Publicerat Mars 9, 200719 yr Jahap, så var jaktsäsongen lite på dekis och mc säsongen i antågande. Ska se om det inte blir väder så att man kan damma av hojen på söndag.
Publicerat Mars 9, 200719 yr Pärlan tyvärr snö ännu här ännu men asfaltsvägarna är rena. Blir kanske en sväng till helgen, dom 163 hästarna är lite otåliga nu. Tyvärr skall den säljas snart..har inte tiden just nu med 2 små gaphalsar och pengarna behövs till andra idiotprojekt. Hyrde hoj i Paris i igår och kikade runt lite i stan....härlig trafikmoral froggarna :
Publicerat Mars 9, 200719 yr Författare Pärlan tyvärr snö ännu här ännu men asfaltsvägarna är rena. Blir kanske en sväng till helgen, dom 163 hästarna är lite otåliga nu. Tyvärr skall den säljas snart..har inte tiden just nu med 2 små gaphalsar och pengarna behövs till andra idiotprojekt.Hyrde hoj i Paris i igår och kikade runt lite i stan....härlig trafikmoral froggarna : Jaså, du har en svartfågel . Här är jag o tanten på väg på en liten semestertripp.
Publicerat Mars 9, 200719 yr Kul att ni delar intresset, lika med jakten? Säsongen är ju lite längre i Skåne i jmf med norra Uppland. År 2001 när jag bodde I Glumslöv gjorde jag 1700 mil på en säsong på den förra svartfågeln, (till Bayern och Lofoten samma år + åtskilliga Upplandsvändor). I fjol blev det ca 200 :-[ Kommer att köpa mig en lite billigare och smidigare hoj nu, förmodligen en transalp eller dylikt. MVH
Publicerat Mars 9, 200719 yr Författare Kul att ni delar intresset, lika med jakten?Säsongen är ju lite längre i Skåne i jmf med norra Uppland. År 2001 när jag bodde I Glumslöv gjorde jag 1700 mil på en säsong på den förra svartfågeln, (till Bayern och Lofoten samma år + åtskilliga Upplandsvändor). I fjol blev det ca 200 :-[ Kommer att köpa mig en lite billigare och smidigare hoj nu, förmodligen en transalp eller dylikt. MVH Nja, delat jaktintresse inskränker sig till att hon följer med som hundförare ibland. 200 mil är väl lite, fast jag brukar bara hamna på 7-800 mil :-. Har du varit på Sjöborakan nån onsdagskväll när du bodde härnere? Transalpen är väl kanske inget under av smidighet, köp en fundore eller liknande om du vill ha en smidig hoj. Annars känns ju tantens Ducce nästintill som en moppe. Lätt o smidig, nästintill löjligt lättkörd. Jag kör ifrån smågrabbarna med den på Häckebergaslingan fast de kör R1:or. Har faktiskt lyckats skrapa fotpinarna på den vägen med Duccen men då gäller det att lämna hjärnan hemma. ;D
Publicerat Mars 9, 200719 yr Har faktiskt lyckats skrapa fotpinarna på den vägen med Duccen Jag har vurpat i lösgruset på uppfarten till Häckeberga slott efter den slingan...ödets ironi efter det åket...kostade ca 6000 i självrisk för omlack vill jag minnas. :- Bodde också ett tag på Björnstorp så dessa vägar kan jag väl. Jag vill ha nåt som jag kan bränna grusväg med. Kan bli en KTM offroad också. MVH
Publicerat Mars 9, 200719 yr Är också grymt intresserad av MC...men vet att jag skulle köra ihjäl mig omedelbart, så än så länge blir det ingen hoj ;D är sugen på nått liknande denna:http://video.google.com/videoplay?docid=-3563784723686953251 det är väl försäkringspremierna på en sporthoj/skrevraket som sätter käppar i hjulet för ett framtida hojägande :-...för mig iaf. /Fredde
Publicerat Mars 10, 200719 yr det är väl försäkringspremierna på en sporthoj/skrevraket som sätter käppar i hjulet för ett framtida hojägande :-...för mig iaf. Jag tog inte kort förens jag var 23 (hade lätt sen tidigare) En viss mognad skulle då ha nått min kropp..nåja 8) Redan när du fyller 24 blir premierna billigare. När man passerar 30 är det sedan helt OK. Betalar nu 5800/helår för min sporttourer vilket är mycket om man kör 200 mil men Ok om man kör 1700. Bor man sedan på landet och i Norrland som du tror jag det är än bättre. Mången natt har vi kappat på autobahn, min tyska kusin har en ZZR. Även autobahn blir smal när man närmar sig 300 MVH
Publicerat Mars 10, 200719 yr http://bubblare.se/ghostrider/fullscreen/ den här killen e nog riktigt populär hos polisen, snacka om organiserat, kamera killar utplacerade lite överallt.... mvh johan
Publicerat Mars 10, 200719 yr bättre ljud på denna länk... http://bubblare.se/ghostrider_sthlm/fullscreen/
Publicerat Mars 10, 200719 yr http://bubblare.se/ghostrider/fullscreen/den här killen e nog riktigt populär hos polisen, snacka om organiserat, kamera killar utplacerade lite överallt.... mvh johan hehehe...har alla hans filmer, han är utan tvivel bäst! 8) ;D
Publicerat Mars 10, 200719 yr Sålde hojen för ett år sen och kommer fortsättningsvis kanske bara köra på bana, var inne på ett ERF team förra året men det blev inget större allvar av det hela förra året, då hojen inte blev klar och tiden inte räckte till, vi får se hur det går i år. Men kanske kommer suget att köra på vägarna i ett lugnare tempo tillbaka 8), men 200+ slutar förr eller senare illa , jag kunde bara inte låta bli :. Körde en Daytona 1200 kunde den varit smidigare i kurvorna men gott om klös i motorn.
