Publicerat Juli 30, 200718 yr ;D synd man bommade den chansen!.. var bort rest!... hojta om du vill ha sällsis någon fler gång!.. Rimbo e inte allt för långt bort för mej!... Mvh ThomasMamre!..
Publicerat Juli 30, 200718 yr ;D synd man bommade den chansen!.. var bort rest!... hojta om du vill ha sällsis någon fler gång!.. Rimbo e inte allt för långt bort för mej!... Mvh ThomasMamre!.. Han kollade så ingen i närheten var hemma, sen slog han till och bjöd upp All heder Hipshot!
Publicerat Juli 30, 200718 yr Han kollade så ingen i närheten var hemma, sen slog han till och bjöd upp All heder Hipshot! . jepps håller med!.. ;D
Publicerat Juli 30, 200718 yr Författare Nej jag hoppades att någon härifrån skulle nappa men vafan, ni är ju inge sugna så jag fick rekrytera från robsoft ;D Mvh!
Publicerat Augusti 2, 200718 yr Skulle vela jaga här i jordbro, vår parkeringsplats fungerar bättre än någon tipp jag någonsin sett! ;D Hur mycket kajor, skator och kråkor som helst! Och i dag när jag kom hem hade vi en massa havstrut oxå! Synd att det inte finns skyddsjakt på parkeringsplatser!
Publicerat Augusti 2, 200718 yr Ja, det är ju så. Där man inte får avlossa ett enda skott är det besudlat med fågel.
Publicerat Augusti 4, 200718 yr Kollade lite bilder på trut på nätet och är nu osäker på om det var havstrut jag såg här hemma eller om det var silltrut. Jag tog ett par bilder med mobilen men jag var för långt ifrån dom för att bilderna skulle bli bra, men jag lägger upp dom ändå så kanske någon kan se nått jag inte ser! ;D
Publicerat Augusti 4, 200718 yr Författare Omöjligt att se tycker jag, handlar mycket om storleken på fåglen. Men om man tänker på vilken miljö så skulle jag gissa på silltrut.. men som sagt, skitsvårt. Mvh!
Publicerat Augusti 4, 200718 yr Det första jag reagerade på när jag såg fåglarna var deras storlek, men silltrut är ju inga småfåglar dom heller, sen var det näbben som jag tyckte var grov och med en väldigt tydlig röd fläck! Havstruten har ju en grov näbb med en tydlig röd fläck men det har ju silltruten oxå men en aning mindre näbb... Sen är det bara 5 km från min parkering till östersjön (fågelvägen) så så himla otroligt är det ju inte!
Publicerat Augusti 4, 200718 yr Svårt!...men på första bilden, kan man inte tyda gula ben :-...ser lite gulaktiga ut....men som sagt, svårt som tusan att se.