Publicerat Augusti 27, 200718 yr Fånga en från ett annat ställe och låt den sitta i fällan. Väcker revir instinkten på hemmaskatorna. Då bör du kunna fånga några till av hemma stammen.
Publicerat Augusti 28, 200718 yr hmm, de e nog de enda ja inte ha testat. kanske man skulle prova me de. tack för hjälpen!
Publicerat Augusti 28, 200718 yr satt du medade att man nästan ska ta och flytta runt fällan 1 månaden
Publicerat September 4, 200718 yr Den 13 skatan togs i eftermiddag. Summering så här långt 13 skator 1 kaja samt, oturligt nog en talgoxe som hade otur och komma i klämm mellan luckan och ramen. Det verkar som om skatorna, här hemma ( dalsland ) har fått 2 kullar i år .
Publicerat Oktober 18, 200718 yr Har satt ut kråkbåset vid äljaktlagets slaktplats och i dag så satt den 4:e dubble'n på lika många dagar! ;D
Publicerat Oktober 18, 200718 yr Har en liten åtel hög bestående av 2 rådjur (slaktrester) och lite älg sen finstyckningen. Ska jaga lite kråka/ skata där imorgonbitti om jag orkar sen ska jag ställa min fälla tvärs över åtelhögen så får vi se vad som händer.