Publicerat Maj 26, 200521 yr En ny bössa på gång, en riktig klövklubba... Vad har medlemmarna för erfarenheter av kalibern? Hit me
Publicerat Maj 27, 200521 yr En win 94? Var hittade du den å vad fick du ge? Bild önskas på härligheten ;D
Publicerat Maj 27, 200521 yr En win 94? Var hittade du den å vad fick du ge?Bild önskas på härligheten ;D Win 94 brukar väl vara i 356W ???
Publicerat Maj 27, 200521 yr Författare Nej nej, jag gillar inte bygelskramlare. Det är en Rem 7 som skall pipas om!
Publicerat Maj 27, 200521 yr Nej nej, jag gillar inte bygelskramlare. Det är en Rem 7 som skall pipas om! Ett perfekt val. Vad ska du ha för stock? Piplängd?
Publicerat Maj 27, 200521 yr Författare Jag hade tänkt mig Rem 7 orginalstock i laminat alternativt en mcmillan. Pipan tänkte jag skulle vara 47-50cm. Tänkte pryda verket med ett par öppna riktmedel från recknagel. Optiken till bössa är jag inte hundra på än...
Publicerat Maj 27, 200521 yr Jag hade tänkt mig Rem 7 orginalstock i laminat alternativt en mcmillan. Pipan tänkte jag skulle vara 47-50cm.Tänkte pryda verket med ett par öppna riktmedel från recknagel. Optiken till bössa är jag inte hundra på än... Låter som en dröm enligt mej!
Publicerat Maj 27, 200521 yr En win 94? Var hittade du den å vad fick du ge? Bild önskas på härligheten ;D Win 94 brukar väl vara i 356W ??? Eh just de ja, läste inte riktigt :-*
Publicerat Juni 12, 200521 yr Författare Beställde pipan i fredags, sugrörsprofil blev det. Nu börjar en bild av bössan ta form i huvudet iaf....
Publicerat Juni 12, 200521 yr Beställde pipan i fredags, sugrörsprofil blev det. Nu börjar en bild av bössan ta form i huvudet iaf.... Vad skoj.. jag skulle också vilja ha en 358 win.. Är det Håkan som skall bygga ihop den? Blir det en LW pipa? Skall bli trevligt att se lite bilder när den blir klar..
Publicerat Juni 12, 200521 yr 358 Win är nog en optimal korthållsbössa Vanliga 9mm Luger kulor för pistol (extremt billiga) funkar fint till all icke jakt
Publicerat Juni 13, 200521 yr Författare Japp, Håkan skall få sätta ihop bössan när pipan anländer. Sitter för tillfället och funderar på vilka av recknagels riktmedel jag ska välja...
Publicerat Juni 13, 200521 yr Jag skulle också ha jädrans lust att sätta ihop en 358 win.. men i mitt fall så skulle det måsta bli på rem 700 mekanismen eftersom den finns i vänster. Är osäker om den finns i någon kortare variant i vänster eller om det är samma längd som 30-06 har. Någon som vet?
Publicerat Juni 14, 200521 yr Författare Farsan är vänsterskytt, det har lett till att jag har forskat lite i saken och jag har iaf hittat ett par Rem 700 SA i vänster. För tillfället letar även farsan efter en att bygga en 358w på, sako eller rem har vi siktat in oss på! Min far köpte precis en Rem 700 LA(vänster), en rostfri flutad lilja pipa i 7mm RM, allt nerbäddat i en HS-stock. Håkan Spuhr har satt ihop bössan. Gissa om man vill provskjuta....
Publicerat Juni 14, 200521 yr Ska man bygga en 358w så ska det vara på en kort låda. Själva idén med kalibern är ju den. Annars kan man ju lika gärna köra 35whelan eller 9,3x62. Eller ???
Publicerat Juni 14, 200521 yr Farsan är vänsterskytt, det har lett till att jag har forskat lite i saken och jag har iaf hittat ett par Rem 700 SA i vänster.För tillfället letar även farsan efter en att bygga en 358w på, sako eller rem har vi siktat in oss på! Min far köpte precis en Rem 700 LA(vänster), en rostfri flutad lilja pipa i 7mm RM, allt nerbäddat i en HS-stock. Håkan Spuhr har satt ihop bössan. Gissa om man vill provskjuta.... Jo.. Rem 700 Short Action.. men är det samma längd som till ex. 30-06? Eller håller den "308" längd? Jag har fått för mig att 700 Long Action bara är till långa magnumpatroner och liknande längre patroner.
Publicerat Juni 14, 200521 yr Ska man bygga en 358w så ska det vara på en kort låda. Själva idén med kalibern är ju den.Annars kan man ju lika gärna köra 35whelan eller 9,3x62. Eller ??? Det är ju det optimala med en kort låda, men det verkar svårt att hitta för vänsterskyttar. Men du har ju fortfarande kvar fördelen med en kaliber som trivs i en kort pipa.
Publicerat Juni 14, 200521 yr Författare Jag tror att den är 308w-anpassad, själv har jag bla en Rem 700 i 308w och den går det minsann inte ner några 30.06 patroner i! Remington skall enligt uppgift tillverka tre lådor, kort (308), lång (30.06) och magnum (375).
Publicerat Juni 18, 200521 yr Författare Det är möjligt men då har jag blivit felunderrättad, mao bor patroner som 30.06 mfl i en alldeles för stor låda... Hur som är jag inte hundra på att det finns tre lådor men vi kan väl kolla upp det?
Publicerat Juni 19, 200521 yr Kan det inte vara samma längd på lådan, men att den är kortad så slutstycket inte går ända bak? Jag är också osäker på hur de olika längderna på lådorna för rem 700 ser ut..
Publicerat Juni 23, 200521 yr Hej Kindbo! Är det LW´s sugrör du menar? Har själv kollat på den. Tror den heter #1100 Fetherweight". Jag har oxå en 7á som ska bli en 358W. Jag har till den en McMillan Edge stock i kolfiber. Det är kul att hålla i bössan för den är så otroligt lätt 8) mvh / Johan
Publicerat Juni 25, 200521 yr Författare Precis! #1100 heter den. Är det någon som har ett hum om hur mycket dyrare det är att montera kornet på kornfot med ring? En annan schysst bössa fast i 350RM. (bössa nr.2) http://www.montanarifleman.com/customrifles.htm
Publicerat Juni 25, 200521 yr Antalet lådor kan man diskutera vad det gäller remington, enligt remington själva har de fyra olika. Men vad jag har lyckats lista ut så är det bara två längder, long action 30-06->416 rem mag och short action 222rem->308 win. Men om man läser mellan raderna så har de olika slustycken i dessa två lådlängder, dvs standard slutstycke till standard kalibrar magnumslutstycke till vanliga magnumar typ 300 win mag, samt ultramag slutstycken till deras ultra mags och ett saum slutstycke. Men jag kan ha fel också. Mvh/Twinn
Publicerat Juni 27, 200521 yr 358 Win är nog en optimal korthållsbössa Korthållsbössa...nåja, en räckvidd på drygt 200 m är inte för kort för mina behov. Enligt Normas program är .358an med TSX 225 gr. kapabel till E MPBR (avvikelse från siktlinjen max 5 cm) på 2870 J (vid 193 m) och med anslagshastighet på 627 m/s! Det är rätt så imponerande siffror som matchas av lika imponerande effekter i verkligheten och det kombinerat med en mkt behaglig rekyl, en enastående kruteffektivitet och allt förpackat i en kort och smidig bössa.