Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Varför erbjuda sådana som inte har egena eller dåliga möjligheter att jaga .....

Featured Replies

Publicerat

Foffe inte kan du åka på harjakt i skåne inte...du vet väl att dom skjuter sina harar utan stövfardrev för bövfulen ;D ;D ;D

Publicerat
Foffe inte kan du åka på harjakt i skåne inte...du vet väl att dom skjuter sina harar utan stövfardrev för bövfulen ;D ;D ;D
Å andra sidan finns ju möjligheten att han skjuter fler harar på en dag än på 10 år hemma. ;D
Publicerat
Å andra sidan finns ju möjligheten att han skjuter fler harar på en dag än på 10 år hemma. ;D

;D

Publicerat
Men jag brukar säga till kompisar när man ska ut och gräva grävling eller ut och skjuta kråkor men det är inte så många som vill följa med men säger man till dom att man ska ut och sitta på gris eller hjort så står dom på kö.

Japp, och jag tror att det är här skon klämmer i regel. Folk vill dra hem ett rådjhur eller en hjort till sin respektive, och iofs är det kanske det som gör att de får nådigt tillstånd av sin respektive att börja jaga lite oftare. Nåja. Om någon som har kassa jaktmöjligheter tar kontakt med någon större markägare och erbjuder sig att på beting skjuta tre rävar och 20+ kråkor så lär man nog få skjuta ett rådjur också ;D

Mitt tips till marklösa jägare:

Det handlar ALLTID om att göra sig nyttig för andra. Man kan inte kräva att andra skall lösa ens problem. Väljer man en sådan strategi måste man hoppas på turen, och att hoppas på tur är en förlorarstrategi. Annonsera i Land eller andra bondetidningar, eller sätt upp lappar på Granngården. Lös någon annans problem på ett sätt som gör att även dina problem blir lösta  ;)

Publicerat
Japp, och jag tror att det är här skon klämmer i regel. Folk vill dra hem ett rådjhur eller en hjort till sin respektive, och iofs är det kanske det som gör att de får nådigt tillstånd av sin respektive att börja jaga lite oftare. Nåja. Om någon som har kassa jaktmöjligheter tar kontakt med någon större markägare och erbjuder sig att på beting skjuta tre rävar och 20+ kråkor så lär man nog få skjuta ett rådjur också ;D

Mitt tips till marklösa jägare:

Det handlar ALLTID om att göra sig nyttig för andra. Man kan inte kräva att andra skall lösa ens problem. Väljer man en sådan strategi måste man hoppas på turen, och att hoppas på tur är en förlorarstrategi. Annonsera i Land eller andra bondetidningar, eller sätt upp lappar på Granngården. Lös någon annans problem på ett sätt som gör att även dina problem blir lösta  ;)

Låter bra i teorin men jag tror ändå inte på det,köttdjur finns det överföd av på vissa marker,men destå flera gör det det inte på. Jag har tex.en mark som jag är med och arrenderar som är en ren skogsmark,förr under den tid då rävskabben härjade som mest fanns det bra med rådjur nu kanske vi skjuter 2 eller 3 rådjur om året på dessa 800 hektar. I jakt laget är vi nio man så i bästa fall får vi varsitt rådjur vart tredje år!! Att vi har annat och jaga som älgar,kronhjortar och grisar spelar míndre roll då dessa djur knappast är nått man ger bort till utomstående.

Tror många marker ser ut så idag,det inte rävarna , lon eller vargarna tar börjar man bli lite rädd om då man under åren pröjsat en hel del..

Säkert finns de möjlijheter du nu skriver om, bara det att jag tror det var lättare förr.. Och bönder som inte jagar själva brukar numera arrendera ut sina marker till löjligt höga priser till dom som nästan skiter dollar sedlar

Publicerat

Vi har områden som säljer ett sk predatorkort till marklösa jägare.Då ingår jakt på predatorer,sjöfågel,gås och bäver.Kostnad mellan 50-500 kr/år.

Publicerat

Fasen där skulle man bo! Det är ju sådan jakt jag söker mest  ::) Kött finns på Ica eller konsum annat är bonus, men jaktens spänning har man med råge på predatorer  ;D

//Roggman66

Publicerat
Om någon som har kassa jaktmöjligheter tar kontakt med någon större markägare och erbjuder sig att på beting skjuta tre rävar och 20+ kråkor så lär man nog få skjuta ett rådjur också ;D

det tror jag är svårt. Men man måste få ett kontaktnät man ska aldrig vara rädd för att fråga. man måste ta dom tillfällen som man kan hitta. Hade folk velat följa med så skulle dom få jaga grävling varje helg med hund både i gryt och för vorstehn men det vill dom inte för det är jo inte så kul det är för lite skottchanser

Publicerat

Jakt i Göteborgsområdet

Jag jagar på cirka 600 Ha på Hisingen, utanför göteborg.

Jakt som kan erbjudas är:

Duvjakt på sträck, Rävvak, grävlingvak, kråkjakt med bulvan.

Senare under året, fram på december så kan jakt på rådjur räv och hare med drivande / stötande hund erbjudas.

Vem fan som helst är välkomen  ;)

Dock max 1 åt gången 

Jag jagar i princip hela året, varje ledig timma.

Men skicka PM ni som är intresserade?

Lite aptitretare kanske?

Så här ser en normal duvjakt ut hos oss... Tror det är 60talet duvor där...

P8110050.JPG

En bekant till mig, efter avsluta kråkjakt över uv  8)

P3260017.JPG

Publicerat
Men man måste få ett kontaktnät man ska aldrig vara rädd för att fråga.

Just det. KOntaktnät är något man skaffar sig, inte som man får.

Publicerat

Det gäller att lägga ut krokar precis överallt man kan tänka sig.

Detta ställe är ju också ett kanonställe att hitta lite jakt på! ;)