Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

7 mm RM

Featured Replies

Publicerat
Då är man nog en RIKTIG skotte om man säljer en 22 mag för att det är dyrt att skjuta ;D ;D ;D

Allt har väl inte försvunnit ;D och jag kan frenetiskt uttrycka mig om onödig inköp till hushållet :o jag minns att man fick 50 skott för 75:-till 22wm det var lite för lite pang för pengarna ;)

Publicerat
  • Författare

Det där till hushållet kan jag oxå hålla med om. Ammo är viktigare ;D

Publicerat
Det där till hushållet kan jag oxå hålla med om. Ammo är viktigare ;D

Visst är det så!

Har du fått hem bössan än?

Publicerat
  • Författare
Visst är det så!

Har du fått hem bössan än?

Nej fan. Har precis skickat in licensansökan :D
Publicerat

Då har du påbörjattdin 4 till 5 veckors väntan  >:( >:( ;D

Publicerat
  • Författare

Ja vi får se hur lång tid det tar. Dom kanske överträffar sig själv ;D ???

Publicerat

Det e bara att hålla tummarna  ;D I HBG tar det mällan 5-6 veckor å det e inte lönt att ringa till surkattan för då tar det bara längre tid >:( >:( >:(

Publicerat

Ni bor helt enkelt på fel ställe. ;D

• 2 weeks later...
Publicerat

Jag har en 7mmRM och den är himla go,har fått flera kompisar att köpa samma kaliber.

Visst slår den sönder lite men det gäller att sätta skotten rätt bara, då är det inte farligt.

Det fina är att kulbanan är så rak så man kan skjuta på hyffsade håll och ha god träffsäkerhet.

Mvh

Publicerat
  • Författare
Jag har en 7mmRM och den är himla go,har fått flera kompisar att köpa samma kaliber.

Visst slår den sönder lite men det gäller att sätta skotten rätt bara, då är det inte farligt.

Det fina är att kulbanan är så rak så man kan skjuta på hyffsade håll och ha god träffsäkerhet.

Mvh

Slår den sönder onormalt mkt???
Publicerat
Slår den sönder onormalt mkt???
Ja,den kan vara lite elak ibland.
Publicerat
Inte hemma ännu. Har inte hört ett dugg från farbror blå ???

Du vet att det är som en rysk gränsstation man måste betala först, sen tar de upp pappret och kollar.

Publicerat

Vid mitt senaste besök hos Farbror Blå var jag tvungen att först ta en kölapp för att ta mig in till Licensavdelningen, därefter gå ut och ta en ny kölapp för att få betala min licenansökan som jag fått lämna inne på Licensavdelningen..Det tog två timmar i kö eftersom varenda barnfamilj verkade vara på väg till Blahabla-öarna och skulle ha pass till sina glin..Damerna i kassan var lika snabba som sengångare med fri tillgång till Norrlands Universitets Sjukhus morfinskåp också..Mycket härlig upplevelse..Min sambo var överförtjust och gick och satte sig något surmulen i bilen...Med ett något besvärat leende fick jag slutligen, 30 minuter efter stängningsdags betala min ansökan med surt skattade kronor..Det är svensk service med lite av sovjetiskt tema..Tom så att de sovjetiska tullarna var effektivare när jag var där då det begav sig -88...