Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkjakten -07 och -08 Hur går det?

Featured Replies

Publicerat
Har ev en uppstoppad duvhök på gång. Ser jäkligt bra ut, sitter upprätt med infällda vingar.

Vad tror ni om det? :mellow:

Har just knåpat ihop en vippbräda till räven och det ser ju hyfsat ut.... ev provas imorrn

Duvhök kan ju inte vara fel...... är ju en kråkpredator så Själv har jag en hornuggla på g :blink:

• Svar 846
  • Visningar 64,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare
Trädet är 25-30m bort kanske lite styft håll om man tänker in vinkeln. mer troligt att de va skit bakom kolven haha..

Ska se va vapenmånglar`n har i lager

såg dom iaf en 200meter, flög bort över fältet o runt en grankulle.?

Om du e int. så är du välkommen på en jakt sen i sommar o testa Loddbys kråkor o kajor!

Mvh Garou

Djurbergs Järn.. hövva.. där har man handlat sig fattig.. gjorde värsta klippet där på alternativhagel, fick bismuth för 3 kronor smällen. Var visst ngt parti som vafanhannuheterdenungablondakillen fått kritik för, haglen höll inte ihop eller något. Köpte rätt mycket och sköt friskt med dem ute i St Anna, funkade klockrent!

Hörrö slarver, om trädet är på 25-30 så är det utan tvekan SKB :mellow::blink::)

Flög de runt en grankulle, på låg höjd? Isf så kan jag meddela att de träade där och då kan de nog ligga döda under träden nu. Är de påskjutna så brukar de krokna rätt snart...

Mvh!

Publicerat

hemma igen :blink: vinter fortfarande, Men björn får en på gott humör :mellow:

Publicerat
  • Författare

Hyfsat med trut på lilla anläggningen nära byn idag, blir ett race där i helgen! I den bästa av alla världar så jagar jag hemikring på småtipparna i helgen samt hänger upp uven på stortippen på måndag. Nu inser jag att det inte kommer att funka men det var ju en kul tanke :mellow:

Inga kissar Wäppling?

Mvh!

Publicerat

Ja just det ja!! Wäppling var ju på kissemissjakt.

Inga klösmärken?

Publicerat
:D:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: nej blev ingen katt men mycke annat kul blev det :rolleyes: och åker nog ner igen och satsar på katterna, efter helgen om detta väder fortfarande gäller.
Publicerat

Slutat snöa här o enligt smhi ska sola titta fram imorgon o vinden ligga helt perfekt.

Dock snörvlar o gnäller regeringen lite här men jag har lurat till mig dispens tills lillan vaknar.

Håller tummarna för att hon sover åtm till kl.08 imorgon så man får nån timma iaf.

Känner mig som barna före julafton :D

Siktar in mig på 10+ imorgon om vädret bjuder upp till dans :

Publicerat
  • Författare

Nu ska jag vara elak :D

Är det verkligen smart att åka om du bara får en timme under uven? Tänk att ta ned uven i värsta draget, hålla på och visa dej med din pimpade pryl.. Jag skulle gett fan i det men å andra sidan så är du betydligt mycket mer "på" än jag..

Mvh!

Publicerat

fick idag tillåtelse att tillbringa årets sista kråkmorgon på söndag på ett nytt ställe med ultimata förhållanden

en hög kulle med klena höga granar skall pyntas med uv, oj jag glömde säga att det är i utkanten av en minkfarm :D

skall inte ta ut något i förskott men det ser helt klart bra ut....

återkommer :rolleyes:

Publicerat
  • Författare

Wow! Minkfarm brukar vara hett, jobbat ett tag på en sådan och där saknades det inte kreatur att skjuta på :D

Mvh!

Publicerat
Nu ska jag vara elak :D

Är det verkligen smart att åka om du bara får en timme under uven? Tänk att ta ned uven i värsta draget, hålla på och visa dej med din pimpade pryl.. Jag skulle gett fan i det men å andra sidan så är du betydligt mycket mer "på" än jag..

Mvh!

