Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Björnen ut ur idet

Featured Replies

Publicerat

Nu har första björnrapporten kommit om att björnen lämnat idet. Spåret fann dom utanför Övertorneå i Aaupua, rapporterar NSD. www.nsd.se Artikel med foto finns inte på webbilagan.

:D

• Svar 84
  • Visningar 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Har inte sett ett enda spår av nalle. Tråkigt men kan bero på att jag bor för långt söderöver ;D

Publicerat
  • Författare
Har inte sett ett enda spår av nalle. Tråkigt men kan bero på att jag bor för långt söderöver ;D

Haha!:D Har Du inga spår i Skåne med den viltrikedomen som Ni har där nere??? Du hade ju en nalle för några år sedan i Växjötrakten. Attans också att den inte tog sig en lov ner genom Skåne när den ändå var i trakterna. ;D

Publicerat
Haha!:D Har Du inga spår i Skåne med den viltrikedomen som Ni har där nere??? Du hade ju en nalle för några år sedan i Växjötrakten. Attans också att den inte tog sig en lov ner genom Skåne när den ändå var i trakterna. ;D
Växsjö = 230 km Det är långt för en trög nalle ;D
Publicerat

Ha ha jag måste berätta om farsan min "stigfinnaren Uncas Englund i egen hög person"  ;D

Gubben är rallyfantast och på en tävling på vårsidan i skåne, när de var inblandade i en internationell tävling så gick den gamle med några tyskar och då ser de några stooooora spår  ;D Tyskarna undrar vad det är för djur och farsan "Uncas" säger tvärsäkert : It´s a bear vettu they jast woke app naw in the spring  ;D Kamerorona gick igång som om japanerna var där.

Till saken hör att det var ett HUNDSPÅR  ;D  ;D  ;D Lite utflutet.

//Roggman66

Publicerat
Ha ha jag måste berätta om farsan min "stigfinnaren Uncas Englund i egen hög person"  ;D

Gubben är rallyfantast och på en tävling på vårsidan i skåne, när de var inblandade i en internationell tävling så gick den gamle med några tyskar och då ser de några stooooora spår  ;D Tyskarna undrar vad det är för djur och farsan "Uncas" säger tvärsäkert : It´s a bear vettu they jast woke app naw in the spring  ;D Kamerorona gick igång som om japanerna var där.

//Roggman66

Tyskarna blev så klart djävligt nöjda ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Publicerat
  • Författare
Växsjö = 230 km Det är långt för en trög nalle ;D

Oh, nej broder!;D Inte för en nalle.;D

//Roggman66

Hahaha!

;D ;D ;D

Publicerat

Japp! Kan tro det  ;D  ;D  ;D

Fan jag kallar gubben fortfarande för UNCAS  ;D  ;D Garvar mig harmynt bara vid tanken.

Publicerat
Oh, nej broder!;D Inte för en nalle.;D

Hahaha!

;D ;D ;D

Nalle äro hjärtligt välkommen att möta en 6,5 Nosler
Publicerat
  • Författare
Japp! Kan tro det  ;D  ;D  ;D

Fan jag kallar gubben fortfarande för UNCAS  ;D  ;D Garvar mig harmynt bara vid tanken.

:D

Publicerat
  • Författare
Nalle äro hjärtligt välkommen att möta en 6,5 Nosler

Det går väl om Du får en 100%-ig träff i halskotpelaren el. kroppspulsådern. ;D Byt bort ärtbössan. ;) ;D

Publicerat

Är inte kört ännu.. det ska ju finnas en ny nalle i småland nu..

Publicerat
Det går väl om Du får en 100%-ig träff i halskotpelaren el. kroppspulsådern. ;D Byt bort ärtbössan. ;) ;D
Riktiga jägare behöver icke andra kalibrar ;D
Publicerat
  • Författare
Är inte kört ännu.. det ska ju finnas en ny nalle i småland nu..

Det låter ju intressant. Var då isf?  ;D

Riktiga jägare behöver icke andra kalibrar ;D

Amakulu!

