Publicerat Augusti 16, 200719 yr Efter att den underbare gubben vi hade dog traumatiskt, så hämtade vi hem en kattunge till varje barn 2 svartpaddor och en vanligt svart/vit. Svartpaddorna är helsyskon och den svartvite är från annan kull och uppfödare.. Så nu är det livat i huset Charmiga små saker 8)
Publicerat Augusti 16, 200719 yr Detta är mina katter när dom var bebisar. Dom är i och för sig inte så gamla nu heller , bara 8 månader. Tim är den röda , Sonja är sköldpadd och vit ;D
Publicerat Augusti 17, 200719 yr Vad ska det va bra för, dom enda katterna jag ser e dom där förbannade utemöblers pissande kattj--larna som pajjar mina dynor.... man kanske skulle skaffa sig ljuddämpare till 22:an... ??? : mvh
Publicerat Augusti 17, 200719 yr Författare Vad ska det va bra för, dom enda katterna jag ser e dom där förbannade utemöblers pissande kattj--larna som pajjar mina dynor....man kanske skulle skaffa sig ljuddämpare till 22:an... ??? : mvh Katter är ju rätt underbara djur och de håller rått och musbeståndet nere, när man som vi bor mitt i skogen på ett jordbruk
Publicerat Augusti 17, 200719 yr ...de håller rått och musbeståndet nere... Men det gör ju en råttfälla också, har helldre en sån... mvh
Publicerat Augusti 17, 200719 yr Visst jagar dom möss å småfåglar vilket ju är bra. Men ska jag vara riktigt ärlig så vet jag inte om det är så bra. Dom bär nämligen in sitt byte till mig ! ! ! ! ! Varje morgon så ligger det en död/halvdöd mus på köksgolvet. Det finns både för och nackdelar med kattlucka. ;D >
Publicerat Augusti 17, 200719 yr Usch, jag önskar att kattägarna kunde ha samma uppsikt över sina katter som hundägarna har på sina hundar.
Publicerat Augusti 17, 200719 yr Här finns oxå katt. Tyvärr . Morris heter kräket men borde hetat Morrissa då det är en hona. Hon o jag är inte helt överens om vem som bestämmer ;D
Publicerat Augusti 17, 200719 yr Usch, jag önskar att kattägarna kunde ha samma uppsikt över sina katter som hundägarna har på sina hundar. Man kan inte få allt man önskar ! ! ! ! För i så fall hade jag varit smal, sexig å rik ;D ;D
Publicerat Augusti 17, 200719 yr Fina bilder jämta! Visst hade det varit kul med en kisse också och då skulle man ha tagit den samtidgt med första valpen så att dom hade vuxit upp tillsammans.
Publicerat Augusti 17, 200719 yr Smal kan vem som helst bli... rik kan vem som helst också bli bara man bestämmer sig för det... sexig... det sitter ju i betraktarens ögon och din kille/man borde väl tycka att du är sexig... det är bara en fråga om att vilja... en önskan är någonting helt annat lilla du...
Publicerat Augusti 17, 200719 yr Ok jag tänker inte lägga mej i dina önskningar mer. Min morfar sa till folk som la sej i hans önskningar......."önska själv din jä...l".
Publicerat Augusti 17, 200719 yr Katter är säkert fina djur men hör inte hemma i vår fauna och bör därför hållas inne eller i koppel oavsett önskan eller inte...
Publicerat Augusti 18, 200719 yr Katter är säkert fina djur men hör inte hemma i vår fauna och bör därför hållas inne eller i koppel oavsett önskan eller inte... Kunde inte sagt det bättre själv. Sen kan man ju undra över varför alla (många) som är så rädda för lite råttor och möss, slår ihjäl fridlysta huggormar vilka tar mer gnagare än SAMTLIGA rovdjur tillsammans gör. Lösspringande katter tar också mellan 2,5 till 3 miljoner småfåglar/år Vilket är olaga jakt som nån gång borde prövas. > Nä katter i vår natur ska vi inte ha! //Roggman66
Publicerat Augusti 18, 200719 yr Kunde inte sagt det bättre själv. Sen kan man ju undra över varför alla (många) som är så rädda för lite råttor och möss, slår ihjäl fridlysta huggormar vilka tar mer gnagare än SAMTLIGA rovdjur tillsammans gör.Lösspringande katter tar också mellan 2,5 till 3 miljoner småfåglar/år Vilket är olaga jakt som nån gång borde prövas. > Nä katter i vår natur ska vi inte ha! //Roggman66 Instämmer helt om katterna..antingen inne eller i koppel !!! Dom hör lixom inte till systemet,lika lite som minkarna gör det. Att katter plågar ihjäl småfåglar borde vara straffbart !! Angående ormarna så har jag en helt annan ide vad man skall göra med dom... ;D ha ha !! Som vanligt har jag ingen som helst relevans i det jag tycker,ormar tillhör ju bevisligen systemet så också vissa rovdjur ;D ;D ;D Gud måste gjort lite misstag när han skapade allt... vi får väl hjälpa Gud att rätta till sina misstag... Telgetoken den allsmäktige... moohaaaaaaa !!!!!!!!!!!!!