Publicerat Mars 12, 200719 yr Författare Jag har vurpat i lösgruset på uppfarten till Häckeberga slott efter den slingan...ödets ironi efter det åket...kostade ca 6000 i självrisk för omlack vill jag minnas. :-Bodde också ett tag på Björnstorp så dessa vägar kan jag väl. Jag vill ha nåt som jag kan bränna grusväg med. Kan bli en KTM offroad också. MVH Skulle du vara nere nån gång med hojen så hör av dej så kan vi ta en runda på svängilisväng vägar. Du kanske känner grabbarna i RR?Själv hade jag en gång i tiden föregångaren till ZZR, en ZX10. Det är inte så stor skillnad mellan dem o ZX10:an var kung ett år innan FZR nr:2 kom -89. ZX10an var ingen 300km hoj men ärliga 260 gjorde den (min var lite hetsad ;D). Den var dock lite väl tung o klumpig (och dyr i försäkring) så därefter har det blivit lättare men svagare hojar.
Publicerat Mars 15, 200719 yr Trimmad MT5:a var grejer det ;D ;D.....blev en 125:a efter det men just nu är jag utan hoj och har inte körkort för tung heller..... :'(
Publicerat Mars 15, 200719 yr Har körkort för MC men det närmaste jag varit en sådan var min trimmade KS 50 ;D
Publicerat Mars 15, 200719 yr Skottade manöverbanan ren från en dm snö i november-83 sen var det bara att gasa allt vad min Husqvarna 125WR höll för, åkte sedan året runt till jobbet tills det vart dags för b-kortet och även en uppgradering till 240WR.... Fan vad jag saknar enduro-åkningen ibland :-
Publicerat Mars 16, 200719 yr Författare Har körkort för MC men det närmaste jag varit en sådan var min trimmade KS 50 ;DAjabaja, framförande av oregistrerat och obesiktigat fordon.
Publicerat Mars 16, 200719 yr Ajabaja, framförande av oregistrerat och obesiktigat fordon. Preskriberat ;D
Publicerat Mars 17, 200719 yr här är min hoj Honda CR? Brorsan har en sån (en Cr 125...antar att din har mer kubik än den)...fast han har betydligt mindre dekaler på sin :....dom går bra dom där hojjarna, och roliga är dom också ;D
Publicerat Mars 18, 200719 yr japp det är en crf 450 som sagt. den går mjukt och fint och roligt är nog i underkant brukar bli en hel del timmar på banorna. har redan gjort några i mx-indoor, första tävlingen går 21 april så man får ligga i för att komma i form.
Publicerat Mars 18, 200719 yr här är min hoj Det var en fin hoj du har kul att du tävlar oxå. De var en redig snorstopare du hadde ;D
Publicerat Mars 18, 200719 yr försöker få in en bild på min moppe!..... > fan fan!.. de går inte bra!... hmmmf.... ;D
Publicerat Mars 18, 200719 yr Preskriberat ;D haha jag har inte ens mc kortet men ett par hundra mil med en fzr 1000,fan jag har ALLA andra körkort,alltså får köra buss med 50 pers i men inte köra mc,,ja ja bliiir sååå förb--ad ;D ;D