårade ca 30 meter innan hon och husse tappade spåret. Idag skjöt jag en bisam som min äldre hund Jack (Amstaff) apporterade. Sedan tog Alice över och struttade omkring med råttan som nästan var lika stor som hon själv