Publicerat Juli 22, 200718 yr Mickel! Köp en bössa med träkolv så har Du kvar känslan och känner formerna runt kolven. ;D
Publicerat Juli 22, 200718 yr ;D nästa gång vi far till skjutbanan mickel!.. så ska du få testa min sako!. så kommer du kännna att syntet e bäst!.. ;D ;D ;D....
Publicerat Juli 22, 200718 yr ;D nästa gång vi far till skjutbanan mickel!.. så ska du få testa min sako!. så kommer du kännna att syntet e bäst!.. ;D ;D ;D.... Ser ju ut som en leksaksbössa dom där i syntet. ;D ;D ;D
Publicerat Juli 22, 200718 yr För Mickels behov som ja uppfattat det efter att ha träffat karln och jagat hos honom är det en välskjutande stabil bössa herrn behöver och vad kan då vara lämpligare än en 700 VS som inte kostar hela mickels jaktskjorta toppad med den 3-12x56 han har kvar. Sen tycker jag att han ska köpa en beg 8x57JS eller 9,3x57 och bygga om den till en drevjaktspang. Huxflux har an två bra vapen som täcker de flesta jaktsituationer som kan uppstå. Std plaststockar från fabrik är inte av hög kvalité då det behövs ett innehåll av glasfiber eller kevlar för att göra dom styva nog... std stockar som e som ett svikthopp i dambastun ska man akta sig för...
Publicerat Juli 22, 200718 yr Läste om 700an i senaste VT, världens mest producerade cylinderstudsare. Säkert kul att äga en sådan : Men, du som är bonde passar den nog perfekt att slå ner stängselstolp med och dylika saker. ;D Skall besöka en av fabrikerna och deras shooting estate i USA i vinter med kunder. Min nya arbetsgivare är majoritetsägare i Remington. Så om inga andra argument biter så för varje Remington som säljs ramlar någon miljondels öre ner i min ficka som hjälper mig finansiera nya tyska kvalitetsobjekt. MVH
Publicerat Juli 22, 200718 yr 308:an är ju en mycket trevlig, och kort, patron. Skall man köpa nybössa i denna kaliber anser jag att man absolut bör köpa en som utnyttjar den korta patronen och således har kort låda och därmed smidig bössa och repetering. Tikka T3 går således bort (då kan du lika gärna välja 30-06, som i och för sig inte heller är dum som allround, går att ladda lika "lätt" som 308:an men kan också hantera tyngre kulor lite bättre). Remington finns ju en drös modeller med kort 700-låda. Sako 75 finns ju "nya" till utförsäljning och därmed bra pris hos var och varannan handlare. Sako 85 förstås bästa valet men kostar lite grann. "Bara mina två ören" mvh / Matti
Publicerat Juli 22, 200718 yr > Jimbo, piskan viner varje kväll samtidigt som jag maniskt repar linserna på en gammal Leupold och hoppar på en gammal 1100
Publicerat Juli 22, 200718 yr > Jimbo, piskan viner varje kväll samtidigt som jag maniskt repar linserna på en gammal Leupold och hoppar på en gammal 1100 Är det något sorts självpåtaget lidande du utsätter dig för i tron att det ska kompensera för att i huvudsak Amerikanska produkter spöade skiten ur tyska i WW2 ??? ;D :-* /Micke.. Alias "Machingun Mike" aka "The Krautslayer" aka"The German asskicker"
Publicerat Juli 22, 200718 yr Är det något sorts självpåtaget lidande du utsätter dig för i tron att det ska kompensera för att i huvudsak Amerikanska produkter spöade skiten ur tyska i WW2 ??? ;D :-* /Micke.. Alias "Machingun Mike" aka "The Krautslayer" aka"The German asskicker" He-he :-* Nu är ju jag född efter ww2 och följer därför det moderna tyska spåret på kvalité istället för jänkarnas bulkproduktion. Helt otroligt, en VXIII är fortfarande som att titta in i ett arsle så fort solen gått ner bakom trädtopparna. Att dom aldrig lär sig ??? /Mange aka dreihundredmeter kopfspritzer PS Sorry Mickel för tuggandet i tråden, spänd på vad du handlar förståss
Publicerat Juli 22, 200718 yr En tidigare smålänning och numera Norrbottning kan inte ha fel ang. skillnaden mellan trä- och syntetkolv. TRÄKOLV ska det vara. ;D
Publicerat Juli 22, 200718 yr Författare Nu är detta egentligen överspelat men jag är ändå lite nyfiken.Du måste ha fått ett riktigt måndagsexemplar av Remington om du hade bättre slutstycksgång på din 1651. Ingen Husqvarna i 1600-serien jag någonsin kännt på har haft bättre slutstycksgång än vad Remington har. Eller var det andra faktorer som avgjorde inköpet av 1651:an och i så fall uppvägde slutstycksgången? /Micke Börjar nästan fundera om det kunde vara så. När jag repeterade så ville det kärva hela tiden. Jag vet ej hur många ggr jag vevade i *tommerna* och smorde men ändå fick jag det inte som jag ville. 1651:an köpte jag några år senare och då hade jag redan sålt 700án. Köpte 1651:an mest för att jag fick ett riktigt bra pris (vette fan om det är bara jag som lyckas med bra vapenaffärer). Köpte den för 2000, sålde Helian som satt på för 1600 kr. Kostade iofs på den några tusingar men jag kan säga att jag fick tillbaks allt plus moms när jag sålde den i vintras Är det något som verkligen inte bekommer mig är det om bössan är producerad i 1 ex eller i 100000 ex. Totalt ointresserad av Sako bössor med Av111 XGTI lådor med dubbla titanfjädrar med trippelfjongar etc.....okej nu blev det lite väl mycket ironi men ni kanske förstår. Ville jag ha en studsare som ingen annan hade skulle jag bygga en. Jag skjuter som sagt en del på bana samt är nog i skogen fler timmar än många här inne, känner jag att en bössa ligger bra, jag skjuter bra med den och att den gör jobbet, då betyder det mer än att den finns i si o så många ex.
