Publicerat April 10, 200719 yr Den här gynnaren sökte upp mig idag. Mera argsint fotomodell får man leta efter.
Publicerat April 10, 200719 yr Aha..en sån.. En gång,ja flera gånger på skjutbanan i Nykvarn beslöt sej en galen tupp för att terra alla som gick förbi,tror till och med att dom skrev om denna spelgalna tupp i lokaltidningen ;D Jag tänkte som så,anfall bara så vrider jag nacken av dej...inte gjorde jag det ;D Tuppjäveln anföll aldrig när jag tittade på den,dock när jag vände ryggen mot den...Den fan bet mej i arslet flera ggr.Dock är jag inte ensam,tror halva Nykvarn vart bitna i arslet av denna tupp och alla tyckte det var lika roligt :D Det som grämer mej är att jag aldrig skjutit en tjäder tupp även om jag haft närkontakt med dom ;D
Publicerat April 10, 200719 yr Författare Jag fick åka som den värsta spurtfantom på skidorna genom skogen. Trettio meter och sedan fota några bilder. Hålla undan tuppen med staven för att lägga attackplankorna på ryggen och ta mig undan och samma visa igen. Efter en stund så blev det jobbigt och det fanns inte en möjlighet att kunna ställa in kameran ordentligt. Tuppen kom med snön yrandes runt fötterna efter mig, helt bindgalen. Synd att närgränsen är på 1,8 m för objektivet. Nu hade jag velat ha ett 35 - 350 L med bildstabb.
Publicerat April 10, 200719 yr Hahaha! Man ska inte inkränka på denna fågels revir el. vara för påträngande. ;D
Publicerat April 11, 200719 yr Författare Hittade en till som blev bra. Bara det blir sol ska jag dit igen och störa friden för den stackarn. Bara inte räven hinner före. Han är i attackmode på bilden. Dags att ta till harvärjan.
Publicerat April 11, 200719 yr Författare Jag funderar på att beställa en kopia i A3 format och rama in. Men vilken av bilderna ska jag välja? Jag har ytterligare en men där har han inte fällt ut stylet på samma sätt men den är knivskarp istället. Tycker inte den har det där extra för att hängas på väggen.
Publicerat April 11, 200719 yr nr 101 var bra, bryter av lite med snön som vispas upp framför tuppen. mycket fina bilder.
Publicerat April 11, 200719 yr Kanon bilder. Men det är ju bara en tjädertupp ingen spansk tjur på 800 kg ;D ;D. Tjäder på danska =tjur ;D ;D ;D
Publicerat April 11, 200719 yr Just det..jag glömde skriva det..KANON bilder på tjädern Älskar fina bilder på detta forum,finns ett antal av goda fotografer här på detta forum. Keep it up lads !!!
Publicerat April 11, 200719 yr Författare Jag funderar på att ta den där snön sprutar upp framför fötterna på tuppen. Nu har jag tagit mera bilder på den och jag kan säga att det han inte har i vikt det kompenserar han med envishet. Jag är helt slut i kroppen efter att ha lekt ringdans med honom i tre timmar. Nu tror jag att han får vara ifred för mig jag har fått de bilder jag ville ha. Många blev kanon och många blev skit.
Publicerat April 12, 200719 yr Jag funderar på att ta den där snön sprutar upp framför fötterna på tuppen. Nu har jag tagit mera bilder på den och jag kan säga att det han inte har i vikt det kompenserar han med envishet. Jag är helt slut i kroppen efter att ha lekt ringdans med honom i tre timmar. Nu tror jag att han får vara ifred för mig jag har fått de bilder jag ville ha. Många blev kanon och många blev skit. Har du fler bilder alltså?? ;D Låt oss få se dem! 101:an är RIKTIGT bra tycker jag!
Publicerat April 12, 200719 yr Författare Strax över en Gig i bilder både RAW och Jpeg. Tror att vår webmaster blir ledsen om jag fyller hela burken med tjäderbilder. : Jag har ett antal andra bilder på nyfödda älgkalvar och annat kul. Min 120G disk ger snart upp. Ja jag har skyddat bilderna på Dvd skivor. Några till :
Publicerat April 13, 200719 yr Ahhh den springande var ju suverän, hade det varit jag hade DEN fått sitta på väggen ;D I höst tar du den och stoppar upp och hänger bredvid bilden ;D
Publicerat April 13, 200719 yr Författare Hade han hunnit göra det han tänkte där så kanske han fått följa med hem på direkten. Jag hann undan med skidorna innan han kom fram. Naughty tjäder! ;D