Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jag höll på att ha fått stryk idag.

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Nu har jag skickat in några bilder till olika tävlingar får vi se vad som händer... Den här bland andra.

Publicerat

Imponerad ricktigt snygga bilder :D

Mvh.

Publicerat

Otroligt fina bilder ....vad har du för kamera ???

Publicerat
  • Författare

Jag har en Eos 350d med ett äldre 80-200 2,8 L som blivit en favorit. saknar lite i hastighet och hade gärna fått gå till 400mm men man kan inte få allt. Det är nog svårt att ta bilder andfådd på fri hand med ett 320mm objektiv som det blir på den här kameran. Sen är jag bara en glad amatör som vrider och trycker överallt på kameran när jag fotar enligt metoden "spray and pray" eller ta så många bilder det går och hoppas att någon blir bra.   ;D Det kostar ju inget att radera 40 bilder med rörelseoskärpa eller andra defekter efteråt i datorn och ofta ser man felexponeringar i skärmen så man kan kasta bilden direkt. Jag har nu börjat få kläm på isotal bländaröppningar och slutartider och vad det gör på skärpedjup och ljus i bilden. Men från början var allt ett totalt kaos med alla knappar och hur kameran läste av ljuset i sökaren, vitbalans och så vidare. Kunde inte ens ställa in rätt bländare då jag inte hade hittat knapparna. Sen är man ju karl, handböcker är för kärringar. KAN SJÄLV! Tog ett tag innan jag verkligen satte mig ner och läste och det hjälpte. Nu börjar man kunna komponera bilder på ett annat sätt än tidigare. Som bilden ovan där jag använt blixt och ställt en liten bländaröppning för att bränna ut hela den vita omgivningen och bara få tjädern på bild. Jag fick dock åka undan så jag fick ratta om kameran i fred för min kompis som gärna gett mig en vinge eller två. Det jag kan säga om kamera är ungefär detsamma som med vapen. Inget är starkare än dess svagaste länk. Objektivet/kikaren, fästet är viktigare än huset/ bössan för oftast så är det objektivet som begränsar skärpan i bilderna och precisionen i vapnet. Jag hade ett 100 - 300 mm vanligt ef objektiv som jag tappade ur kameraväskan i trappen som gav blåstick i kanterna på bilderna vid 300mm. Helt värdelöst om man verkligen vill ha det där sista. Då måste man ta fram den stora börsen som gör ett jättehål i ekonomin ett bra tag framöver.

Publicerat

Snyggt Nils! Imponerad! :o:D

Publicerat

Kanon fina bilder springande tjäder är min favorit. Ser ut att vara en riktigt grann tupp med

Alla som provat att springa kapp med en tjäder blir förvånad vad snabba dom är

Publicerat

Kom igen Nisse,,dina bilder är fina......satsa vetjja ;D

Publicerat

Ja, verkligen.

Kan ju inte bli annat än imponerad. Kanon-fina bilder måste jag säga.

Känns som man är där, mitt i rörelsen.

Publicerat

Snygga bilder på en vacker tupp.