Publicerat Augusti 22, 200719 yr Författare Hej och välkommen!Trevligt med en till i från Örnsköldsvik. /Henke Jasså, vi är fler härikring? Fast jag bor ju inte nere i stan (tack och lov)
Publicerat Augusti 22, 200719 yr Jasså, vi är fler härikring?Fast jag bor ju inte nere i stan (tack och lov) Nä det gör iofs. inte jag heller. Men betydligt närmare stan än dig antar jag. (~2mil) Men är trots allt jordbruksägare och grannarna på minst kilometers avstånd! Dock är det hus på andra sidan sjön som förstör skottchanserna en del... > (Ursäkta om jag lyfte en gammal tråd... Men välkommenhälsningar får man väl aldrig för mycket av...) /Henke
Publicerat Augusti 22, 200719 yr Författare Jo, då bor du närmare än jag. Och som sagt: det gör nog inte så mycket att tråden vaknat till lite och tagit en liten annan vändning
Publicerat Augusti 22, 200719 yr En jämthundsägande jagande tjej i sina bästa år har hittat hit. Gift med en jägare (såklart) som ägnar större delen av jaktåret till jakt på allt från räv, mård, fågel, rådjur, grävling, älg etc. 8)Vi tar rätt på skinn från allt småvilt och kött från allt utom predatorerna = Välfyllda frysar : Förutom hundar och jakt, så är fiske och matlagning stora intressen. Skytte överlag är alltid roligt och många timmar ägnas på skjutbanan året runt. Men hörrö... har du nån syster eller lika mycket jagande singelkompis så får du ju gärna leda in henne till oss här också (Varför finns det inte fler tjejer/kvinnor som förstår det här med jakt?) ;D
Publicerat Augusti 22, 200719 yr Författare Men hörrö... har du nån syster eller lika mycket jagande singelkompis så får du ju gärna leda in henne till oss här också (Varför finns det inte fler tjejer/kvinnor som förstår det här med jakt?) ;D Hihihi.. Har en syster på Tyresö, med sambo och två barn och hon har nog aldrig ens tagit i ett gevär *Familjens svarta får = Jämta* Ingen i min familj jagar..
Publicerat Augusti 23, 200719 yr Författare Menar du att där är en skillnad eller hemska tanke: att det finns flera ställen i stockholm som heter tyresö ?? Som norrlänning är det ju som eljest med sånt där Adressen är xxxvägen x 13547 Tyresö. Betyder det att hon bor i Tyresö eller på Tyresö? Det känns liksom som samma för mig det..
Publicerat Augusti 23, 200719 yr Hmm, om Tyresö verkligen är en ö(?) borde man bo PÅ Tyresö... om man inte är mullvad förstås!
Publicerat Augusti 23, 200719 yr Tyresö är delvis en stor halvö. Ute PÅ Tyresö säger man när man bor i den gamla delen av Tyresö, alltså delen med slottet och kyrkan bland annat ;D I Tyresö säger man när det är i tätorten man bor ;D Din syster bor I Tyresö, ganska nära mig också 135 45 ;D //Roger
Publicerat Augusti 23, 200719 yr Jag vet att det är delvis en halvö, men den delen man pratar om när man pratar om Tyresös brukar vara city som ligger utanför halvön! Tyresö som jag ser det är det som är inringat på bilden. Halvön är ju bara skog! ;D
Publicerat Augusti 23, 200719 yr Det är ju det jag säger det är alltså skillnad på ,PÅ och I Tyresö Ute på halvön finns det en hel del skog men numera allt fler bofasta. Det byggs fler skolor och affärer. På Brevikshalvön finns det inte mycket till strövområden, däremot åt Vissvass går storskogen........
Publicerat Augusti 23, 200719 yr Författare Din syster bor I Tyresö, ganska nära mig också 135 45 ;D//Roger Du har alltså kanske sett min syster :D :D Hon hurtar nog runt med jyckarna emellanåt skulle jag tro :