Publicerat Augusti 8, 200520 yr Det är väl ripa du har sett, och dom sitter som dåligt för en finsk spets. ;D.
Publicerat Augusti 9, 200520 yr I trakterna kring nattavarra verkar det vara dåligt med föryngringen, har plockat hjortron där och endast sett "gammfågel" och en liten tjäderkull.
Publicerat Augusti 9, 200520 yr Jag har fortfarande inte sett ett enda vilt efter grusvägarna vid Mårdsel. :-[
Publicerat Augusti 14, 200520 yr Författare Tydligen är det bra med fågel väldigt lokalt som det verkar :- En kompis som flög ut på fjället nyligen för fiske och har rapporterat om många och stora ripkullar, kanske man inte ska avslöja vart som det verkar. Såg återigen en tjäderkull kring stugan, 4 eller 5 fullstora fåglar dundrade iväg framför mina fötter.
Publicerat Augusti 15, 200520 yr En fisketur i Jokkmokksfjällen bjöd på tre små (4-5 kycklingar) ripkullar samt 15 vuxna ripor.Hyfsat med tanke på vad jag sett tidigare i sommar...Jag ska lägga ett basläger vid Seger´s stuga för en treveckors tjäderexpedition i höst ;D
Publicerat Augusti 16, 200520 yr Lyssnade på en ripforskare i går som berättade att man efter inventering konstaterat att man på vissa ställen i BD kan förvänta sig extremt bra med ripa. I Ac och Jämtland så krachar det förmodligen totalt i år :'( hoppas bara att hon har fel.........
Publicerat Augusti 17, 200520 yr Lyssnade på en ripforskare i går som berättade att man efter inventering konstaterat att man på vissa ställen i BD kan förvänta sig extremt bra med ripa. I Ac och Jämtland så krachar det förmodligen totalt i år :'( hoppas bara att hon har fel......... Det lät ju bra för BD:s del, men det var tråkigt att det tydligen krachar söder ut.