Publicerat Augusti 5, 200719 yr Var ikväll och röjde lite på mitt pass, samt satt upp en ny saltsten...Gott om älgspår och så har dom betat rätt friskt på slyet i närheten Bild från mitt torn...sorry för kvallan, mobilkamera :-
Publicerat Augusti 10, 200719 yr Författare Var upp den 8 aug och röjde pass inför sep. jakten. Ett helt nytt pass gjorde jag iordning plus röjde upp 4 gamla pass. Såg lite björnskit och hyfsat gott om älgvisten, ser väl inte så dåligt ut som jag befarade. Vi har skjutit ner stammen rejält de sista 5 åren men några verkar det som sagt finnas kvar, skoj!!!
Publicerat Augusti 10, 200719 yr Var upp den 8 aug och röjde pass inför sep. jakten. Ett helt nytt pass gjorde jag iordning plus röjde upp 4 gamla pass. Såg lite björnskit och hyfsat gott om älgvisten, ser väl inte så dåligt ut som jag befarade. Vi har skjutit ner stammen rejält de sista 5 åren men några verkar det som sagt finnas kvar, skoj!!! Låter ju lovande. Sitter Du p samma pass under hela älgjakten el. har Ni lottning för fm.- och em.passet. Vi kör med lottning.
Publicerat Augusti 10, 200719 yr Nu börjar det närma sig och telefonen börjar gå varm för mer jakt, som det ser ut nu skulle jag kunna jaga 3 veckor i september och 3 ställen samtidigt i oktober, har försökt få endel lag att vänta med jakten om ine annat för värmen men premiären är visst viktig för alla.
Publicerat Augusti 11, 200719 yr Nya jaktmarker för iår. 5+ på tilldelingen och min första riktiga älgjakt.. Ska bli grymt spännande
Publicerat Augusti 11, 200719 yr Författare Låter ju lovande. Sitter Du p samma pass under hela älgjakten el. har Ni lottning för fm.- och em.passet. Vi kör med lottning. Vi lottar inför varje ny såte - det blir lite mer spännande då tycker jag. Kommer passa i september och gå med hund i oktober (brorsan jobbar den veckan så jag kan låna hans hundar ;D ;D ;D)
Publicerat Augusti 11, 200719 yr Vi lottar inför varje ny såte - det blir lite mer spännande då tycker jag. Kommer passa i september och gå med hund i oktober (brorsan jobbar den veckan så jag kan låna hans hundar ;D ;D ;D) Okej! Vi lottar också inför varje ny såt. Blir mer rättvist.
Publicerat Augusti 14, 200719 yr Författare Okej! Vi lottar också inför varje ny såt. Blir mer rättvist. Tycker jag också.
Publicerat Augusti 20, 200718 yr Författare Har i veckan som varit röjt pass och byggt ett torn på marken i norra hälsingland - det var en hel del visten efter älg så det ser väl lovande ut! ;D Skjutningen är klar den med. Lite roligt är att jag har varit och skjutit 2 ggr nu och alla serier (stående som löpande, vi tillämpar inte det nya systemet än) har varit på 18 p....skumt . Vad krävs för att få "medalj"? har dålig koll på det där.
Publicerat September 1, 200718 yr Nu är det rätt nära. Måndag morgon 05:00 samlas vi för att börja jakten på älg. Bössan är inskjuten och klar....180grs Speer GrandSlam i 900+m/s lär räcka till....blir skoj detta! Älg verkar det då ha varit runt mitt pass, både vid saltstenen och vid bäcken/diket som går tvärs över skjutgatan... /Fredde
Publicerat September 1, 200718 yr är avis på er norröver kan jag säga!!! vem vet ? kanske skall man få skjuta sin första älg efter fyra års väntan ???
Publicerat September 1, 200718 yr är avis på er norröver kan jag säga!!!vem vet ? kanske skall man få skjuta sin första älg efter fyra års väntan ??? Det kommer när du minst anar det, sitter manbara still och inte skramlar med ryggsäcken för mycket går det bra.
