Publicerat Juli 27, 200718 yr Ok detta är en chansning på flera sätt.. Ska köra ut och skjuta i en sopanläggning i morgon. Är solo, ska skjuta trut själv men kan hänga upp en uv på ett ställe.. det lär bli läge på kråka sen är det upp till din förmåga ;D men jag garanterar inte hur många. Alltså, den som kan vara i Rimbo i morgon bitti strax före 04 och har hyfsad förmånga med hagelbössan kan alltså hänga på! Vet att det är kort varsel så vi får väl se om det funkar.. Slå en signal på 0709-226299. Har den på fram till strax efter 22 kanske. Tänker mej en person. Mvh!
Publicerat Juli 27, 200718 yr Hade varit kul att följa med en "master" i ämnet med min türk-halvauto.. Tyvärr är det familjeevenemang inplanerat i morgon. /Må
Publicerat Juli 27, 200718 yr Tack för passningen, men åker till Katterjokk för fjällvandring i morgon, är borta en vecka. Måste leta rätt på fjällrävenbyxorna och sirapsflaskorna ;D ;D ;D ;D ;D ;D MVH! /HerrBerg
Publicerat Juli 27, 200718 yr Hade gärna åkt med,men just nu har jag feber.. Nä febern är som bortblåst just nu ;D Har lixom svalt en hel flaska whiskey i rent medicinst syfte ,,,tror jag 8) Kan du inte ringa mej nån eller dagar innan så kommer jag gärna...måste lixom inhandla ett par ton ammo först
Publicerat Juli 27, 200718 yr Författare Dålig uppslutning här på jaktsnack ;D Har runt 300 plugg i bilen så det känns som just plugg är det minsta problemet. Inget hört på telefonen än, ska iofs fixa lite fika och prylar här, så än är det inte försent. Rattat i cylinder i automaten, ska fan testa på långhållstrut i morgon och se om det verkligen är någon skillnad.. Mvh!
Publicerat Juli 27, 200718 yr Författare Ok telefonen ringde ;D Fick rekrytera en jägare från Robsoft, skämmes medlemmar på jaktsidan! Vi får se hur det går, återkommer. Mvh!
Publicerat Juli 27, 200718 yr Ok telefonen ringde ;DFick rekrytera en jägare från Robsoft, skämmes medlemmar på jaktsidan! Vi får se hur det går, återkommer. Mvh! Vill man ha med sej eliten,måste man först kapitulera och sedan vördsamt be..inom god tid ;D Sen är det så här...många av oss skriver att vi är nästan världsmästare inom just hagelskytte.. Tror flera (inte jag ) Vågar inte ställa upp då man kan bli dissad för livet ;D ;D I Mitt fall skulle stackars inbjudare bli så förudmjukad av undertecknad så jag mest ser detta som en ödmjuk gest av att tacka nej 8) Med regniga hälsningar Telge.... ;D
Publicerat Juli 27, 200718 yr hade vart gott inhandlade ett gäng 30 grams RIO på Torsbo idag............får bli att ta tippen här hemma nån morgon........fiddelutten e sugen på lite skräpfågel med hans nya bössa....ska väll bli och köra ett race hos någon bonne på sön
Publicerat Juli 28, 200718 yr Författare Vart rätt bra, en ung herre i 15-års åldern från Robsoft plockades upp kvart i 4 i morse. Parkerade junior under uven och överlämnade en hel hög pekpinnar typ. Första läget sköt junior bom men jag insåg att han fick svårast möjliga lägen där han stod så jag flyttade honom via sms och sen.. Jävla grabb! Han sköt runt 15 fågel helt solo under uven. Några få bommar, fullständigt acceptabelt, och några lägen där jag tveklöst skulle skjutit men jag tror att han valde att vänta eller något. Skit samma, killen fick ett fett MVG! När det sedan lugnat sig så smsade jag ned honom från skogen ned till mej där jag stod och plockade ned trut för fulla muggar. Lugnt som f-n hos mej på morgonen men sen började det röra sig faktiskt. Junior kom ned och si det skyttet var inte på något sätt lika lätt som uvskyttet men han tog sig iaf och jag tror han fick till en dubblé även om typ båda vobblade ned för att därefter genast börja kuta ;D Hur som, anar att herrn reggar här på jaktsidan snart förövrigt ;D Detta var en totalt superkul upplevelse! Killen är superung och skjuter väldigt bra och ffa, och det gjorde mej rejält glad, hade en föredömlig vapenhantering med bruten bössa och oladdat när det inte var jakt. Fler såna här unga herrar i landet om jag får be! Mvh!
