Publicerat December 30, 200718 yr Hejsan gott folk! Kan rekomendera en Antonio Zoli 1900 då jag har en själv med lite plastbäddning, lite handladdning och hjälp med data så fick jag till en treskottare som täcktes över med en täcklapp på 80m. Inte nog med detta...... Bössan som jag varsamt tar hand om skjöt en kalv för mig Bössan var heller inte dyr utan kostade mig ca 12000;- på Torsbo och då ingick Leupold QR bas & ringar samt ett Leupold VX-I 3-9x50. Rekylen på en 9,3x62 är grovt överskattad enligt min mening då jag tror att det många ggr beror på stockens utförande och rätt anläggning. Monterar man en Limbsaver bakkappa så kan man skjuta i evigheter med denna bössa i varje fall (skjöt vid tillfälle nånstans mellan 50-100 skott i bänk). Kalibern är som tidigare nämnd av BäckaBengtson utmärkt till allt man kan tänka sig stöta på (åtminstonde här i landet). Skall nu komplettera den med en rejäl pelarbäddning och lite balanseringsarbete (baktung) Mvh. Robban
Publicerat December 30, 200718 yr Classic vapen har en helsida i Svensk jakt där dom har rea på Schults & Larsen Classic med S&L originalmontage för 8995 det är mycket prisvärt och en kanon bössa. Mvh Vanja05
Publicerat December 31, 200718 yr Visst. Kör det inlägget här: http://jaktsnack.se/index.php?board=4.0
Publicerat December 31, 200718 yr Bäste herr bäckabengtson Trådskaparen frågade ju efter en 9,3, så jag svarade :
Publicerat December 31, 200718 yr Ja.... Jag menade verkligen inget illa... Svårt att formulera sig här på forumet ibland. Fattar inte att folk reagerar som de gör... Man måste läsa vissa saker väldigt olika från hur man skriver. Tappar en ganska viktig del i en konversation när man sitter så här... ...jisses...
Publicerat Januari 25, 200818 yr Hej!Har en svåger som vill köpa en 9,3:a. Ni har ju störtkoll på läget här på forumet så vad tipsar nu om? Prisklass - runt 7-10 000. Modell och var man vänder sig... Tack! Hur har det gått? Blev det någon bössa?
Publicerat Januari 29, 200818 yr Författare Hur har det gått? Blev det någon bössa? Hej! Jodå, det har varit full rulle på tankeverksamheten. Tack för alla tips. Han har nu bestämt sig för att öka insatsen lite och köpa en Blaser R93 Prof.Offroad. Min bror köpte en och trivs utmärkt med den så det är väl en bidragande faktor. Sen är han ett stort fan av straight pull mekanismen, vilket också bidrog. Det blir nog kanon även om det fins delade meningar om R93:an här
Publicerat Januari 29, 200818 yr Det blir nog kanon även om det fins delade meningar om R93:an här Inte hos mig i alla fall! ;D