Publicerat September 2, 200718 yr jo de gör jag inte heller för den delen, skramlar och vrider på mig menar jag..........men däremot har jag haft älgar i pass men det har varit för risigt, älgarna har stått med bredsida mot mig men "omlott"...........de har varit restrektioner mm så nu bör det väll lossna tycker jag ???
Publicerat September 2, 200718 yr Får vänta ännu 1 vecka på att älgjakten ska börja i vårt lag! På torsdag sätter man sig i bilen o börjar åka dom 100milen som man har till älgjakten, men det är de värt, 3veckors jakt på allt som är lovligt väntar, mest älgjakt blir det nog,
Publicerat September 2, 200718 yr Författare Nu är det rätt nära. Måndag morgon 05:00 samlas vi för att börja jakten på älg.Bössan är inskjuten och klar....180grs Speer GrandSlam i 900+m/s lär räcka till....blir skoj detta! Älg verkar det då ha varit runt mitt pass, både vid saltstenen och vid bäcken/diket som går tvärs över skjutgatan... /Fredde Härligt! Vi börjar, som många andra har jag hört, nästa vecka så jag får gott finna mig i att läsa om er andras bravader och bli extra taggad Skitjakt på er alla!!! Denna tråd börjar lida mot sitt slut...det är väl dags nu för en "älgjakten -07" tråd.
Publicerat September 2, 200718 yr Hej alla norrbor och andra som skall ut imorgon och jaga älg....... själv e man sjukt sugen men mina breddgrader tillåter ingen jakt på älg denna månad men nästa så ;D men en uppmaning till alla er som skall ut är att fullständigt PUMPA tråden full med bilder och stories! samt ett litet lycka till! / dave
Publicerat September 2, 200718 yr Har sorg i mitt hjärta. Tyvärr blir det ingen septemerjakt för mig i år. Frugan är på utildning och jag är "barnvakt" till mina barn. Pratade med min far i telefon, och han var på väg till det obligatoriska älgjaktsmöte som vi har dagen innan premieren. Får hoppas att det blir en tur upp i october. Här jag bor (strängnäs) ställs nog älgjakten in i år. SKIT JAKT PÅ ER ALLA !!!!!!!!
Publicerat September 2, 200718 yr Har sorg i mitt hjärta. Tyvärr blir det ingen septemerjakt för mig i år. Frugan är på utildning och jag är "barnvakt" till mina barn. Pratade med min far i telefon, och han var på väg till det obligatoriska älgjaktsmöte som vi har dagen innan premieren. Får hoppas att det blir en tur upp i october. Här jag bor (strängnäs) ställs nog älgjakten in i år. SKIT JAKT PÅ ER ALLA !!!!!!!! yssch fyfan.......måste svida sörjer med dig
Publicerat September 2, 200718 yr ....... och bilder. Glöm inte att lägga ut bilder från älgjakten. Lite Västerbottens bilder som jag kan smyga med på toa ;D ;D ;D ;D
Publicerat September 2, 200718 yr Skitjakt på Er gubbar och tejer som ska ut och jaga älg imorgon och själv börjar jag inte förrän till helgen.
Publicerat September 2, 200718 yr Ja, skitjakt på er!! Själv åker man upp i Oktober. Träff för jaktlaget 23/9 på marken.
Publicerat September 11, 200718 yr Nu är det nära i alla falll.. Årets septemberjakt blir inte förän till helgen.. Då har ju alla andra fått sin chans.. Ser också fram emot oktoberjakten i här hemma också. Vi har bra med älg i år, ser det ut som. Såg en hyggligt stor herre i förrra veckan långt håll som fn, men någonstasn run 8-12 pinnar hade han iaf. Rejält stor i kroppen var han iaf.
Publicerat September 15, 200718 yr ;D i dag ska jaktlaget träffas på Älgbanan!.. dax för upp skjutning!.. dom gör tydligen d varje år!.. å brons minst måste man tydligen skjuta för att få delta i jakten!... .... bra regel tycker ja!.. tvingar iaf alla att skjuta några fler skott innan jakten börjar!.. efter de är de möte ang de som komma skall!.. Mvh