Publicerat April 30, 200718 yr http://www.haydels.com/pages/predatorcalls.html vad tror ni om den därsom heter GHJ..det går att lyssna hur den låter...säg ni som är experter vad ni tycker om den eller är det bara skit
Publicerat Maj 1, 200718 yr Ett grässtrå man blåser i har samma effekt på räven ;)Kostar ingenting. Betyder att man kan köpa fler skott ;D
Publicerat Maj 1, 200718 yr är den i samma klass som en crit call eller sämre Den är sämere mindere läten som man kan få fram. Mvh.
Publicerat Maj 8, 200718 yr Tycker den låter sämre,har själv critrcall och har lyckats långt över förväntan.
Publicerat Maj 8, 200718 yr Ett grässtrå man blåser i har samma effekt på räven ;)Kostar ingenting. Betyder att man kan köpa fler skott ;D Lite svårt att hitta på vintern här uppe
Publicerat Maj 8, 200718 yr har läst väldigt många trådar och artiklar om att locka räv, försöker att lära mig vissla i korta ljusa stötar och få det att gnissla i käften för att locka dessa from 1 aug, hade också tänkt att införskaffa pipa, harskri eller liknande........förra säsongen när jag satt med muspip kom det bara mssa bockar ifrån alla håll ;D men vad jag inte har fått fram är om man skall sitta i torn eller ligga/sitta på backen? hur blir ljudvinkeln/vittring mm? vinden är ju givet viktigaste faktorn mvh!
Publicerat Maj 8, 200718 yr Läs artikeln i Svensk Jakt 11/06 om rävlock av Ulf Lindroth den är guld värd,bara det att sitta med vinden i ryggen????? Gick en kurs med honom i vintras,mycket interessant.
Publicerat Juni 4, 200718 yr Fick mina lockpipor från USA i dag. Tyvärr åkte jag på tullavgift >, men det blev inte så falit ialla fall. 100kr/pipa. Fick hem 6st. Nu är det bara att börja träna, lät som en and första gången ;D
Publicerat Juli 3, 200718 yr ;D... så nu har ja beställt min första "rävpipa"... fick lite hjälp av Flexpöjken å bestäma val av de!... Tack för hjälpen Flexen!.. ser fram mot när du ska komma till mej i Aug då vi kan gå ut på markerna å "spela" för räven!.. ;D ;D.....
Publicerat Juli 3, 200718 yr ;D... så nu har ja beställt min första "rävpipa"... fick lite hjälp av Flexpöjken å bestäma val av de!... Tack för hjälpen Flexen!.. ser fram mot när du ska komma till mej i Aug då vi kan gå ut på markerna å "spela" för räven!.. ;D ;D..... Vilken beställde du?
Publicerat Juli 3, 200718 yr ;D... så nu har ja beställt min första "rävpipa"... fick lite hjälp av Flexpöjken å bestäma val av de!... Tack för hjälpen Flexen!.. ser fram mot när du ska komma till mej i Aug då vi kan gå ut på markerna å "spela" för räven!.. ;D ;D..... Ja det ska bli trevlig ;D ;D ;D Mvh.
Publicerat Juli 3, 200718 yr Vilken beställde du? Lockpipa för räv Art Nr RAVLOCKFOX Lockpipa som härmar en stressad kanin. Ett klassiskt lockljud vid rävjakt. Pris SEK 175.00 vildsvin.se..
Publicerat Juli 3, 200718 yr Lockpipa för rävArt Nr RAVLOCKFOX Lockpipa som härmar en stressad kanin. Ett klassiskt lockljud vid rävjakt. Pris SEK 175.00 vildsvin.se.. Har ni provat den innan? Är sugen på att börja med rävlock så jag letar efter pipa. Har beställt 2 från Usa men dom kommer inte före w 36 . /Jrz
Publicerat Juli 3, 200718 yr Har ni provat den innan? Är sugen på att börja med rävlock så jag letar efter pipa. Har beställt 2 från Usa men dom kommer inte före w 36 ./Jrz prata med Flex!.. han har testat den!. å vart nöjd!... han spelade en lite trudelutt för mej på tele!. å de lät vackert!.. ;D ;D
Publicerat Juli 3, 200718 yr prata med Flex!.. han har testat den!. å vart nöjd!... han spelade en lite trudelutt för mej på tele!. å de lät vackert!.. ;D ;D ;D ;D ;D Mvh.
Publicerat Juli 3, 200718 yr Någon som provat Hubertus kombinerade lockpipa med harskrik och muspip. Beställde en sådan idag. Jag hoppas att den fungerar.. ;D Mårs
Publicerat Juli 3, 200718 yr Någon som provat Hubertus kombinerade lockpipa med harskrik och muspip. Beställde en sådan idag. Jag hoppas att den fungerar.. ;D Mårs Bätere än ingen pipa alls men ingen höjdare. Mvh.
Publicerat Juli 3, 200718 yr Bätere än ingen pipa alls men ingen höjdare.Mvh. Hmm, jaja, jag får väl prova och göra mitt bästa när jag fått hem den.. :- Mårs
Publicerat Juli 3, 200718 yr Köpte en rävapipa idag för 205 kr. ??? Ska öva imorn, vill inte väcka hunden! ;D
Publicerat Juli 4, 200718 yr De ser bra ut! Jag har den till höger. Dock inte den där gröna plastbiten i mynningen? Vad den nu fyller för funktion.. Min låter som en anka, antar att ljudet ska vara pipigt? Vad gör jag för fel?
Publicerat Juli 4, 200718 yr Det är muspipet,du får blåsa toää toää o hålla luften i början när du blåser sen släpp fram luften försiktigt. Mvh.