Sök Dig jakt i Småland så kanske Du kan få Dig en nalle. ;D

Publicerat
Det låter ju intressant. Var då isf?  ;D

Amakulu!

Sök Dig jakt i Småland så kanske Du kan få Dig en nalle. ;D

Har haft en del jakt i småland. Int fan var där ngn nalle. Närmaste jag varit en vild björn är vid Storuman. Jättestora spår och en skithög i stort format ;D
Publicerat
  • Författare
Har haft en del jakt i småland. Int fan var där ngn nalle. Närmaste jag varit en vild björn är vid Storuman. Jättestora spår och en skithög i stort format ;D

Kanske inte efter Gudruns härjningar. Under min tid så fanns det gott om skog i Småland medans jag bodde där och då hade den säkert haft många bra ställen att gömma sig på. :D

Hahaha! ;D Blev Du blöt och kladdig där bak i byxorna då ??? ;D

Publicerat

Dom börjar röra på sig nu. Det är nog ett antal kalvar som får stryka med den närmast tiden.......

Har aldrig sett björn men det vore kul att få göra det nån dag.....

• 2 weeks later...
Publicerat

vi hade ståndskall på björn i tisdags med en finnspets,,den var på en av våra rävåtlar kanske hundra kilo,,13cm brett spår iallafall,,kompisen smög på ståndet för han trodde det var grävling men se tji fick han ;D ;D

Publicerat
  • Författare
vi hade ståndskall på björn i tisdags med en finnspets,,den var på en av våra rävåtlar kanske hundra kilo,,13cm brett spår iallafall,,kompisen smög på ståndet för han trodde det var grävling men se tji fick han ;D ;D

Det är stor skillnad på grävling och nalle. :D Han fick väl sig en smärre chock när han såg nallen kan jag tänka mig.

Publicerat

Det rör på sig:

Saxat ut NSD:

"Björnunge påkörd

2007-04-27 22:03 LULEÅ. En björnunge kördes på av tåget i Norra sunderbyn klockan 21.40 i kväll. I mörkret var det ingen som vågade ut och söka. Lokföraren har uppgett att det fanns flera björnar på platsen. Polisen misstänker att det är en björnhona med flera ungar. Efter att en godkänd björnhund kommit till platsen och det ljusnar ska sökandet påbörjas."

http://www.nsd.se/telegram.aspx?artid=58112&type=tgr

Publicerat

Så ungarna klarade vintern i alla fall.

Man blev väl lite osäker ett tag när björnarna vaknade och sprang omlring överallt mitt i vintern.

Publicerat
  • Författare
Det rör på sig:

Saxat ut NSD:

"Björnunge påkörd

2007-04-27 22:03 LULEÅ. En björnunge kördes på av tåget i Norra sunderbyn klockan 21.40 i kväll. I mörkret var det ingen som vågade ut och söka. Lokföraren har uppgett att det fanns flera björnar på platsen. Polisen misstänker att det är en björnhona med flera ungar. Efter att en godkänd björnhund kommit till platsen och det ljusnar ska sökandet påbörjas."

http://www.nsd.se/telegram.aspx?artid=58112&type=tgr

Det var tråkigt. >:(

Publicerat

Undrar just varför björnarna färdas efter järnvägsrälsen? Kan det ligga rester efter renkadaver och sånt som lockar upp dem dit eller är det vanligt att de "använder" järnvägen för att ta sig fram? Dör nog så mycket björn efter rälsen .

Publicerat
Undrar just varför björnarna färdas efter järnvägsrälsen? Kan det ligga rester efter renkadaver och sånt som lockar upp dem dit eller är det vanligt att de "använder" järnvägen för att ta sig fram? Dör nog så mycket björn efter rälsen .

Är nog så att det finns mat runt järnvägen även rävar patrulerar gärna järnvägar säkert samma orsak. Sen tycker man det är konstigt att djuren inte flyttar sig för tåget det hörs rätt väl ???