Publicerat Juli 28, 200718 yr Att man alltid ska bo så långt bort! :'(....hade varit där på 3 röda om det inte vore för att det tar typ 10-12 timmar att köra ner :-....skit också!... Dock jävligt skoj med juniorer som lyckas :)...och speciellt när han i relativt tidig ålder redan är duktig på att skjuta! Klockrent!! /Fredde
Publicerat Juli 28, 200718 yr Författare Ja det var verkligen klockrent.. Funderade ett tag på vart detta skulle sluta, han var rätt nervös och stressad när han ringde igår kväll, jag hann knappt prata med honom så jag hade total nollkoll på vad jag gett mej in på när jag plockade upp honom i morse. Men det visade sig vara hur lugnt som helst, en ruskigt artig och intresserad ung man fick vara med och skjuta sitt all time high på morgonen ;D Förövrigt så kan jag inte begripa varför du ska bo där du bor Fredde, tänk va mycket kul du kunnat haft om du bodde här nere? I morgon hade du varit med och skjutit tresiffrigt på stortippen tex ;D ;D ;D Telge.. Jag tackar allra ödmjukast för din väldigt tydliga gest att stanna hemma idag, inser att du har fullkomligt rätt i din oantastliga konklusion ;D Mvh!
Publicerat Juli 28, 200718 yr Telge.. Jag tackar allra ödmjukast för din väldigt tydliga gest att stanna hemma idag, inser att du har fullkomligt rätt i din oantastliga konklusion ;DMvh! Tack för dom orden,vi verkar föstå varann på ett mycket sofistikerat plan du och jag ;D Sen lite mera allvarligt,att som du gjorde,ta med en rookie som du inte ens visste vem det var och låta honom vara med på din jakt vid en tipp.. (grabben måste vara överlycklig nu ) är så fint gjort av dej så jag nästan tamejfan blir tårögd.. Du skall ha all heder för detta Tippshot :-*
Publicerat Juli 28, 200718 yr Det är bara för mig att tacka för berömet + en otroligt rolig morgon. Synd bara på det där med axeln :-[
Publicerat Juli 28, 200718 yr Snyggt så ! Heder åt Hippen som tar "risken" o provar få med sig någon med på skytte på ett sätt som sådant ! Och va vore bättre än att det var en ung jägare !!
Publicerat Juli 28, 200718 yr Heder Hipshot! Då blev det verkligen rätt person inbjuden ;D Fasen vad gott ;D
Publicerat Juli 28, 200718 yr Förövrigt så kan jag inte begripa varför du ska bo där du bor Fredde, tänk va mycket kul du kunnat haft om du bodde här nere? I morgon hade du varit med och skjutit tresiffrigt på stortippen tex ;D ;D ;D Fan va kul de hade varit! ;D...man skulle ha haft en helikopter,då hade det gått fort ner 8) ;D...å lätt att hänga upp uven 8) 8) Men du vet att du alltid är välkommen upp! ;D....fast då har du ju samma problem med körsträckan som jag : /Fredde
Publicerat Juli 28, 200718 yr Författare Det är bara för mig att tacka för berömet + en otroligt rolig morgon. Synd bara på det där med axeln :-[ Välkommen till jaktsidan walle ;D ;D ;D ;D Börjat fundera på att skaffa en bra uv? Axeln kommer att piggna till, bara att ta det lugnt ngr dagar. Mvh!
Publicerat Juli 28, 200718 yr Lite för långt till dig, annars hadde jag hakat på Ännu längre för mig. Ca. +22-23 mil. Tyvärr kompis!
Publicerat Juli 28, 200718 yr Jo, jag har beställt en plast limpa som jag ska försöka pimpa upp. Det svåra blir väl att få tag på material men man får väl skjuta sig en fasan lr ngn annan fågel med lämplig vingstorlek.
Publicerat Juli 28, 200718 yr Det är bara för mig att tacka för berömet + en otroligt rolig morgon. Synd bara på det där med axeln :-[ Jag får väl anta att det är dig Hippen skriver om, så det är bara för mig att gratulera! ;D Vad hände med axeln?
Publicerat Juli 29, 200718 yr Tackar, jo det e lite pinsamt men jag tror att det vart lite fel med anläggningen eller så gled kolven ner efter första skottet, så all kraft kom under axeln så det var inte så skönt ;D
Publicerat Juli 29, 200718 yr ja man kan bli lite mör ett tag efter en dålig anläggning men det går snart över. Lät som ni hade kul så nu har du väl blodad tand antar jag /M.