De blir 2h, 06-08, o de brukar avta då maskinerna kör igång kl 07.

Innan dess ska ja hunnit bombat en hel del förhoppningsvis!

Nu e kaffet klart o de snöar inte idag :rolleyes::rolleyes:

Publicerat
fick idag tillåtelse att tillbringa årets sista kråkmorgon på söndag på ett nytt ställe med ultimata förhållanden

en hög kulle med klena höga granar skall pyntas med uv, oj jag glömde säga att det är i utkanten av en minkfarm :rolleyes:

skall inte ta ut något i förskott men det ser helt klart bra ut....

återkommer :rolleyes:

Avis?? Jag?? Japp!! :rolleyes:

Måste bara bli bra, med tanke på hur det brukar se ut vid minkfarmar. :D

Publicerat

Får se hur det blir i helgen :D Var väl tänkt att jag skulle hänga med Hipshot till en tipp och köra med snurra. Nu är det bara så att sladden som jag har beställt inte har kommit än, trots att dom lovade mig den innom 2 veckor. Det har nu gått över 3.... Nåja, får se hur det blir. Har en taggad uv här som inte har kört på ett tag också. Borrade fast det nya röret som den sitter på även. Verkar lovande :rolleyes: Hursomhelst så ska jag ut i helgen!

Publicerat

Mot bättre vetande tog jag mig en tur ut i morse med mitt tillfixade rävskinn, tok mkt dimma tyvärr :D bröt efter en 45 min kändes helt meningslöst.

däremot satt det en katt i fällan, så bonden blev glad iaf.

Publicerat

SKITMORGON!!

Försent ute, 05.30. Int viste ja att de kommit igång så tidigt.

Hörde första kraxet när kaffet puttrat klart kl 05. Ngt stressad.

Hade flera besök vid uvmontering.

Väl nere ser ja att den tittar åt fel hål o e kanske "Liiiiite" sne.

Men de får gå.

Räserkrax runt uven innan ja ens fått på mig ansiktsmask eller handskar.

Slänger iväg ett bomskott, SÅKLART.

Sen e de LUUUUGNT.

Första kajan drar ja ner bara för att bättra på självförtroendet.

Sen kommer de kajor på kajor men inge kråkor.

Så ja drar ner ngr till. Ble 4 sammanlagt.

Sen hade jag en situation med kråkor osså dök en galen trut upp me :rolleyes:

Jäkla va kul.

Aldrig hänt förut. Måhända var de för nya ögona.

Så kul att ja förvirrade mig o sköt inget istället för trut OCH kråka :rolleyes:

Annars har ja inte sett ngt exeptionellt under morgonen men så titta den ju åt fel håll.

Inte fixat infästning ännu :D

Men inge drag/sträck på kråkorna, som jag hade hoppats på.

Då de kommer e de 10st minst åt gången o ett helt tjog kajor runt.

Ble ju rent snurrig o hade svårt att välja rätta lägen.

Slutade me 4 kajor o 5 kråkor.

Ble ngr bommar me så de skulle varit 10+ idag :rolleyes:

Men imorgon ska de skjutas rejält då vi e fler skyttar.

Idag småsnöa de o sola sken aldrig riktigt fram som lovat. Hoppas på morgondagen.

Publicerat

Fasen va ni kämpar.

Har ni tänkt påa tt det skrivs mer om kråkjakt än om skogsfågeljakt på denna sida :P

SMHI hade sagt -16 på lördag men idag då ja kikade igen så visades +3 och sol så det blir nog jakt till helgen för min del.

Återkommer med rapport.

Publicerat
  • Författare

Aj aj aj Jimbolo, man blir ju galen av att vara för sen!

Börjar du inte få kläm på skyttet? Vinden? Det kan vara så löjligt lätt skyttet när man väl får koll på hur det funkar..

Trut för uv är en utmaning! Ids inte ens försöka men jag har som sagt ett klipp på hur det kan se ut och då är skyttet långt ifrån enkelt :P

Mvh!