Publicerat Juli 23, 200718 yr Tycker du ska avskriva T3:an i 308 och ta 30-06:an för att fylla ut längden i lådan, göra en fullsize låda och stoppa i en kort patron.....meningslöst. Kunde de inte gjort den i 22lr också? Kika du på nya Rem 700 SPS tactical. verkar vara en bössa som ger mycket för pengarna.
Publicerat Juli 23, 200718 yr Författare Rem 700 LTR provskjuten. Story och bilder finns på Robsoft då det ej går att ladda upp här.Kände på en Rem vs men tyckte att pipan var för lång och bössan för framtung. Mr Mauser> Jag måtte verkligen ha haft ett måndags ex förra gången. Gången på slutstycket är definitivt inget att klaga på och trycket är justerat till kanonfina 0,9.
Publicerat Juli 23, 200718 yr He he en sholts & larsen kanske, smörig slutstyckes gång bra trycke o skjuter som en laser,sen har man ju den möjligheten o byta till en annan kaliber om man vill det ;D ;D ;D Mvh.
Publicerat Juli 23, 200718 yr Författare Det blir affär på denna. Så makalöst skön att skjuta med, sen att den ser lite brutal ut gör ju inte saken sämre. Mvh snipern ;D
Publicerat Juli 23, 200718 yr He he den såg onekligen bra ut o sen skjöt den ju helt ok sen är det ju en mycket bra kaliber ;D Ska köpa en sån pipa till min påk när det finns pengar ;D Mvh.
Publicerat Juli 23, 200718 yr Härligt Mickel *da Snipa* Läste just ditt inlägg på Robsoft 8) Lika kul varje gång man ser en nöjd Remingtonskytt. Fina träffbilder! Något annat hade jag iofs inte förväntat mig. Vi får hoppas att de som anser att det inte går att träffa en ladugårdsvägg innifrån med en Remington läser den här tråden ;D Undrar om du hade fått bättre träffbilder med en europeisk bössa som kostar minst 10 000:- mer : ;D /Micke
Publicerat Juli 23, 200718 yr ÄNTLIGEN Ytterligare en över på Rätt sida ;D ;D ;D Mickel önskar dig all välgång med bössan. Hoppas du får fälla ditt första dovvilt när du kommer ner till oss och jagar, nu finns ju iaf förutsättningarna och vi andra slipper storkna av linolja och terpentindoften ;D Mvh Hans
Publicerat Juli 24, 200718 yr ÄNTLIGENYtterligare en över på Rätt sida ;D ;D ;D Mickel önskar dig all välgång med bössan. Hoppas du får fälla ditt första dovvilt när du kommer ner till oss och jagar, nu finns ju iaf förutsättningarna och vi andra slipper storkna av linolja och terpentindoften ;D Mvh Hans Det var ju tråkigt att se att det var yttterligare en vapenbroder som har sjunkit ner i syntetträsket. > Jag förstår inte hur han kunde vara så lättövertalad. ;D
Publicerat Juli 24, 200718 yr Köp en med träkolv så att Du behåller känslan av att Du håller i en riktig bössa och inte en lådsassbössa. ;D Träkolv är Träkolv. Man känner ju bössans former när man håller runt en träkolv. Glasfiberkolv är glasfiberkolv = leksaksbössa. ;D Mickel!Köp en bössa med träkolv så har Du kvar känslan och känner formerna runt kolven. ;D Ser ju ut som en leksaksbössa dom där i syntet. ;D ;D ;D En tidigare smålänning och numera Norrbottning kan inte ha fel ang. skillnaden mellan trä- och syntetkolv. TRÄKOLV ska det vara. ;D Ekar det här inne?? :-* ;D Syntet stockar (riktiga, inte plast skiten som t.ex ruger skickar med på sina bössor) är ÖVERLÄGSNA trä diton i alla avseenden...och jag tycker personligen att dom är snyggare. Mickel!....Härliga tider strålande tider!...Såg jävligt fint ut på bilderna du har på robsoft. En LTR blir helt rätt! Hoppas den kommer att fortsätta att göra dig nöjd ;D...men det betvivlar jag inte....kan man räkna med en bildkavalkad när du fått hem bössan? ;D Mvh Fredde
Publicerat Juli 24, 200718 yr Författare Ekar det här inne?? Syntet stockar (riktiga, inte plast skiten som t.ex ruger skickar med på sina bössor) är ÖVERLÄGSNA trä diton i alla avseenden...och jag tycker personligen att dom är snyggare.Mickel!....Härliga tider strålande tider!...Såg jävligt fint ut på bilderna du har på robsoft. En LTR blir helt rätt! Hoppas den kommer att fortsätta att göra dig nöjd ...men det betvivlar jag inte....kan man räkna med en bildkavalkad när du fått hem bössan? Mvh Fredde He he, verkar eka friskt mellan tallarna här tycker jag. Lite ovant faktiskt att ej känna linoljedoften när man tar i bössan, men det går väl över antar jag. Tur att jag har Urikan med träkolv, utifall jag får återfall och blir mellankolisk någon kväll. ;D Har väl alltid tyckt att en riktigt syntet stock sett fräckare ut, sen att man ej kan erkänna det när man fullständigt omringas av syntetjägare som Hgnyberg, Herbert och Johka är väl en annan femma.