Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Årets viltvårdare i JJ

Featured Replies

Publicerat

Grattis Foxkiller! Bra jobbat!!

Publicerat
...men han hade ju en bra laika iaf. 

Är väl nästan en förutsättning för att kunna lyckas. ;) ;D

Bra jobbat grabbar. :)

Publicerat
Joo...imponerande! dessutom på 800 ha  :)...men han hade ju en bra laika iaf.  ;)

Träffade en dansk kille häromveckan som var jägare åt Anders Wall utanför Enköping. Han sköt över 100 rävar i fjol på 650 hektar :o :o Skall sägas att dom har fasan uppfödning men ändå. Själv lyckades vi skjuta 13 här på 1100 hektar och det var nytt rekord. Behöver en stövare...bad!

MVH

Publicerat

Grattis, Foxkiller! Respekt!! 8)

Publicerat
Träffade en dansk kille häromveckan som var jägare åt Anders Wall utanför Enköping. Han sköt över 100 rävar i fjol på 650 hektar :o :o Skall sägas att dom har fasan uppfödning men ändå. Själv lyckades vi skjuta 13 här på 1100 hektar och det var nytt rekord. Behöver en stövare...bad!

MVH

Ojj !!Låter som rena paradiset det  ;)
Publicerat
Ingen som noterat att "Foxkiller" blev tvåa  ;)....   ;D ....var det någon annan från jaktsidan med i tävlingen. ???...AndreaS såg jag var med bland ungdomarna iaf... ;)

Måste nog "lyfta på hatten" åt vinnaren...slog mig med nästan 3000 poäng.  ;)

Men nästa år dååååå........................... ;D

Gick ju bra för dig Foxkiller!  :) är själv lite missnöjd med mitt resultat... har bort massa poäng som tydligen inte kom med.. bl.a 3 grävlingar och en hel del fågel :- hade legat på en 3:e plats om jag fått med alla poäng  :) men shit the same... var ju bara med för att få camo-kepsen  ;) nästa år ska jag skicka in bilder tidigt på säsongen..

Publicerat
  • Författare

Tycker du jobbat bra AndreaS, ska bli kul att följa er nästa år.

MVH

Vi sköt 8 på 2000ha så jag hoppas att det finns att ta av till nästa år ;D

Kanske ska bjuda hit några med rävstövare och köra här en vecka eller två.

Publicerat
Ojj !!Låter som rena paradiset det  ;)

han hade inte vunnit äns då vilket kan kännas rätt hopplöst..tycker dom där fåglarna inte ska ges så mycket poäng som dom gör nu,,en skata är juh bara en stads eller i bebygelse,nötskrikor kan jag inte äns tänka mig skjuta,korp,trut,kråka 1 poäng st :D

Publicerat
han hade inte vunnit äns då vilket kan kännas rätt hopplöst..tycker dom där fåglarna inte ska ges så mycket poäng som dom gör nu,,en skata är juh bara en stads eller i bebygelse,nötskrikor kan jag inte äns tänka mig skjuta,korp,trut,kråka 1 poäng st :D

Hörru janneclas...korpar är ajabaja i svedala

Publicerat

jo men jag jagar juh i uppsala.där styr livets ord,,nä men skydds jakt hos bonden multikocern som kan beskrivas bonde kött å järn ab..han får panga korp i sin fårrrrrrrhage vettu

• 1 month later...
Publicerat

får ju panga korp på tipp, enligt skyddsjaktparagrafer.......men de lockar mig inte särskilt....finns inte grymt mkt här iaf!