Publicerat Juni 12, 200718 yr Hej, eller Hej igen kanske är bättre. Hade tidigare Signatur Ripjägarn som dock verkar helt omöjlig att få igång igen?? Då jag inte är inläggsjägare som vissa andra : : så fick det bli ett nytt nick istället, Bor sedan några år tillbaka långt ut på landet mellan Märsta-knivsta och är lyckligt lottad att ha jaktmarkerna kring fötterna. Här bor jag med min sambo och dotter och i december så väntas barn nummer 2 landa. Jaktligt sett är jag allätare, Tycker allt är roligt dock så är det fågeljakten som ligger mig närmast hjärtat därav också hundvalet Vorsteh. Är tippenjägare sen 4 år tillbaka, har haft flera riktigt bra jakter på "min" tipp med Hippen, Belker och Steinbok. Så där det var lite om mig igen. Frågor??? ;D
Publicerat Juni 12, 200718 yr Låter ruskigt likt mig själv!! Jaktmarkerna runt knuten, vorsteh (kh), alljagare men gillar fågeljakt. Fast jag ligger drygt ett år före dig vad avser kiddsen ;D Vad är det för vorsteh du har? /Må
Publicerat Juni 12, 200718 yr Författare Str Vorsteh, dock så är hon mer lik ett kh. Stebas Meja men har Stella alt pucko stella ;D som tilltalsnamn
Publicerat Juni 12, 200718 yr HAr du nån fältfågel på markerna eller är det norröver som gäller för att jaga ripa och skogshöns? /Må
Publicerat Juni 12, 200718 yr Författare HAr du nån fältfågel på markerna eller är det norröver som gäller för att jaga ripa och skogshöns?/Må Har 2 bra marker för fältfågel ena för jakt/träning och andra idagsläget enbart för träning, träningsmarken hyser en bra stam av fasaner och en del rapphöns. Dock så har jag en egen liten uppfödning av fältfågel så utsättning kommer att ske på bägge markerna för att ge så optimala träning/jakt marker som möjligt. Ripjakten är dock något helt annat, finns inget bättre.
Publicerat Juni 12, 200718 yr Har 2 bra marker för fältfågel ena för jakt/träning och andra idagsläget enbart för träning, träningsmarken hyser en bra stam av fasaner och en del rapphöns. Dock så har jag en egen liten uppfödning av fältfågel så utsättning kommer att ske på bägge markerna för att ge så optimala träning/jakt marker som möjligt.Ripjakten är dock något helt annat, finns inget bättre. Låter fint. Ska prova med halvvärpta hönor hemma nu. Det finns en liten befintlig stam fasaner som jag tänkte förstärka. Har ingen erfarenhet av utsättning, så detta blir ett provskott. Håller med dig ang ripjakten... ;D Sitter och dreglar i gamla bilder nu. /Må
Publicerat Juni 12, 200718 yr Hej, eller Hej igen kanske är bättre. Hade tidigare Signatur Ripjägarn som dock verkar helt omöjlig att få igång igen??Då jag inte är inläggsjägare som vissa andra : : så fick det bli ett nytt nick istället, Bor sedan några år tillbaka långt ut på landet mellan Märsta-knivsta och är lyckligt lottad att ha jaktmarkerna kring fötterna. Här bor jag med min sambo och dotter och i december så väntas barn nummer 2 landa. Jaktligt sett är jag allätare, Tycker allt är roligt dock så är det fågeljakten som ligger mig närmast hjärtat därav också hundvalet Vorsteh. Är tippenjägare sen 4 år tillbaka, har haft flera riktigt bra jakter på "min" tipp med Hippen, Belker och Steinbok. Så där det var lite om mig igen. Frågor??? ;D Jag känner mig då inte träffad om det är mig bl. a. som Du syftar på.: Jag har bara varirt flitig på nätet mellan varven. Hahaha! ;D Du kan skriva till nedanstående länk el. ringa om Du har problem. http://www.jaktsnack.se/index.php?topic=270.new#new Välkommen hit igen!
Publicerat Juni 12, 200718 yr Författare Jag känner mig då inte träffad om det är mig bl. a. som Du syftar på.: Jag har bara varirt flitig på nätet mellan varven. Hahaha! ;DDu kan skriva till nedanstående länk el. ringa om Du har problem. http://www.jaktsnack.se/index.php?topic=270.new#new Välkommen hit igen! Inga namn lsjonsson, inga namn ;D ;D Tack.
Publicerat Juni 12, 200718 yr Författare Låter fint. Ska prova med halvvärpta hönor hemma nu. Det finns en liten befintlig stam fasaner som jag tänkte förstärka. Har ingen erfarenhet av utsättning, så detta blir ett provskott.Håller med dig ang ripjakten... ;D Sitter och dreglar i gamla bilder nu. /Må Låter som en bra idé och som en bra start, grundregeln för fasaner är att kolla om du har något lokalt bestånd, har du inte det så är det stor risk att din biotop inte passar fasanerna och dina hönor drar ditt biotopen är bättre, vart har du mark och hur stor är den??
Publicerat Juni 12, 200718 yr Västra Mälardalen. Det är väl runt 50-60 Ha åker, åkerholmar, sjöhagar ner mot Mälaren och en banvall med ganska mycket vass och busk. Det finns fasan runt i kring, så jag tror det är värt ett försök. Hur tätt kan man sätta halvvärpta hönor? /Må
Publicerat Juni 12, 200718 yr Författare Västra Mälardalen. Det är väl runt 50-60 Ha åker, åkerholmar, sjöhagar ner mot Mälaren och en banvall med ganska mycket vass och busk.Det finns fasan runt i kring, så jag tror det är värt ett försök. Hur tätt kan man sätta halvvärpta hönor? /Må Låter ju bra, risken finns att de drar direkt till vassen där det är både värdelöst och tråkigt att jaga. Jag har samma problem med energiskog, de är förbannat bra då de ger ett gått skydd åt fågeln, men de är värdelösa att träna/jaga i. Jag kan direkt säga att jag inte är någon expert på ämnet men nog kan du sätta ut klungor på 6-7 hönor med ett par hundra meters avstånd imellan.
Publicerat Juni 12, 200718 yr Författare Tackar, får passa på att säga Grattis till Jämthund efter jag läst dina trådar om hun din, verkar vara ett riktigt bra ess. Token, tack och fortsätt att vara tok.
Publicerat Juni 12, 200718 yr Hej igen och välkommen tillbaka, är själv uppvuxen i Knivsta och jobbar i Rosersberg
Publicerat Juni 12, 200718 yr tjena hallå..äre nära vidbo/arlanda de där?? har min åsa nisse till farbror som härjar friskt där haha,, ;D
Publicerat Juni 12, 200718 yr Författare Välkommen hit igen ;D ;D Jag tyckte väl att jag kände igen namnet ;D Konstigt vore det väl annars med tanke på stanken av fläskfilén jag tänkte bjuda på fortfarande sitter kvar i näsan ;D