Publicerat Augusti 1, 200718 yr Min åsikt är att det gäller för alla jakthundar. Detta resonemang stärks dagligen, då jag på andra forum ofta ser trådar med rubriken "Hjälp!!!!! Hur träna bort jaktlusten" och liknande rubriker i samma anda.. Oftast skriver dessa ägare också något i den här stilen "Hunden är världens goaste, lyssnar och lyder jättebra, men får den vittring på vilt, så drar den efter och jagar djuret och lyssnar inte på inkallning etc." ??? Varför man som uppfödare väljer att sälja jakthundar till ickejägare är för mig en gåta...
Publicerat Augusti 1, 200718 yr Författare Hur går det med valpletandet?Har du hittat något intressant ännu? Har kollat upp en hel del och fått nys om att Nordjämtens Zizu och Stavrums diva ska paras. Tycker det låter intressant men än har inga dörrar stängts. Har faktiskt missat att din tik ska paras. Det låter ju också intressant. Har ni funderat på någon hane än?
Publicerat Augusti 1, 200718 yr Jag pm:ade dig de hanar som är aktuella Lägger inte ut någon officiell info innan allt är klart 8)
Publicerat Augusti 2, 200718 yr Visst vill även jag att valparna ska jaktmeriteras, men i dagsläget är önskemålet om diverse hälsokontroller lite lite starkare från min sida 8) Vi får väl se tiden an hur det går för vovvarna i skogen nu de första åren. Jag hoppas på positiva älgrapporter från valpköparna i slutet av hösten och att de fortsätter visa framtassarna i skogen
Publicerat Augusti 13, 200718 yr Läser och begrundar PM skickat tillbaka Det här blev nog lite fel jag vill inte citera det du skrev. Men jag vet inte var jag ska skriva detta. Jag tycker bara att det är en riktigt vacker hund du har som visningsbild.
Publicerat Augusti 4, 200817 yr Er det noen som kjenner til Jämthundene fra Härkilas kennel? Jeg planlegger å kjøpe en jämthane neste sommer, og har blinket ut Härkila som et mulig sted. Erfaringer mottas med takk!
Publicerat Augusti 26, 200817 yr Då va en grålle beställd Va iväg och kollade på dom i söndags och det tar ju inte lång tid att bli förälskad i dom små liven. Plöjer igenom hundböcker på löpande band nu. Den 27 sept hämtar jag honom, f-n vad jag längtar...