Publicerat April 5, 200818 yr pratat med hippen nu,han har nog lagt ner mer än 40 fågel nu blir inte bara lite avundsjuk, för här tänkte man också ut, men här vräkte snön ner i morse men han har det säkert bra där under sin Uv
Publicerat April 5, 200818 yr Ja det är förjävligt rent ut sagt!Ok om det händer nån ända gång på banan men vid jakt så kan det ju vara skillnaden mellan en skammad och en död fågel. Gillar det inte! Är det någon annan som känner igen problemet? 870 Wingmaster Köp en benelli
Publicerat April 5, 200818 yr Köp en benelli HAHAHA :lol: kanske ett alternativ. trivs så grymt bra med pumpen i övrigt bara!
Publicerat April 5, 200818 yr Å här sitter man fast i oslo och måste jobba medans vädret är grymt fint för kråkjakt ville bara sätta mig i bilen igår å åka hem för att kunna få upp uven i en fin trädtopp idag å skjuta lite tar hårt på psyket att vara så långt från jaktmarkerna hehe sen blir det ju inte bättre av att läsa hur trevligt ni har det när ni är ute gör mig ju bara ännu sugnare
Publicerat April 5, 200818 yr Ute i morse,resultat 2 kappor+ett par kajor,satan vad trögt det går. Tror att kanske 5-6 kappor i snitt för uven/morgon i år Hörde med gubbarna på tippen att de inte börjat köra några hushållssopor dit än så där har man nog förklaringen. För första gången nånsin var skyttet 100%.(blev inte såmånga skott) Kan även berott på att man numera använder en Comfort Känns som man inte kan missa med den ångrar inte för ett ögonblick att jag valde kortaste pipan. /M.
Publicerat April 5, 200818 yr Författare pratat med hippen nu,han har nog lagt ner mer än 40 fågel nu 51 kråkor, 8 korp 2 mås, 2 kajor Firma Holst & Hipshot i högform Vi hade faktiskt vapenproblem med i morse, tror jag tar det i jaktdagboken med. Mvh!
Publicerat April 5, 200818 yr kör första jakten här uppe(burträsk,skellefteå) imorgon, kanske inte riktigt räknar med hippans resultat men några ska nog få komma ner på jorden ( dagens jakt byte en sork)
Publicerat April 5, 200818 yr Ni som nu bor i breddgrad med umeå eller norrut, kan nog göra sig beredda på att sträcket börjar nu. sköt en grå trut vid en grislagård nu, och han har troligen inte övervintrat . fast skulle vara perfekt med sydliga vindar för då blir det drag. Japp kan intyga att morgonens jakt gav bättre resultat än förväntan! Trots ringrostigt skytte.. 18 fågel i backen får anses som ok, men något kråksträck var det inte att tala om. 10-15 trut var in å tjoade, kul! Nu är det full fart med kråkmornar till den sista april, KUL som fan!
Publicerat April 6, 200818 yr då kan jag säga att jag leder i minst antal skjutna kråkor dimma först, sen kalla vindar och fåglar som inte ens tittade på uven. sen när jag gav upp var uven nästan helt VIT av frost, Men det är ju inte att få skjuta som är det viktiga utan bla bla bla jo det är just vad det är när man jagar kråkor.
Publicerat April 6, 200818 yr Författare Men det är ju inte att få skjuta som är det viktiga utan bla bla bla Vaddå, var det ingen fin naturupplevelse? Känner igen det där, sunkväder.. Somnade igår vevandes ett gäng paketskott på näthinnan Mvh!
Publicerat April 6, 200818 yr Vaddå, var det ingen fin naturupplevelse? Känner igen det där, sunkväder.. Somnade igår vevandes ett gäng paketskott på näthinnan Mvh! Nej det var förjävligt! sorterar skott nu, har alldeles för mycke 32g 6. måste nog skjuta lerduvor idag.
Publicerat April 6, 200818 yr Författare Ja dra iväg sexorna på lerduvor! Ska se till att du får banka kråka och trut här nere då du kommer ned med trap Mvh!
Publicerat April 6, 200818 yr Var ut en sväng igår för att spana in läget. Mycket fågel i rörelse men de flög ganska högt pga dimman. Skjöt på 2 redan skadade kråkor. På vägen tillbaka såg jag några fågeltittare med sina teleobjektiv och kameror som stod och tittade åt det håll jag jagade på från vägen. Jag gick förbi dessa 2 herrar i 60 års åldern och vidare till min bil. Kort därefter kom de i sin bil och när de körde förbi mig så passade de på att fota både mig och min bil så mycket de kunde. Att de bara orkar, spana på fågel på en soptipp och sen trackassera jägare, ja jösses Tror de inte på demokrati dessa människor? Lagar som finns som är skapade på demokratiskt vis. Personligen ser jag ingen skillnad mellan dessa männsikor och andra människor som lägger lagen åt sidan för sina egna intressen. Hot mot demokratin är vad dom är. Men ingen verkar ta dem på allvar ändå såå. Man får väl hoppas att man inte får besök av militanta veganer om nätterna.
