Publicerat Augusti 23, 200719 yr Tror dom flesta..Viktigt detta !!!! INTE ALLA ..är en viss typ av människa som vill skaffa sej såna här hundar. Precis som jägare vill ha jakthundar,vill vissa ha kamphundar av någon mystisk anledning. Kan säkert i vissa fall vara ett omvänt psykologiskt beteende där man vill omvända det onda till det goda,alltså man vill visa att denna typ av hund kan vara jättesnäll bara man vill,och så länge man vill !! För visst eller troligen så känner ändå ägaren att det finns krut under skinnet på hunden,så det är bäst att ni passar annars kanske han bits...min lilla snälla Fido med nitar 8) Sen finns dårarna !!! Dom fan tränar sina hundar att slåss,tror dessa hundar mest finns i förorter och storstäder,utan att veta..här är det vilda gissningar och förutfattade meningar så är det nog betydligt färre kamphundar på landsbyggden. Bara här kan man ställa sej frågan varför ?????? Att folk med problem skaffar sej problemhundar är ju ingen nyhet precis 8) Fan vad mycket skit och konstiga saker det kommit till Sverige idag :- voff voff !!
Publicerat Augusti 23, 200719 yr Jag ocskå. ocskå...??? Också skall det ju vara för tusan... ;D // gAsToN - innan nån annan hann... :
Publicerat Augusti 23, 200719 yr Man får göra som man gjort med vapen tycker jag. 8) Man delar upp hundarna i klasser och om du sen vill ha en klass ett hund måste du ha klarat vissa prov för att få köpa en sådan. Så vill du ha en klass 1 hund (typ Pittbull eller Rottis) då måste du ha licens för en sådan, vill du ha en Dalmatiner så måste du ha minst klass 2 o.s.v. Vill du ha en Chihuahua eller en dvärgpudel så räcker det med en klass 4 licens! ;D Det tycker jag skulle vara en bra lösning, eller om inte lösning så i alla fall en början!
Publicerat Augusti 23, 200719 yr Jätte bra .......men hur blir det med alla blandrashundar???????? En muterad rottis blandad med en felnavlad amstaff. Det är ju faktiskt dom som är dom största problemen för dom kallas bara för blandras när dom säljs.
Publicerat Augusti 24, 200719 yr Jätte bra .......men hur blir det med alla blandrashundar???????? En muterad rottis blandad med en felnavlad amstaff. Det är ju faktiskt dom som är dom största problemen för dom kallas bara för blandras när dom säljs. Om folk gav fan i att köpa vansinniga korsningar så skulle problemet inte finnas. Nu resulterar ju inte alla korsningar i missfoster, men nån jäkla ordning på groggandet får det vara. // gAsToN
Publicerat Augusti 24, 200718 yr Jätte bra .......men hur blir det med alla blandrashundar???????? En muterad rottis blandad med en felnavlad amstaff. Det är ju faktiskt dom som är dom största problemen för dom kallas bara för blandras när dom säljs. Ja dom riktigt farliga blandningarna får väl klassas som granatkastare och får inte säljas till privatpersoner! Men andra blandraser går ju att klassa utan några större problem!