Publicerat Juli 7, 200718 yr Hur går det för er med skata kaja odylikt.Har själv fått 1 skata och 1 kaja än så länge. Det har varit dålig aktivitet på fåglarna i regnet. Använder en Leufstabrukfälla ( ev stavfel )
Publicerat Juli 7, 200718 yr Ska nog testa en fälla på Berga. Har bara skjutit än så länge. Blir nog efektivare om man sätter en kråkfälla. Funderar på en norsk. Vad tror ni?
Publicerat Juli 15, 200718 yr Japp ytterligare en skata Har även ett dubbellt kråkbås men det funkar bara på katter
Publicerat Juli 15, 200718 yr hadde 2 skator i min fälla män jag orkade inte hämta luftgiväret men ska ställa ut den samtidigt som jag ställar ut fällorna
Publicerat Juli 15, 200718 yr Ska nog testa en fälla på Berga. Har bara skjutit än så länge. Blir nog efektivare om man sätter en kråkfälla.Funderar på en norsk. Vad tror ni? Enl mig finns det ingen effektivare fälla än den norska. Hade en tidigare och den gav många fåglar per år. Lite jobb med att se till så det finns mat i den hela tiden men helt klart värt det.
Publicerat Juli 16, 200718 yr satt mig vid tven 18.10 sen kom det en skata 18.30 så då vart det till rummet efter luftgiväret men sen när jag hadde brytigt det och skulle sätta i ett skott i pipan s flög den iväg men den flög inte så långt för den flög till tallen som står på lingen mellan gräset och skogen men så skulle jagsmyga ut och skjuta den mendå stack den iväg. då hörde jag en ny 18.31 uppe på taket väntade ner den till gräsmattan menden landade inte på gräsmattan utan den landede i tallen som står mellan tomten och skogen så jag släpte iväg ett skott på den och den föll till baken så gick jag och hämtade den men så slog den med skallen så då vart det ett skott i skallen på skatan sen dog han så gick jag in efter mobilen för att ta ett kort 18.35 sen när jag hadde tagit ett kort så vart det dynghögen
Publicerat Juli 20, 200718 yr Ytterligare 4 styck skator till ;D satt där imorse när jag var ute rastade hunden
Publicerat Juli 22, 200718 yr 1 st skata tillsammanlagt 5 st skator på 5 vekor Min fälla har nu tagit 43 skator på två veckor.
Publicerat Juli 22, 200718 yr en liten fråga!... eftersom de där med kråkfälla verkar vara så efektivt så funderar jag på att snickra i hop en!... vad åtlar ni med???.. MVh ThomasMamre!...
Publicerat Juli 22, 200718 yr en liten fråga!... eftersom de där med kråkfälla verkar vara så efektivt så funderar jag på att snickra i hop en!... vad åtlar ni med???.. MVh ThomasMamre!... Fiskavfall...har jag i min fälla.
Publicerat Juli 22, 200718 yr Fiskavfall fungerar galet bra... har aldrig nått samma resultat när jag använde överblivet bröd ifrån Ica..
Publicerat Juli 22, 200718 yr Så klart att Foxkiller använder fiskavfall !!! Han är ju för "santana perkele" yrkesfiskare ;D ;D
Publicerat Juli 22, 200718 yr Fiskavfall fungerar galet bra... har aldrig nått samma resultat när jag använde överblivet bröd ifrån Ica.. okej jag anväder allt möjligt men kanske ska gå ut och fiska upp lite fisk
Publicerat Juli 22, 200718 yr Så klart att Foxkiller använder fiskavfall !!!Han är ju för "santana perkele" yrkesfiskare ;D ;D Precis ;D...från fiskare... till fisk ...till fiskavfall....som går till skatfällan...och skator från fällan...till rävåteln...och rävåteln till att släppa stövarn från ...och sen till skjuten räv(förhoppningsvis)...osv... Detta är ett kretslopp.
Publicerat Juli 22, 200718 yr Precis ;D...från fiskare... till fisk ...till fiskavfall....som går till skatfällan...och skator från fällan...till rävåteln...och rävåteln till att släppa stövarn från ...och sen till skjuten räv(förhoppningsvis)...osv... Detta är ett kretslopp. Har lixom fattat detta... ;D ;D
Publicerat Augusti 12, 200718 yr Äntligen satt det en skata i min Trolle-Ljungbyfälla. ;D Men det verkar inte bli någon mer i dag, > flyttade över skatan till lockrummet för några timmar sedan.
Publicerat Augusti 13, 200718 yr I morse när jag vaknade, satt det två stycken skator i samma utrymme, tyvärr lyckades den att rymma, men en fick jag ialla fall.
Publicerat Augusti 15, 200718 yr Det blir nog till att bygga en sån.Ska köpa material i veckan. Hur går det med fällan modell norsk ?????
Publicerat Augusti 27, 200718 yr ha fått 2 skator i kråkbåset 2 dagar i rad, den verkade ruskigt effektiv dom 2 dagarna men nu så hoppar dom bara utanför fällan å tar endast de betet som ligger ytterst i fällan. nå tips ???