Publicerat

De e inte skyttet som e problemet utan gömslet som inte tillåter skjutvinklar som e vettiga eller tillåter att fullfölja sving.

Har bara väntat på att snön ska försvinna så man kan bygga sig ett riktigt skydd.

Men nu får de va nog.

Får ja komma iväg för regeringen ska de byggas ett nytt ikväll så att man kan skjuta riktigt imorgon.

Såååå less.

Sen glömde ja ju att berätta att ja höll på att bryta benet då ja gick igenom is o vatten upp till skrevet.

Satan va ont de gjorde o blött ble de.

O som om de inte räckte så trilla ja ner ur trädet me. Iof bara 1/2-1m men de räcker för o bli riktigt :P;) .

Därav denna pissiga morgon!

Publicerat
  • Författare

Jagat med Murphy idag ser jag :P;):lol:

Mvh!

Publicerat

Ok. Nu är Uven Helge klar. Imorgon 04:30 bär det ut till Årsta Sätteri. Och jo, det är lite sent på säsongen, men vi får se hur det går.

post-2052-1207939823_thumb.jpeg

Publicerat

Ser kalas ut ,kanske skulle

du kapa ögonbrynen lite grann.

Fast å andra sidan är jag ingen kråka så testa. :angry:

/M.

Publicerat
Jagat med Murphy idag ser jag :D :D :lol:

Mvh!

Jo de kan du ju fethajja!

O då har ja inte ens berättat hur snösörjan fyllde bösspipor mm.

MEN:

Nu har jag varit o byggt mig ett nytt gömsle o de ble SÅÅÅÅÅÅ bra!

Sitter o ler då ja tänker på alla tripplar jag ska ta från detta gömsle för nu J..LAR blir de vilda västern

135graders skjutfält sidled o 90framåt.

2,?m högt o 4m brett så vi ska få plats ngr stycken (skyttar OCH barn+vagn )

Dessutom e de byggt i en kulle så ja sitter bara ett par meter under uvens höjd

Under marknivå bakifrån.

Kan ju bara inte gå fel!

Ska b li otroligt kul att testa.

Men perfekt e de inte ännu.

Bara nå maskerade presenningar nu men de ska ja bygga till sen.

Hann bara provosoriskt idag!

Men nu ska dubbleèr o tripplar inte va nå bekymmer iaf.

Men då krävs de en apportör me!

Men de har ja ju!

Jisses va gott ja ska sova ikväll ..... kan inte sluta att småle.... kul när ngt funkar!

Fattas bara att nån typ rivit de då man kommer ut.

Men de e nog ingen fara för imorgon ska ja inte vara sent ute :angry:

Publicerat
  • Författare

Låter rejält gött Jimbolo!

Skaffa nu en bra automat så kan du skjuta egna tripplar :angry: (visst fan hade du en bock va?)

Mvh!

Publicerat

Låter lovande Jimbolo, hoppas du får ha dina nät ifred den här gången bara :angry:

Ska ut imorrn, det verkar lovande. Är en sak jag funderar lite över bara, när ska man vara på plats? Inser att det var 2 veckor sen jag jagade, kråkorna lär vakna betydligt tidigare nu eller?

Publicerat

Helt otroligt!!! Här på västkusten har vi haft smäckväder i en vecka nu också precis när årets sista kråkhelg närmar sig så har metreologerna mage att lova vind och snöblandat till helgen :angry: Den enda som ler stort här hemma är tjejen, sovmornar tillsammans med henne har inte direkt prioriterats dom senaste månaderna(halvåret).

Har helt klart kommit till insikt att ett sju till fyra jobb mån-fre är åt h-lvete för mycket om man vil idka jakt så mycket man önskar. Hur får ni tiden att räcka till????

Får nog bli att skrapa trisslotter och hoppas på turen och gå ner på två jobbdagar per vecka till hösten, vinner man riktigt många miljoner kanske man tom. får råd att köpa en riktig uv(folk har banne mig vett att ta betalt för dom)

Lycka till i helgen, själv får man ligga hemma och sura över dåligt väder och hoppas att skyttet på banan stämmer istället...