Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fällfångst kråka

Featured Replies

Publicerat

Hur går det för er med skata kaja odylikt.Har själv fått 1 skata och 1 kaja än så länge.

Det har varit dålig aktivitet på fåglarna i regnet. Använder en Leufstabrukfälla ( ev stavfel )

Publicerat

okej har 3 skater 0 kajor 0 kråkor

Publicerat

Ska nog testa en fälla på Berga. Har bara skjutit än så länge. Blir nog efektivare om man sätter en kråkfälla.

Funderar på en norsk. Vad tror ni?

Publicerat

Japp ytterligare en skata  :)

Har även ett dubbellt kråkbås men det funkar bara på katter

Publicerat

hadde 2 skator i min fälla män jag orkade inte hämta luftgiväret

men ska ställa ut den samtidigt som jag ställar ut fällorna

Publicerat
Ska nog testa en fälla på Berga. Har bara skjutit än så länge. Blir nog efektivare om man sätter en kråkfälla.

Funderar på en norsk. Vad tror ni?

Enl mig finns det ingen effektivare fälla än den norska. Hade en tidigare och den gav många fåglar per år. Lite jobb med att se till så det finns mat i den hela tiden men helt klart värt det.
Publicerat

Det blir nog till att bygga en sån.

Ska köpa material i veckan.

Publicerat

satt mig vid tven 18.10 sen kom det en skata 18.30 så då vart det till rummet efter luftgiväret men sen när jag hadde brytigt det och skulle sätta i ett skott i pipan s flög den iväg men den flög inte så långt för den flög till tallen som står på lingen mellan gräset och skogen men så skulle jagsmyga ut och skjuta den mendå stack den iväg. då hörde jag en ny 18.31 uppe på taket väntade ner den till gräsmattan menden landade inte på gräsmattan utan den landede i tallen som står mellan tomten och skogen så jag släpte iväg ett skott på den och den föll till baken så gick jag och hämtade den men så slog den med skallen så då vart det ett skott i skallen på skatan sen dog han så gick jag in efter mobilen för att ta ett kort 18.35 sen när jag hadde tagit ett kort så vart det dynghögen

Publicerat

Ytterligare 4 styck skator till  ;D satt där imorse när jag  var ute rastade hunden

Publicerat

1 st skata till

sammanlagt 5 st skator på 5 vekor

Publicerat
1 st skata till

sammanlagt 5 st skator på 5 vekor

Min fälla har nu tagit 43 skator på två veckor. :)
Publicerat

en liten fråga!... eftersom de där med kråkfälla verkar vara så efektivt så funderar jag på att snickra i hop en!...

vad åtlar ni med???..

MVh ThomasMamre!...

Publicerat
en liten fråga!... eftersom de där med kråkfälla verkar vara så efektivt så funderar jag på att snickra i hop en!...

vad åtlar ni med???..

MVh ThomasMamre!...

Fiskavfall...har jag i min fälla.
Publicerat
Fiskavfall...har jag i min fälla.

okej och det funkar bra?

Publicerat

Fiskavfall fungerar galet bra... har aldrig nått samma resultat när jag använde överblivet bröd ifrån Ica..

Publicerat

Så klart att Foxkiller använder fiskavfall !!!

Han är ju för "santana perkele" yrkesfiskare ;D ;D

Publicerat
Fiskavfall fungerar galet bra... har aldrig nått samma resultat när jag använde överblivet bröd ifrån Ica..

okej jag anväder allt möjligt men kanske ska gå ut och fiska upp lite fisk

Publicerat
Så klart att Foxkiller använder fiskavfall !!!

Han är ju för "santana perkele" yrkesfiskare ;D ;D

Precis  ;D...från fiskare... till fisk ...till fiskavfall....som går till skatfällan...och skator från fällan...till rävåteln...och rävåteln till att släppa stövarn från ...och sen till skjuten räv(förhoppningsvis)...osv... ;)

Detta är ett kretslopp.  ;)

Publicerat
Precis  ;D...från fiskare... till fisk ...till fiskavfall....som går till skatfällan...och skator från fällan...till rävåteln...och rävåteln till att släppa stövarn från ...och sen till skjuten räv(förhoppningsvis)...osv... ;)

Detta är ett kretslopp.  ;)

bananadance2.gif

Har lixom fattat detta... ;D ;D

• 3 weeks later...
Publicerat

Äntligen satt det en skata i min Trolle-Ljungbyfälla. ;D Men det verkar inte bli någon mer i dag,  >:( flyttade över skatan till lockrummet för några timmar sedan.

Publicerat

I morse när jag vaknade, satt det två stycken skator i samma utrymme,  tyvärr lyckades den att rymma, men en fick jag ialla fall. :D

Publicerat

I går tog jag två skator till i trolle-ljungby fällan  ;D

Publicerat
Det blir nog till att bygga en sån.

Ska köpa material i veckan.

Hur går det med fällan modell norsk ?????
Publicerat

en skata till i fällan

nu är det 7 skator

Publicerat

ha fått 2 skator i kråkbåset 2 dagar i rad, den verkade ruskigt effektiv dom 2 dagarna men nu så hoppar dom bara utanför fällan å tar endast de betet som ligger ytterst i fällan. nå tips ???