Publicerat April 6, 200818 yr Författare De var väl ute i syfte att plåta dej då du sköt berguv i vanlig ordning.. Ni verkar ju ha riktig otur med fågeltittarna i dina trakter! Mvh!
Publicerat April 6, 200818 yr Tyvärr, tyvärr Det tråkiga i sammahanget är att de har tunnelseende och inte kan föra dialoger.
Publicerat April 6, 200818 yr Tror banne mig de e dags att sluta me kråkjakten. De har liasom satt sig på huvet. Varit till fjälls, på jaktprov med jycken, o då på "RIPA" Men gissa vem som stått o spanat in Eu-kråkor o lysnat in riktning på varenda kråka som sagt nå. Tack o lov presenterade hunden en hel del ripa så man klev sakta in i den normala världen igen. Men ju närmre ja kom Härnösand idag ju mer o mer kråkor, korp och kajor spanade man in. Tack o lov har jycken plockat hem pris 3dagar i rad så nu kan man ägna kråkjakten en hel del tid
Publicerat April 6, 200818 yr Har inte blivit något under helgen Sur, då jag nu insett att det bara är en helg kvar som jag kan jaga innan dom blir fredade. Nåja, till helgen ska det bli ett riktigt ordentligt försök med uven, ska in till uppsala och köpa lite mer lerduvekrossar skott också. Något måste man ju syssla med under ej jakttid
Publicerat April 6, 200818 yr Författare Ehh jag hade tänkt boka dej för div äventyr, både dej och din snurra.. Ska kolla schemat här framöver så får vi se. Mvh!
Publicerat April 7, 200818 yr Ok, men det funkar säkert. Måste få hem den här sladden också. Ligger den inte i brevlådan idag när jag kommer hem så tror jag att det är dags för Walle att ringa ett litet samtal
Publicerat April 8, 200818 yr Hej alla. Jag ska ut på första kråkjakten på lördag, till Årsta sätteri. Efter att ha läst "kråktrådarna" så får jag väl försöka pimpa upp plastuven jag köpte innan jag hade läst alla trådar. Dessvärre så har jag inte så överdrivet mycket tid för "customizing" den här veckan, så om man måste välja att göra något på en kväll vad tycker ni att man ska göra då?
Publicerat April 8, 200818 yr Författare Årsta säteri.. är det den här traditionella kråkjakten söder om stan du ska på? Jävla knepigt datum, ni skulle jagat för två veckor sen om det stämmer.. Ang din uv så tror jag inte det finns något mer att säga öht än vad som redan är sagt i denna tråd samt i de länkar som finns här. Vad du kanske skulle kunna göra är att ta en snabbraid bland div second hand butiker samt ngn tygbutik, med en j-la tur så kanske du kan hitta ngt luddigt tyg som förefaller stämma överens hyfsat med uvens fjäderdräckt. Limma på något sådant torde du fixa på en kväll.. Mvh!
Publicerat April 8, 200818 yr Årsta säteri.. är det den här traditionella kråkjakten söder om stan du ska på? Jävla knepigt datum, ni skulle jagat för två veckor sen om det stämmer.. Ang din uv så tror jag inte det finns något mer att säga öht än vad som redan är sagt i denna tråd samt i de länkar som finns här. Vad du kanske skulle kunna göra är att ta en snabbraid bland div second hand butiker samt ngn tygbutik, med en j-la tur så kanske du kan hitta ngt luddigt tyg som förefaller stämma överens hyfsat med uvens fjäderdräckt. Limma på något sådant torde du fixa på en kväll.. Mvh! Det är högst den samme jakt vi pratar om. Och jo, det är nog lite sent, så desto viktigare att uven är bra! Secondhand-butiker låter smart, men det blev en betydligt dyrare lösning med fjädrar från Panduro istället. Så ikväll blir det klisterfest och jag lovar att bifoga en bild på skapelsen hur vedervärdig den än må bli. (För enligt vad jag har läst här så är alla typer av kreationer bättre än plastis original. Inte sant?)
Publicerat April 8, 200818 yr Författare Ja nästan iaf.. Ta fram bilder på Jimobols o Neos uvar och snegla på medan du rockar loss med klisterburken.. Edit: Kan inte för mitt liv begripa varför de valt att lägga jakten så sent, tror det var samma visa förra året med klent resultat som följd. Är ni ute i god tid samt har tur och hamnar på ett bra ställe samt sköter resten av hanteringen bra så kan det bli någon eller några lokala förmågor samt lite kajor. Mvh!
Publicerat April 8, 200818 yr Jo, jag har printat bilder på era kreationer, så vi får se hur det blir. (Hur mycket fjädrar har ni på ryggen?) Och jag har ingen aning om varför jakten är sen, då jag bara är inbjuden av en mycket trevlig farbror som heter Lennart Norlander. Jag och beaglen har tränat eftersök med honom, och när vi snackade i veckan så frågade han om vi ville komma ut. och klart att jag sa ja.
Publicerat April 8, 200818 yr Författare Jimbolo har du sålt uven och blivit fågelskådare eller? Mvh!