Publicerat Augusti 10, 200718 yr Hittade detta spår på mina marker i kväll. Vad är det för djur? http://i203.photobucket.com/albums/aa292/pelle68/Bild003.jpg[/img] http://i203.photobucket.com/albums/aa292/pelle68/Bild001.jpg[/img] http://i203.photobucket.com/albums/aa292/pelle68/Bild012.jpg[/img]
Publicerat Augusti 11, 200718 yr tass av den typen utan klo avtryck = kattdjur....svårt att få begrepp om storleken, men jag gissar på Lodjur.....Grattis, eller vad man ska säga
Publicerat Augusti 11, 200718 yr Författare Storleken på tassavtrycket är ca 5-7cm långt. Jag misstänkte direkt att det var lo. fan, fan, fan FAN!!! > > var kan man köpa stryknin ;) ??
Publicerat Augusti 11, 200718 yr var kan man köpa stryknin ;) ?? Glykol finns annars på var å varannan mack :-*.... *skojjar*
Publicerat Augusti 11, 200718 yr Nu när jag ser den nya bilden så känner jag mig mer säker att det faktiskt är ett lodjur. Tyvärr.
Publicerat Augusti 11, 200718 yr Författare Nu när jag ser den nya bilden så känner jag mig mer säker att det faktiskt är ett lodjur. Tyvärr. Efter en del efterforskning på nätet, så är det nog bara att bryta ihop o acceptera att man har fått in ohyran på marken > Hoppas att det bara var på genomresa. *suck*
Publicerat Augusti 11, 200718 yr usch å fy....vart håller du till med dina marker? ledsen att säga det, men hoppas det är långt ifrån min mark....snart 16:e augusti, då smäller det ju en hel del i skogen.....
Publicerat Augusti 11, 200718 yr Har konsulterat lite litteratur om spår och spårtecken. Efter det är jag helt säker på lo , tyvärr
Publicerat Augusti 11, 200718 yr Författare Som sagt, den 16:e närmar sig med stormsteg. Men som det ser ut nu, så blir det nog ingen bockjakt för mig i år :'(. Det känns inte bra att skjuta de sista bockarna som är kvar, eller det är kanske det man skall göra, så kanske kattkräket ger sig iväg. Låååååååååångt bort. Skit jakt på er alla. från en djupt deprimerad Pelle.L *suck*
Publicerat Augusti 11, 200718 yr Författare pelle: vart har du dina marker? Mina marker liger ca 2 mil öster om Jönköping.
Publicerat Augusti 11, 200718 yr gaahh....typ 7-8 mil härifrån, alledeles för nära oss....ut och takjaga nu på pyrschen, hehe
Publicerat Augusti 11, 200718 yr gaahh....typ 7-8 mil härifrån, alledeles för nära oss....ut och takjaga nu på pyrschen, hehe Takjaga?....... Trist som fan med lo på marken....vi hade ett på vår mark för typ 8 år sedan...men vi har även renar på marken om vintern, med medföljande renägare 8)....hehehe...ni fattar va?....det enda positiva med renarna och dess ägare 8) /Fredde
Publicerat Augusti 11, 200718 yr Mina marker liger ca 2 mil öster om Jönköping. Är det runt Tenhult el. uppåt Lekeryd el. i omgivningen någonstans där??? Max uppåt Ylen el. st. el. l. Nätaren. Inte Forserum för det blir förlångt. Jag bara undrar för jag har en f. d. arb.kompis som jagar vid Ylen.
Publicerat Augusti 11, 200718 yr tokjaga menar jag förstås hahaha...jag fick nån udda idé i skallen om att sitta på tak å jaga ;D ;D....
Publicerat Augusti 11, 200718 yr Författare Är det runt Tenhult el. uppåt Lekeryd el. i omgivningen någonstans där??? Max uppåt Ylen el. st. el. l. Nätaren. Inte Forserum för det blir förlångt. Jag bara undrar för jag har en f. d. arb.kompis som jagar vid Ylen. Mina marker gränsar ut i ylen.
Publicerat Augusti 12, 200718 yr hahaha...jag fick nån udda idé i skallen om att sitta på tak å jaga ;D ;D.... det kan jag förstå....takjaga har jag aldrig gjort, däremot tokjagat många ggr
Publicerat Augusti 12, 200718 yr tyvärr Broder!... efter vårtat samtal igår.. å dessa bilder!.. så håller ja med föregående skribenter!.. du har lo på markerna!... trist för dej me tanke på du alltid hafft gott om rådjur å hare!.. mvh