Publicerat Mars 15, 200719 yr Hej på alla! (ursäkta min jävlar dårlig svenska - jag er en gammla tysk gubbe med 56 år) men jag taler och förstå egentligen ganska bra svensk - men skrev behövde jag aldri First kommer en bild från meg under Älgjakt 2005: Jag er en riktig jävlar tysk viltsvinjägare (säga mina jaktkompissar) och jag er medlem i en svensk jaktklubb och i svenska jägareförbundet. Jag har från 1996 en egen fina sommarstuga mitt i Sverige och måsta tänka hela tiden till erat fint naturen i Sverige - vi trivs oss riktig bra i sverige våren andra hemland. Men kanske det kan blir av 2009 våren 1. hemland, derför at jag blir pensionist av denne tiden. Och viltsvinen blir ju mer och mer i Sverige, och kanske ni kan behöver hjälp av meg, tror jag. Så bruka ja inte mer kjöra hem til Tyskland. Senare mer. Vi hörs... mycket hjärtliga hälsningar och Waidmannsheil till alla Jägare här i Forum StorGalt
Publicerat Mars 16, 200719 yr Hallo herr Storgalt, härtzlich willkommen bei uns hier am jaktsidan. Ich glaube ihren Schwedish sind besser den unseren Deutch. ;D Kul med en tysk till, tror inte du är först faktiskt. Här är högt i tak och trevligt. MVH
Publicerat Mars 16, 200719 yr Hallo herr Storgalt, härtzlich willkommen bei uns hier am jaktsidan. Ich glaube ihren Schwedish sind besser den unseren Deutch. ;DKul med en tysk till, tror inte du är först faktiskt. Här är högt i tak och trevligt. MVH Glassare ;D ;D Jag får väl plugga krautiska ;D det är kul med språk ;D
Publicerat Mars 16, 200719 yr Välkommen! här finns de allt möjligt folk finnar, norrlänningar, dårar, stockholmare och så nu några tyskar
Publicerat Mars 16, 200719 yr Välkommen!här finns de allt möjligt folk finnar, norrlänningar, dårar, stockholmare och så nu några tyskar Kul Jonne, att du böt namn på Skåningarna...
Publicerat Mars 16, 200719 yr Kul Jonne, att du böt namn på Skåningarna... sen tilläggas dom fiskluktande göteborgarna där alla verkligen heter glenn!!!ehehe ;D
Publicerat Mars 16, 200719 yr Författare Hej på alla mina svenska Jaktkompissar! Först tacka jag så mycket för det snälla hälsning som jag har fått! Jag har gjord alla mina semester-ferien i Sverige/Norge från 1977 till i dag. Sista 15 år bare i Sverige. Och i mitt hjärta er jag mer svensk enn tysk och kanske mer svensk en ni. Bare om man känna skillnad mellan Sverige och Tyskland vet man at ni bo i en verdens Naturparadies. Jag var över vintaren opp i Norrland i Jakt- och fiskekampen Mikak, nordwest från Arjeplog. Vi åkte skooter och har gjord isfiske (mavas-rödinge). Jag har sett norrlys och jag har skjutit min förste Tjädertup opp i Norrland. jag hadde haft oförgädliga uplevelse under jakten, och min första Älg var en 10-tagger. När jag börja med viltsvinjakt 1990 satt jag ut i natt ca. 700 timmar per år - jag var helt fascinerat och det var fruktansvert spenning! Nu vill jag sända lite Bilder her från meg: 2 Råbock i våren tregård (selvklart har dom gästvänskapens lagar) 5 m bak om huset min jakthund en nyfiken Älg här bo vi i sverige viltsvintrofè (+ 1 bäver) här jaga jag viltsvine galt med 120kg utan magen (levende vikt ca. 150kg) skjutit i augusti 2005 alla mina skjutna viltsvin har jag sökt ensam i natt själv efter skott och lite blommar för ert! Vi hörs... tack och mycket hälsningar StorGalt
Publicerat Mars 16, 200719 yr Författare Hallo herr Storgalt, härtzlich willkommen bei uns hier am jaktsidan. Ich glaube ihren Schwedish sind besser den unseren Deutch. ;DKul med en tysk till, tror inte du är först faktiskt. Här är högt i tak och trevligt. MVH Hei MKJ! Gratuliere - dein deutsch kann ich aber gut lesen und verstehen - und ich brauche nicht so oft ein Wörterbuch! ;D ;D finnas vie här kanske flere tyske? eller stå jag her ensam i internet? ??? men svensk viltsvinjägare måste ni har säckert ;D hälsningar StorGalt