Publicerat Augusti 13, 200718 yr Låter inte bra att du har LO på marken > Det ha Vi fått i Bondersbyn också, tyvärr. >
Publicerat Augusti 13, 200718 yr Mina marker liger ca 2 mil öster om Jönköping. SA£§±¢¶{N!!! Det är ju bara ett par mil från vår mark utanför Aneby...
Publicerat Augusti 13, 200718 yr pelle: vart har du dina marker? SA£§±¢¶{N!!! Det är ju bara ett par mil från vår mark utanför Aneby... Det verkar som att det händer mycket i mina gamla hemtrakter.
Publicerat Augusti 14, 200718 yr Ähh... där nere i Småland kommer katten snart bli överkörd så det där löser sig snart... synd på så fin päls dock... Jag hoppas ju på en spridning över hela landet så dom i dalarna och värmland kan få skjuta av lite fler. Om fler tamkatter och knähundar blev tagna runt om i landet skulle givetvis det gagna jakten... fram för fler rovdjur i HELA Sverige
Publicerat Augusti 14, 200718 yr Jo, det vore bra med lite Varg och Lo runt stockholm central ;D Runt drottningholm finns många vakra parker som skulle behöva en och annan brunbjörn /Svinhagen
Publicerat Augusti 14, 200718 yr Jo, det vore bra med lite Varg och Lo runt stockholm central ;DRunt drottningholm finns många vakra parker som skulle behöva en och annan brunbjörn Det är ungefär vad jag menar... HELA Sverige måste inse och uppleva samma problem om det ska till en ändring...
Publicerat Augusti 14, 200718 yr Jag förstår vad ni menar! Jag satt för ett tag sen och kollade på ett program om tigrar, dom pratade om att det bara fanns si och så många tigrar kvar i naturen och vilken tragedi det skulle vara om dom blev utrotade. Och själv sitter man och håller med, jag vill inte att tigern ska bli utrotad! MEN, samtidigt vill jag inte ha tiger i Sverige!!! Det är lite som: "Man vill äta kakan men ha den kvar"! Jag vill ha varg, lo, örn, järv och björn i Sverige, men jag vill inte springa in i dom själv (Inte utan bössan i varje fall! ) och jag vill inte ha dom på min jaktmark! :- Jag såg ett annat program om elefanter. Det var i Indien. Vissa elefanter såg människor som ett hot, så dom bröt sig in hemma hos dom och dödade dom! Samma sak här, jag vill att elefanter ska kunna leva fritt, men jag skulle hellre utrota den lokala stammen än att bli dödad av den! Vet inte riktigt vad man ska säga utom, att jag vill ha rovdjuren i Sverige, bara jag inte blir påverkad! Jag vet att det låter själviskt, det låter lite idiotiskt men så funkar människan! Det enda jag kan säga är att jag vill äta kakan och ha den kvar! ??? 8) ;D
Publicerat Augusti 14, 200718 yr Detta är en svår fråga, om vi inte reglerar jordens befolkning snart, blir det ju Stor Enfald å Ingen mångfald... Men vem skall TA sig rätten att bestämma hur vi skall gå till väga? Ni kan väl rösta fram mig som enväldig härskare över världen så ordnar jag med den saken... ;D
Publicerat Augusti 18, 200718 yr Det ha Vi fått i Bondersbyn också, tyvärr. > Du kan ju vara lugn, du (och även jag) bor i den landsända där rovdjur av denna typ försvinner fortare än en godispåse på ett dagis... den kissen lär inte leva länge...
Publicerat Augusti 18, 200718 yr Du kan ju vara lugn, du (och även jag) bor i den landsända där rovdjur av denna typ försvinner fortare än en godispåse på ett dagis...den kissen lär inte leva länge... Ja, jag vet det!
Publicerat Augusti 18, 200718 yr Är det runt Tenhult el. uppåt Lekeryd el. i omgivningen någonstans där??? Max uppåt Ylen el. st. el. l. Nätaren. Inte Forserum för det blir förlångt. Jag bara undrar för jag har en f. d. arb.kompis som jagar vid Ylen. Ylen...???? Där bor ju Åsa-Nisse..!!!
Publicerat Augusti 19, 200718 yr ja men då så....dont worry be happy! ;D ;D Ylen...???? Där bor ju Åsa-Nisse..!!! Åsa-Nisse bodde mellan St. Nätaren och Aneby men det ligger å andra sidan inte så långt ifrån Ylen. Knohult hette Åsa-Nisses by. http://kartor.eniro.se/query?&what=map...stq=0&pis=0
Publicerat Augusti 20, 200718 yr 5 - 7 cm långt låter lite för smått för att vara lo. Vidare tycke jag att det ser ut som trampdynor efter ett hunddjur, inte ett kattdjur. Jag tror att det är spår efter stor räv eller mellanstor hund. Mina hundars avtryck (kopov) blir i den storleken. Har själv tillgång till jakt runt Lekeryd så djuret i fråga måste finnas i trakterna.
Publicerat Augusti 20, 200718 yr ;DÅsa-Nisse bodde mellan St. Nätaren och Aneby men det ligger å andra sidan inte så långt ifrån Ylen. Knohult hette Åsa-Nisses by. http://kartor.eniro.se/query?&what=map...stq=0&pis=0 ;D Tack för kartan Is.... dock vet jag med bestämdhet att Åsa-Nisse kör motorbåt och fiskar på just Ylen ;D ;D Kartverket måste ha fel....
Publicerat Augusti 20, 200718 yr Det är bara vissa delar av Åsa-Nisse som är inspelat i småland, resten i Vallentuna. Ursäkta kapning av tråden! //Roggman66
Publicerat Augusti 20, 200718 yr Författare 5 - 7 cm långt låter lite för smått för att vara lo. Vidare tycke jag att det ser ut som trampdynor efter ett hunddjur, inte ett kattdjur.Jag tror att det är spår efter stor räv eller mellanstor hund. Mina hundars avtryck (kopov) blir i den storleken. Har själv tillgång till jakt runt Lekeryd så djuret i fråga måste finnas i trakterna. Tyvärr så är det så, att en av "gubbarna" som bor mitt på marken, hade kattskrället i sin trädgård härom morgonen > >.Så det råder tyvärr inget tvivel om att det är lo. Även beståndet av rådjur o hare har i det närmaste försvunnit > :'( :'(
Publicerat Augusti 20, 200718 yr Det är bara vissa delar av Åsa-Nisse som är inspelat i småland, resten i Vallentuna.Ursäkta kapning av tråden! //Roggman66 Det stämmer! ;D Tack för kartan Is.... dock vet jag med bestämdhet att Åsa-Nisse kör motorbåt och fiskar på just Ylen ;D ;DKartverket måste ha fel.... Jag vet också att han var i Ylen och fiskade men han bodde annars Knohult. Finns inget annat Knohult. Just där man åker förbi Knohult så står det "Annex Åsa-Nisse".
Publicerat Augusti 20, 200718 yr En av gubbarna som jagar där jag finns, runt Lekeryd har sett varg i trakten...det finns kanske fortfarande någon som tror på honom...
Publicerat Augusti 20, 200718 yr Hej! Garanterat att det är lo. Vi har en hel del lo här, men inga rå kvar valet är ditt Mvh Togga