Publicerat Juli 4, 200718 yr Det är muspipet,du får blåsa toää toää o hålla luften i början när du blåser sen släpp fram luften försiktigt.Mvh. Jaså. Hum, då får jag granska mitt skrivbord efter denna plastbit. Antar att utan plastbiten får jag fram harskriket?
Publicerat Juli 4, 200718 yr Skulle tro det. Dock ingick det inte någon plastbit a la musskrik hos mig.
Publicerat Juli 4, 200718 yr Lockar mest hundar med min, för det är just de enda som kommer! : Jag får gå ner till glasskiosken ikväll och se om den funkar bra på töser med. Köpte den igår nämligen så jag har inte hunnit att gå ut och testa. Sitter mest här hemma och försöker få kläm på det hela. Kommer säkerligen bli en hel del övande innan jag gör premiär, och det sker nog 1 august.
Publicerat Juli 4, 200718 yr Töser är ju aldrig fel att locka till sig... ;D ;D Skickade efter just denna pipa igår och hoppas att jag får kläm på hur den fungerar tills den 1 Augusti.. Mårs
Publicerat Juli 4, 200718 yr Töser är ju aldrig fel att locka till sig... ;D ;DSkickade efter just denna pipa igår och hoppas att jag får kläm på hur den fungerar tills den 1 Augusti.. Mårs Ja, det ska nog inte vara några problem. Kommer inte räven så tar jag fram det tunga artelleriet, surströmmingen!
Publicerat Juli 4, 200718 yr ....liten fundering, kan man locka räv med harskrik i augusti. Jag menar visst kan man säkert gå ut och sätta sig och blåsa lite, men kommer det någon räv? Vilka odds har man? Har läst att det funkar bäst på vintern/våren. /Mr Bängelsson
Publicerat Juli 4, 200718 yr ....liten fundering, kan man locka räv med harskrik i augusti. Jag menar visst kan man säkert gå ut och sätta sig och blåsa lite, men kommer det någon räv? Vilka odds har man? Har läst att det funkar bäst på vintern/våren. /Mr Bängelsson Flex!.. din fråga!.... ;D ;D
Publicerat Juli 4, 200718 yr Ja räven äter väll hare året runt ;D ;D Det är lika klart som det är ärtsoppa o pankaka på torsdagar ;D ;D ;D Mvh.
Publicerat Juli 4, 200718 yr beställde pipan ifrån vildsvin.se igår oxå.....skall bli och öva flitigt innan hösten..............går dom inte på harskriet så får man väll pipa som en mus......men en huingrig räv borde väll komma för ett harskri också oavsett månad
Publicerat Juli 4, 200718 yr Det blir nog bra det Jagerstranden.. Jag går också och väntar på en ny lockpipa, det blir till att öva flitigt inför 1 Augusti.. ;D
Publicerat Juli 4, 200718 yr Ja räven äter väll hare året runt ;D ;D Det är lika klart som det är ärtsoppa o pankaka på torsdagar ;D ;D ;D Mvh. Jo det är väl klart,men funderingen var väl närmast huruvida räven har någon större lust att knycka någons byte då den fortfarande har relativt lätt att finna föda på egen hand och således med största sannolikhet är mätt - detta i jämförelse med tex januari då det är betydligt kärvare med föda.
Publicerat Juli 5, 200718 yr ;D.. min pipa har kommit!... snabba dom där på vildsvinsbutiken!... ;D..... så nu har man testat å blåsa!... får öva några dagar!.. sedan ringer jag dej Magister Flex å spelar något romantiskt!.. ;D ;D ;D.... mvh ThomasMamre!..
Publicerat Juli 5, 200718 yr Fint d.. Jag fick också hem min idag, trodde jag, men de hade ju packat i helt fel pipa :-[ :- Så jag får väl vänta någon dag till tills de skickat rätt pipa till mig.. ;D
Publicerat Juli 7, 200718 yr fick min igår......blir att flåsa i den och checka hur de låter så fort ja kommer hem
Publicerat Juli 8, 200718 yr har blåst och trixat med mitt harskri ifrån vildsvin.se nu.....jag kanske e dum i huvudet men är det nån som vet vad den gröna pinnen är till för? den låg vid sidan av och vad jag kan få fram så går den endast sticka in på framsidan? jaja svara ni som vet i övrigt så tycker jag det gick variera lätet ganska mycket med kupad hand framför.....riktigt ledsen denna hare! skall övas sen får de det svårt i höst/vinter
Publicerat Juli 8, 200718 yr Jag tror att om det blir isbildning i pipan så rensar man med den ;D Mvh.
Publicerat Juli 11, 200718 yr Äntligen har jag fått hem rätt lockpipa.. Ikväll skall jag ut och prova den ;D
Publicerat Juli 11, 200718 yr En fråga till dig Flex som har en såndär pipa ifrån vildsvin.se typ stewart nånting......tror vi är några här på forumet som har fått hem sådana.....tips angående den pipan.......varierar man mest ljudet med att forma handen framför tutan eller vilket är bäst.........? ;D
Publicerat Juli 11, 200718 yr Du formar ljudet både med munnen o handen.du kan blåsa toää toää eller wwwhoo wwwhoo sen försök o få det till en bebis som skriker,håll handen sluten först o sen öppna i mitten på ljudet,blås från lungorna o upp inte med munnen bara då blir man annfåd som faan. Mvh.