Publicerat Mars 27, 200719 yr Jag har sett att dom säljer dessa på PN jakt http://www.pnjakt.se/Avstandsmatare/ Till det priset kan det vara värt att köpa en avståndsmätare men fungerar den? Någon som har den. Hur exakt mäter den? Från och upptill hur långa avstånd? Hållbarhet? Kort sagt... Är den något att ha?
Publicerat Mars 28, 200719 yr Kolla den här länken http://www.jaktsidan.se/forum/index.php?to...g67781#msg67781 Mvh.
Publicerat Mars 28, 200719 yr Ja den är helt ok men optiken är ju inte den bästa men som sagt man får va man betelar för. Mvh.
Publicerat Mars 28, 200719 yr Författare Har en handkikare också. Av liten behändig storlek. Det är AVSTÅNDET jag vill ha!
Publicerat April 2, 200719 yr Jag testade min Konus nu under ripjakten och för första gången någonsin så missade jag inte ett enda skott. Jag sköt förvisso bara 5st ripor men 3 av dem med hjälp av rätt bedömt avstånd. Optiken är ojämn, min lins i Konusen sprack (av tryck tror jag) och den nya jag fick hade bättre skärpa i linserna.
Publicerat April 2, 200719 yr Författare Ok. Ja, jag har hört det från flera håll men i det stora hela så verkar användarna vara nöjda. Så länge man ser det man ska och avstånden blir rätt så är jag ganska nöjd. I alla fall till det priset.
Publicerat April 3, 200719 yr Ok.Ja, jag har hört det från flera håll men i det stora hela så verkar användarna vara nöjda. Så länge man ser det man ska och avstånden blir rätt så är jag ganska nöjd. I alla fall till det priset. Visserligen men hur många år fungerar den? Lägg på en slant och köp kvalitet så räcker den resten av livet
Publicerat April 30, 200719 yr Författare Jag har sett att Jahti jakt har börjat sälja en avståndsmätare. Hur kan denna vara?? Håller den samma kvalitet som deras kikarsikten så är det ju verkligen inget att ha. Men någon kanske har provat den?? Pris:- http://www.eratukku.net/product_info.php?c...products_id=100
Publicerat April 30, 200719 yr Jag har sett att Jahti jakt har börjat sälja en avståndsmätare.Hur kan denna vara?? Håller den samma kvalitet som deras kikarsikten så är det ju verkligen inget att ha. Men någon kanske har provat den?? Pris:- http://www.eratukku.net/product_info.php?c...products_id=100 Ser presis ut som konusen fast det står Jahti jakt på den. Mvh.
Publicerat April 30, 200719 yr ;D.. beställde en Konus nu!.... de blir säkert bra!... ;D ;D ;D ;D... funderlerar lite på deras kamo kläder Härkila!.. är de någon som har erfarenhet om dessa???.. mvh T...
Publicerat April 30, 200719 yr Jag gillar Härkilas kläder, men kan inte uttala mig om modellen ifråga.
Publicerat April 30, 200719 yr Avstånds mätare, vapenremmar,vapen,magasin vad blir nästa projekt? Automat jagare....så slipper du vara ute själv å kan tillbringa all tid i vapen affärn ;D ;D ;D ;D Lönerna måste vara betydligt bättre söder om skelälven......då man inte ens har råd att fundera över detta ;D ps jag är inte avis ;D ;D
Publicerat April 30, 200719 yr Författare Lönen klagar jag inte på. Men jag kan säga att det börjar kännas nu. Har lagt ner runt 80 000:- jaktsaker på ett halvår nu. :- (Usch. Får ångest av vad jag kunde göra med dom pengarna.) Men. Jag ser mycket av det som en engångskostnad. Och skulle jag vilja byta i framtiden så lönar det sig att köpa saker av bra kvalitet då jag nog får tillbaka en del av pengarna.
Publicerat April 30, 200719 yr Engångskostnader......dessa engångskostnader dom kommer en gång å det är jämt ;D ;D ;D
Publicerat Maj 1, 200719 yr ;D..va ska man annars med stålars till om de inte ska spenderas!... själv har jag både tagit jägar examen, köpt fyra vapen!.. två skåp.. div kläder kikare mm mm mm mm mm... bara sedan i jan!... ;D ;D ;D ;D...
Publicerat Maj 1, 200719 yr Författare ;D..va ska man annars med stålars till om de inte ska spenderas!... själv har jag både tagit jägar examen, köpt fyra vapen!.. två skåp.. div kläder kikare mm mm mm mm mm... bara sedan i jan!... ;D ;D ;D ;D... Haha. Vi sitter då i nästan samma båt. Men varför vänta och köpa lite i taget när man sen länge är inställd på vad man vill ha. Och dessutom så får man ju ändå betala samma pengar fast under en längre period. Bättre att ha det klart. ;D
Publicerat Maj 1, 200719 yr Haha.Vi sitter då i nästan samma båt. Men varför vänta och köpa lite i taget när man sen länge är inställd på vad man vill ha. Och dessutom så får man ju ändå betala samma pengar fast under en längre period. Bättre att ha det klart. ;D Ijahman , Ijahman när ska du hinna jaga med alla prylar du köper ;D ;D
Publicerat Maj 1, 200719 yr Författare Jadu....... Jag börjar undra detsamma. ;D Men det ges ju tillfällen då och då och då gäller det att vara förberedd.