Publicerat Juni 27, 200719 yr Författare Jag har inte skruvat bort kolven och kollat men ska bli, på viltmålsbanan så kommer jag nog använda leupolden på bild och till vak något stort Zeiss conquest 6-20 ;D
Publicerat Juni 28, 200719 yr Fin bössa gillar bössor med grova pipor det ger en härlig tyngd ;D Mvh.
Publicerat Juni 29, 200719 yr Författare En tillfällig lösning för att få stort glorör på bössan är nu fixad, var hem till Herrberg och mekade sönder halva hans garderob :-[ :'( i jakt på QR ringar men ändå inte Siktet har ett gigantiskt yttermått fast det bara är en 56:a, jakten på ringar gick vidare idag besökte ett par smedere och handlare och ringt alla i sthlm, men ingen hade qr ringar i 30mm och superhigh, fick till slut tag på ett par hos Karlssons i Enköping, nu vart det brådis man vill hem och hoppas att de funkar, visste från igår att det kommer vara gränsfall, tur att man hade första stjälpen hemma och kunde göra sitt för att passformen skulle bli så rak som möjligt : Tack Herrberg för att du gjorde allt i din makt och lite till för att få tag på ringar och för att jag hade lite svårt att sova, du hade dukat upp ett bord fullt av bössor och kikarsikten med en optik arsenal utan dess like. Provskjutning imorgon! Ett Millett 6-25x56 mildot 1½K på blocket får duga i väntan på nästa ;D
Publicerat Juni 29, 200719 yr ;D.. e dee du på bilden Pertan????... du ser så ung ut!.. ;D.... men du kanske ändå har åldern inne för å ha bössor!.. ;D ;D ;D ;D...
Publicerat Juni 29, 200719 yr Författare ;D.. e dee du på bilden Pertan????... du ser så ung ut!.. ;D.... men du kanske ändå har åldern inne för å ha bössor!.. ;D ;D ;D ;D... Har alltid sett ung ut ;D Okej för 20 år sen, såg jag yngre ut åtminstone det är mitt barnbarn som är på bild, jag är snart 40.
Publicerat Juni 29, 200719 yr Författare Visst är han söt och vapentokig, stammade lite i förra inlägget det är grabben, dock är jag ändå snart 40.
Publicerat Juli 2, 200719 yr Författare Då har provskjutning av bössan ägt rum med stora siktet, inskjutning och lite lattjo lajban skytte gick det år 38 plugg, med 12 kvar så sköt jag 2 st 6 skotts serier, som jag är nöjd med ammo Norma jaktmatch 6,5g avstånd 100m.
Publicerat Juli 2, 200719 yr Författare Ska bli intressant att kolla vad den gör på 200m och 300m vallen, pipan var duktigt varm efter 50 skott ;D