Publicerat April 17, 200718 yr http://www.ekuriren.se/ Detta är inte alls långt från där jag bor. Jag är jätteledsen för att vargen blev skjuten.............................................................inte !!
Publicerat April 17, 200718 yr Det är helt omöligt. Enligt samstämmiga uppgifter från vargkramarhåll skulle denna varg vara för liten (typ 1 år, right?) för att ha hunnit lära sig att jaga. Den måste således ha svultit ihjäl långt tidigare. Artikeln har således fel.
Publicerat April 17, 200718 yr Borde den inte vara märkt på något sätt så den går att indentifiera? Så man vet om det är "1 åringen"...........
Publicerat April 17, 200718 yr Borde den inte vara märkt på något sätt så den går att indentifiera?Så man vet om det är "1 åringen"........... Jo man hoppas ju det! enligt uppgift så hade vargarna bara varit på kålmården i 2-3 dagar innan de under natten grävde ett 5 m djupt djupt hål under staketet som ingen annan varg någonsin har gjort under hela sin livstid, nu tar jag uppgifterna med en nypa salt för de påstod också att den sista vargen var infångad utanför staketet.
Publicerat April 17, 200718 yr Oh fan - så den hade fångats och sedan skjutits...intresant... Vad är det man brukar säga...to be continued....
Publicerat April 17, 200718 yr http://www.aftonbladet.se/vss/norrkoping/s...1047444,00.html Oavsett vad som har hänt ser den jäkligt död ut i allafall.
Publicerat April 17, 200718 yr ska bli kul och föjla detta.som kommer ha roliga turer tror jag..först så blir det ett prov på hur paragraf 28 funkar i verkliga livet,sen fattar iaf inte jag hur man kan bli fälld om nu så sker för att skjuta en förrymd zoo varg..den hade juh inte nån framtid i livet eftersom den inte kunde fångas in av dom så kallade proffsen
Publicerat April 17, 200718 yr Det blir nog väldigt svårt att i huvudtaget komma till åtal på en sån punkt, särskilt som djurparken själva sköt den första vargen, har någon anmälan tagits upp om bristande djurhållning mot djurparken?
Publicerat April 17, 200718 yr Står även på Jägarförbundets hemsida om detta http://www.jagareforbundet.se/news/kolmardenvarg_avliva.asp Läste i Aftonslaskan att han är mistänkt för jakt brott. Men paragraf 28 då? Nu ska det bli intresant o se hur den nya tolkningen av paragraf 28 kommer att användas. Men om den var inne i fårhagen då ska han inte åtalas.
Publicerat April 18, 200718 yr Blev inte killen som sköt en varg i naggen åtalad så kan det här aldrig räcka för åklagaren.... § 28 träder i kraft den 1 maj, men tydligen så beaktas lagändringen redan nu. Den man som sköt en varg i naggen 05 blir inte åtalad just på grund av regeländringen. Ganska logiskt...samhället tycker inte att detta beteende är klandervärt längre och sen vore det ju konstigt om man skulle straffas om man sköt en varg den 29 april men frias om man sköt den 1 maj..... Så jag gissar på att han klarar sig.
Publicerat April 18, 200718 yr Det torde inte gå att åtala honom då just den vargen inte ska finnas i naturen. ;)
Publicerat April 20, 200718 yr Det är helt omöligt. Enligt samstämmiga uppgifter från vargkramarhåll skulle denna varg vara för liten (typ 1 år, right?) för att ha hunnit lära sig att jaga. Den måste således ha svultit ihjäl långt tidigare. Artikeln har således fel. Jaa, det kan vara fel. Två förmodade vargar, inte allt för skygga, och inte alltför feta visar upp sig nordväst om Hävla, ca 2 mil väster om Katrineholm. De står kvar en stund och tittar tillbaka på barnen. Hävla ligger bara 4,5 mil från Kolmården (fågelvägen).
Publicerat April 21, 200718 yr Undrar hur många vargar som har "rymmt" genom åren ??? är nog fler än dom här 2 iaf ;D och då borde ju nästan alla vargar vara lovliga
Publicerat April 21, 200718 yr Lite märkligt kan man tycka att 2 st nya vargar lyckas gräva sig ut då stängslet går ner 2 m under marken, dessa 2 nykomligar lyckas på 1 natt gräva sig 5m under och upp på andra sidan, företagsamt gjort med endast 8 tassar
Publicerat April 21, 200718 yr Lite märkligt kan man tycka att 2 st nya vargar lyckas gräva sig ut då stängslet går ner 2 m under marken, dessa 2 nykomligar lyckas på 1 natt gräva sig 5m under och upp på andra sidan, företagsamt gjort med endast 8 tassar Ja det är ju lite märkligt, de är ju skrattretande.. Hur blev de med dendär valpen som va och snurrade runt utanför stänglet för nått halvår-år sen?
Publicerat April 23, 200718 yr På tal om förrymda vargar.. Läste en notis i dagens BLT, att man tydligen hade sett en varg utanför Ronneby... Kanske den förrymda skåenvargen som tagit sig till Blekinge.
Publicerat April 28, 200718 yr På tal om förrymda vargar.. Läste en notis i dagens BLT, att man tydligen hade sett en varg utanför Ronneby... Kanske den förrymda skåenvargen som tagit sig till Blekinge. VA ??? Helt omöjligt är det ju inte å andra sdian. Ska bli intressant att följa som sagt vad.
Publicerat April 28, 200718 yr Nu får nog AMAKULO ladda bysse ;D ;D Risken finns ju att han får göra det om det nu är gråben som befinner sig i Blekinge. ;D ;D
Publicerat April 28, 200718 yr Nu har man sett en varg till runt där jag bor?????? Många vittnen finns det,tydligen har den setts både här och där... Jag bor strax utanför Södertälje.... Hua, säjer jag