Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Halvmåneklubben?

Featured Replies

Publicerat

Amatör ;D ;D ;D ;D

Publicerat

;D Har man ingen axel får man ta stöd med skallen  ;D  ;D

Publicerat
;D Har man ingen axel får man ta stöd med skallen  ;D  ;D

;D ;D ;D

Stackare han kan ju inte ha skjutit med luftgevär ens, vilken stil!

Publicerat

Vapnet ser faktist ut som en Valmet eller numera Tikka,,har precis sålt en sådan :D Men inte var det för att det var kraftig rekyl inte.

Vicken sopa till skytt ;D

Jag har faktist varit med om att få ett jack över ögat,och det var i Gambia,när jag jagade Vårtsvin. Jag hade noterat att grisar var i antågande så jag kastade mej bakom ett gammal nerfallen Baobabträd och fick inte till det riktigt med den för ovanligheten monterade kikaren på det lånade vapnet. Jag drog till en ärta på grisen som för övrigt stendog,men ett jack i ögonvrån fick jag i alla fall.

I Afrika botas allt från gonne till halvmånar med Whiskey...hehe

Publicerat

Jag fick min halvmåne av en 222r  :-[ :-[ :-[ :-X

Mvh Anders Hj

Publicerat

Bedrövligt att se honom skjuta. >:(

:D :D :D

Publicerat

haha förtst trodde ja det va nån klubb för de med mindre hår på huvet här på forumet  :D

sedan förstod ja att det va den sjukt dåliga skytten på en film ja sett tidigare idag  ;D

Publicerat

Skytten agerar ungefär som sonen gjorde, närsynt anläggning med Valmet 412 samt slugs är inte att leka med. :o

Det blev en skaplig smäll, inget blod men en upplevelse rikare.

;D

Raggarö

Publicerat

Han skulle behöva få prova kompisens .585:a nyatsi. ;D

Publicerat

Tror de sitter många fegisar därute som inte vågar erkänna  :o ::);):D

Halvmåneklubben medlemsantal har ett mörker över sig ;)

Nog har man lyckats få sig en o annan kikarsmäll på toppjakten.

Prova att ligga som en båt o skjuta ngt i topp.

Behövs inga större doningar än .30.06 då.

Har dock aldrig lyckats slå hål men de e väl för att på kanten av min kikare sitter de gummi.

Så än e man inte fullvärdig medlem :) ;D ;D

Däremot tycker jag det ser oerhört klantigt ut av han på filmen!!!

Publicerat
Tror de sitter många fegisar därute som inte vågar erkänna  :o ::);):D

Halvmåneklubben medlemsantal har ett mörker över sig ;)

Nog har man lyckats få sig en o annan kikarsmäll på toppjakten.

Prova att ligga som en båt o skjuta ngt i topp.

Behövs inga större doningar än .30.06 då.

Har dock aldrig lyckats slå hål men de e väl för att på kanten av min kikare sitter de gummi.

Så än e man inte fullvärdig medlem :) ;D ;D

Däremot tycker jag det ser oerhört klantigt ut av han på filmen!!!

Då uttalar jag mig först och kan säga ärligt att jag har aldrig fått någon 1/2-måne.

Hahaha! :D

Publicerat

Jag instämmer med ls. Har aldrig fått en halvmåne. :D

Publicerat
Jag instämmer med ls. Har aldrig fått en halvmåne. :D

Bra kompis! Då är Vi 2 st som har klarat oss. Hahaha! :D

Publicerat

INte jag heller (än) men man måste skjuta lite för att hamna i riskzonen o då pratar vi inte om blysprutor  ;)

Men de e ofta då man skjut först o tänk sen (ang sin possition till bössan altså) de händer.

Publicerat
INte jag heller (än) men man måste skjuta lite för att hamna i riskzonen o då pratar vi inte om blysprutor  ;)

Men de e ofta då man skjut först o tänk sen (ang sin possition till bössan altså) de händer.

Jepp!

;D ;D ;D

Publicerat
Jepp!

;D ;D ;D

Hmm, jag halvlåg över ett bord en gång när jag sköt in 9,3:an varvid okularet smekte till mig lätt, bara som en varning skulle jag tro men jag satte mig genast i en mer upprätt ställning för resten av inskjutningen. :-
Publicerat

Aldrig fått någon jag heller men känningar och lite småömt har väl hänt, minns en släktings 9,3:a med ett Pecar sikte som krävde ovanligt kort ögonavstånd och den träffade varenda gång men bara så där så man blev irriterad på den korkade kombinationen.

Publicerat
Hmm, jag halvlåg över ett bord en gång när jag sköt in 9,3:an varvid okularet smekte till mig lätt, bara som en varning skulle jag tro men jag satte mig genast i en mer upprätt ställning för resten av inskjutningen. :-

Jag har inte ens varit så nära så jag har fått en smekning av okularet. :D Jag förstår att det var en varning till Dig. :D Gör inte om det igen. ;) ;D

Publicerat

Här är en medlem med fint blåöga i min tidiga kariär. 18 år och skulle skjuta en sjöfågel med min valmet 412 (12/222), siktade och skulle skjuta med 222an men fågeln lyfter och inte kan man ju släppa den förbi sej. Byter avtryckare och i liggande stälning lyfter jag bössan och petar ner skraken med en magnumladdad 12/76. Ont som fn gjorde de och en av dom få blåögon jag fått i mitt nu 33 åriga liv ;D ;D ;D

• 2 weeks later...
Publicerat

Har inte kvalificerat mig till halvmåne klubben ännu :D

Dock har jag känt hur kikarsiktet nuddar ögonbrynet vid flera tillfällen.

Specielt då man sitter i skjutbänk med 12ggr förstorning. Då räcker det med 30-06 för att genast ändra skjutställning.

/Svinhagen

Publicerat

Stjärnan som aldrig tändes!  :D

Publicerat

Jag kan erkänna att brorsan var medlem när jag skulle testa hans 30.06 första gången, jag var väl 14 år eller nåt. Han hade ett sikte utan gummiring och sa givetvis inget om det hela....så jag blev också medlem så det sjöng om det ;D ;D och brorsan bara garvade....härligt med syskon ibland..... >:(:D

Publicerat
Jag kan erkänna att brorsan var medlem när jag skulle testa hans 30.06 första gången, jag var väl 14 år eller nåt. Han hade ett sikte utan gummiring och sa givetvis inget om det hela....så jag blev också medlem så det sjöng om det ;D ;D och brorsan bara garvade....härligt med syskon ibland..... >:(:D

Det heter visst syskonkärlek. ;) ;D Hämnden är ljuv. ;D ;)

Publicerat

Haha, jo den är man ju med i. Gammal husqvarna 9.3x62 med krokig orginalkolv och nåt skitsike med kort ögonavstånd = ...Ja, ni vet ;) ;D