Publicerat November 14, 200718 yr Tamsvin älskar kokt potatis iaf. Tycker nog att även vilda dito borde göra det
Publicerat November 15, 200718 yr Författare Va och köpte 50kg potatis och hällde ut en säck på en vändplan där grisen ej har varit än , men 200-300m där ifrån har han sitt favorit ställe tror jag en tät granplantering på ca 6 hektar. Lukten av potatis luktar nog inte så mycket vad ska jag lägga ut mer som doftar mycket.? Tips tack.............................
Publicerat November 15, 200718 yr Förmodar att du redan tjärat några träd, annars är det ett bra tips. Verkar dra lika bra som majsen för tillfället. mvh
Publicerat November 15, 200718 yr Rent medicinskt så är svinens matsmältning exakt som vår. Dom kan inte bryta ned cellulosan i potatis bla. Kokta potatis och grönsaker måste vara bättre för dom. Något som luktar borde väl inget slå fisk/fiskrens.
Publicerat November 15, 200718 yr Författare Mats. Just där är det ingen tjära , ska nog kleta ut lite tjära i morgon ! Amakulu. Jag har en säck potatis kvar som jag ska prova att koka , har en gammal "base" (fel stavat kanske) som jag ska koka allt i. Potatisen som jag hällde ut förut , tror du inte att den fryser sönder i natt ? Eller hur länge tar det innan den fryser sönder så den blir attraktiv för grisarna ?
Publicerat November 15, 200718 yr Hej! Min uppfattning är att potatis är bra. Men att det ibland tar tid innan grisarna går på det o när de väl gör det så går det undan... Betor är enligt min uppfattning bra från det att man lägger ut dem - dock kanske dyrare att få tag i?! För hjortviltet är det exstra intressant eller oom man vill ha en "grundåtel".. Jag använder alltid endast majs via spridare - detta håller igång mina grisar otroligt bra. Majs o tjära är det enda som behövs och Man behöver inte heller särskilt mkt majs för att de skall vara nöjda.. MVH /RG
Publicerat Januari 13, 200818 yr Författare Har haft gris på besök sen jag va ute sist. Måste köpa mer potatis ![/img]