Hoppa till innehåll

Dagbok om min TJT Alice


Sajmon

Recommended Posts

ja hon växer som fan jag såg henne precis innan du hämtade henne och hon var mycket mindre än hannen som var kvar hon var så lungn hon bara satt där och tittade

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den ser ju riktigt fin ut, och den verka trivas med tillvaron och den gillar att bära på bisamråttan också.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo hon verkar stortrivas. På dagarna vallar hon runt min äldre hund. Efter det så brukar vi ta en promenad i skogen. På kvällen är det vila som gäller, INGET annat :D Sedan vaknar hon 0400-0500 och tycker att hela familjen har sovit klart :)

Det är inte ALLTID kul med valpar :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

haha! du bara ljuger :) du sover till 12 varje dag slöfock! :P

Snart kommer nästa hund till gänget! så nu lever alla 2 rävar och 1 hare farligt på vårat vilttäta VVO! Å gud vad farligt dom lever!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej sajmon hörde att du vart i töre med jycken, synd att jag inte jobbade då hade velat se på tjtn.

                mvh jörgen ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej sajmon hörde att du vart i töre med jycken, synd att jag inte jobbade då hade velat se på tjtn.

                mvh jörgen ;D

Jo jag och Roben här på forumet var på väg till överkalix. Vi skulle kolla på beaglevalpen som han ska köpa. Vi stannade till på macken i Töre, då någon frågade: "Är det där en Tysk jaktterrer?" :) Paff blev jag, de flesta tror att det är ett litet rottweiler foster man promenerar med ;)

Hur går det för din tysk? Frugan din berättade att den funkar bra i gryt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Det var längesen jag uppdaterade denna tråd.

Det går jättebra för Alice som nu är 6 månader. Hon har hunnit spränga fyra rävar vid två tillfällen. Senaste gången hade vi bössorna med och då blev en räv fälld  :D

Igår var det vakjakt på räv och det blev en skadskjutning på en räv som vi inte hittade. Det låg blod och hårtussar på skottplatsen.

Åkte hem och hämtade Alice.

Innan denna dagen så hade vi bara gått två viltspår tidigare (Älgklöv + Blod).

Alice tog an det ca 50 minuter gamla spåret, hittade spåret direkt och ledde oss över diken, längs diken. Spåret vinklade flera gånger och efter ett tag så trodde vi att hon bara svammlade, ack så fel vi hade  :)

Hittade första legan efter 50 meter, mycket blod och hår. Fortsatte med en vinkel till och massor med ris och snår.

Efter ca 125 meter så ligger räven där och Alice biter tag och ruskar! Vilken lycka! 

Skottet hade tagit långt bak, mest troligt genom buken och ut genom höften. Stort utgångshål!

Bilder kommer när jag får bilderna från Roben som gick med mig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo hon har utvecklats riktigt fort :) Nu kommer jag att låta henne smälta detta och ta det lugnt ett tag. Enbart träna viltspår och bara vara i skogen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

;D ;D ;D... härligt att höra de gick bra!... sånt värmer mitt hjärta!...  ;D ;D

Grattis på er å ett väl utfört arbete!..

MVh  ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

;D ;D ;D... härligt att höra de gick bra!... sånt värmer mitt hjärta!...  ;D ;D

Grattis på er å ett väl utfört arbete!..

MVh  ;D

Tackar tackar, man har alltid en klump i magen när ett vilt går undan efter skott. Det var himla skönt att hitta räven.

Tillbaka till Alice, hon är fortfarande ganska fjantig i skogen. kanske inte direkt rastypiskt vid snart 7 månader?

har hon inge viltlukt i näsan så tuggar hon mest på kottar och springer runt fötterna på mig. Jag har nu börjat med att ha henne kopplad när vi går ut i skogen och släpper henne när jag har satt mig ner.

I förrgår så gick vi ut och satte oss i en liten såt på jaktmarken. hon sprang max 20-25 meter ifrån mig. flyttade på mig efter 20 min. Satte mig ner och vilken fart hon hade! :)

Var borta i 15 min. Helst plötsligt så hör jag vingslagen från en orre som lyfter, 2 min senare en till!

Hon kommer tillbaka och jag berömmer och klappar om henne, men nu tycker hon att jag är tråkig som bara sitter stilla. Hon drar iväg i en liten grantätning och jag hör en till orre som lyfter, kikar under storgranarna och ser Alice springa 1 meter bakom en orrhöna som lyfter. Alice skallar och ylar :)

Hönan träar 20 meter ifrån mig :) Väntade bara att hon skulle se fågeln och börja skälla, men icke...

Nåja, hennes sök kanske kommer med mognaden får jag hoppas. Ska börja att sitta korta stunder i skogen med henne framöver. Max 30 minuter åt gången. Hon verkar lessna rätt fort när hon inte känner någon viltlukt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...