Publicerat Mars 15, 200719 yr Jag har starka funderingar på att köpa ett lövcamo-set från swedteam. Jag har läst Mats utvärdering under "tester" men jag skulle vilja veta vad ni tycker också. Har någon provat det?? har hört precis som Mats påpekar att det prasslar lite men att det försvinner efter en tvätt. Kommer mest att använda setet till kråk och gås-jakt. Men även lite Smyg-jakt.
Publicerat Mars 15, 200719 yr Hello, Jag har ett och är nöjd, prasslar som nämnts och ska prova att tvätta det så kan jag återkomma sedan. Har inte något utförligare svar än så men tänk på att köpa en stor storlek då kläderna under tar en del plats då man sitter senare på hösten eller tidigt på våren. mvh Dard
Publicerat Mars 15, 200719 yr Författare Tack för det, det ska jag tänka på. har du ansiktsmasken också? I så fall.. Hur sitter den? och hur mycket skrymmer den vid anläggningen?
Publicerat Mars 15, 200719 yr Den är riktigt bra tycker jag, sitter perfekt och skymmer inget. Har också ett par polare som har den masken till andra ställ då de tycker den är så pass bra. Ena polaren köpte en ny på senaste Elmia mässan då han slitit ut den första, han jagar "mycket", så det är väl bra betyg. mvh Dard
Publicerat Mars 15, 200719 yr Har inget set själv men en kompis har ett och det är lögn i helvete att se honom när han sätter sig i en dikeskant eller står mot en trädstam. Man kan komma bra nära innan man ser honom om han bara sitter stilla. Själv så använder jag M90-kittet från lumpen 8) Det är inte dåligt det heller. Smälter in förvånansvärt bra utan flärparna som Swedteam lövcamo har. Swedteams snöcamo är även det mycket bra, aldrig testat själv men kompisen "försvinner" oroväckande lätt på en snöklädd stubbåker. //Micke
Publicerat Mars 15, 200719 yr Författare Tack för svaren! Lutar utan tvekan åt ett sådant ställ. Med mask, hatt och hanskar.
Publicerat Mars 15, 200719 yr jag har deras löv-camo huva och den är effektiv, men prasslar kring öronen ( hörs säkert inte utåt..) och deras vanliga camoställ med hardwoods green mönster, väldigt effektivt. hittade bara en avatarbild på mig iklädd detta men det ger väl en liten uppfattning iaf.
Publicerat Mars 15, 200719 yr Fräna! Vart köper man dom? Vet inte om dem finns att få tag på i sverige men i amerika finns dem iaf. http://www.cabelas.com
Publicerat Mars 15, 200719 yr Författare Ja, dom är häftiga. http://www.cabelas.com/cabelas/en/template...at=catfeatclhun Men det känns lättare att beställa på hemmaplan. Dessutom verkar Swedteams både bra och relativt billiga.
Publicerat Mars 16, 200719 yr Kan man bara köpa swedteams prylar via postorder? Jag gillar att klämma och känna.
Publicerat Mars 16, 200719 yr Kan man bara köpa swedteams prylar via postorder? Jag gillar att klämma och känna. Roggman, Swedteam finns i de flesta butiker skulle jag vilja säga. Tycker att deras sortiment jag kommit i kontakt med är mycket bra och prisvärt. Har deras lövcamo och deras vintercamo och kommer till våren skaffa deras Arizona väst och brallor tror jag. Vinter camo är viktigare vid snö än vanligt camo på barmark. mvh Dard
Publicerat Mars 16, 200719 yr Ja det är väl vinterkamon jag var mest intresserad av. Jag har ju kronans vita överdragsställ, men skulle vilja ha nåt som inte bara är överdrag utan fodrat och klart så att säga om du förstår. //Roggman66
Publicerat Mars 16, 200719 yr Roggman, Swedteam finns i de flesta butiker skulle jag vilja säga. Tycker att deras sortiment jag kommit i kontakt med är mycket bra och prisvärt. Har deras lövcamo och deras vintercamo och kommer till våren skaffa deras Arizona väst och brallor tror jag. Vinter camo är viktigare vid snö än vanligt camo på barmark.mvh Dard Ooops, Det är ju chevalier som saluför Arizona.... Ja ja. Swedteam har ju ett nytt gore-tex ställ i snöcamo så det är säkert ett bra alternativ för dig Roggman. mvh Dard
Publicerat Mars 16, 200719 yr Tack för info! Ska nog skaffa nån form av kamo för vårjakten på bock och då ligger ju swedteam bra till med handskar och mask etc
Publicerat Mars 16, 200719 yr Tjena Roggmann66 Jag har Swedteams lövkammomask den är riktigt bra lite jobbigt när man ska tända en cigg man vill ju inte lysa upp hela nejden Big-B
Publicerat Mars 16, 200719 yr ;D ;D ;D Nä det kanske inte vore en höjdare och elda ansiktet. Det måste vara suveränt på pürchen, har du resten också? //Roggman66
Publicerat Mars 16, 200719 yr Jag kommer inte ihåg märket Realtree eller nåt sånt Funkar utmärkt dom är hyfsat tysta När jag ser en räv på åkern så hoppar jag i dom sen är det bara att smyga på räven och skjutan enklaste sak i världen ;D
Publicerat Mars 24, 200719 yr Författare Jag hittade det här på www.vildsvin.se/shop/ In på kläder och sedan camoset. Är det någon som provat dessa? Kostar ju "bara" 995:- så det är ju billigare än Swedteams set. Någon som vet??
Publicerat Mars 24, 200719 yr Mitt kammo-kit för sommar/höst. M/90-brallor, tunn anorak i brittiskt cammo-mönster och Swedteams löv- huva/handskar. Tycker Swedteams huva och handskar är funkis. Framförallt går det att använda när det är varmt utan att koka hjärnan. 8) mvh /BigJ
Publicerat Mars 28, 200719 yr Författare Jag köpte ett set från swedteam idag. 1500:- Det satt bra och har fickor. Även om man inte kan stoppa mycket i dom så är det ändå bra att ha.
Publicerat Mars 28, 200719 yr Författare Verkligen. Man är täckt från topp till tå med löv. Man kan nog komma ganska nära med detta kammo.