Publicerat Augusti 18, 200719 yr Författare Kunde inte sagt det bättre själv. Sen kan man ju undra över varför alla (många) som är så rädda för lite råttor och möss, slår ihjäl fridlysta huggormar vilka tar mer gnagare än SAMTLIGA rovdjur tillsammans gör.Lösspringande katter tar också mellan 2,5 till 3 miljoner småfåglar/år Vilket är olaga jakt som nån gång borde prövas. > Nä katter i vår natur ska vi inte ha! //Roggman66 Jag vet inte hur andra har sina katter, men mina bor inte ute i naturen och på tal om att ta fåglar så tar en av mina hundar gärna ripor/annan fågel i uppflog om sådana stöts på under jakten och dessa bits ihjäl...
Publicerat Augusti 18, 200719 yr Mina går in och ut i naturen som dom vill. Jag bor på landet och tycker att det är självklart att katterna ska kunna gå ut hur som helst. Det där om att dom inte tillhör vår fauna är ju helt fel.......för många herrans år sen (ursprungligen) så hade vi inte katter i svenska faunan . Men nu har vi det å dom har funnits länge nog för att tillhöra faunan NU.
Publicerat Augusti 18, 200719 yr Men nu har vi det å dom har funnits länge nog för att tillhöra faunan NU. Nejdu... där har du fel enligt svensk lag.
Publicerat Augusti 18, 200719 yr Evolutionen tar lite längre tid på sig att anpassa faunan också. Tyvärr så efterlevs inte lagen om tillsyn av hundar och katter än mindre för katter.
Publicerat Augusti 18, 200719 yr Oj, så ni menar att alla katter som föds i det vilda ) och (där han och honkatt oxå är vilda) inte tillhör den svenska faunan??? Vad tillhör dom då ? Svenska floran eller????? Dovhjorten som inplanterades på 1500-talet tillhör kanske inte heller den svenska faunan???
Publicerat Augusti 18, 200719 yr Njae Likadant i tex Australien med indroducerade djurarter. Tex Agapaddan som har naturliga fiender i sydamerika men gör stor skada i det nya hemlandet, då de inhemska djuren som äter grodor och paddor dör av dess gift eftersom de inte har en motståndskraft. Vad gäller katter så är det väl som minkar, de är introducerade! Om det bara skulle gälla att vara född i det vilda så skulle det vara lätt att få en spännande fredad fauna här. Lite kakaduor, nya reptiler, mink och mårdhund etc etc Nä bara för att de klarar sig och förökar sig så tillhör de inte den svenska faunan. Sist men inte minst så som redan påpekat så har vi en lag mot lösspringande katter. MVH Roggman66
Publicerat Augusti 18, 200719 yr Man tycker ju att man borde kunna läsa om katter i jaktlagstiftningen men eftersom katter inte är ett vilt per definition så faller den utanför. Reglerna som gäller finner du i lagen om tillsyn över hundar och katter (1943:459) I lagen om tillsyn över hundar och katter (1943:459) första paragrafen kan man läsa följande: "Hundar och katter skall hållas under sådan tillsyn som med hänsyn till deras natur och övriga omständigheter behövs för att förebygga att de orsakar skador eller avsevärda olägenheter." I lagen om tillsyn över hundar och katter (1943:459) kan man även läsa följande: "En katt som med skäl kan antas vara övergiven eller förvildad, får dödas av jakträttshavaren eller av någon som företräder denne. Inom tätbebyggt område krävs dock tillstånd av polismyndigheten." http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19430459.HTM
Publicerat Augusti 18, 200719 yr Ni har ju helt rätt vad det gäller lagen om lösspringande hundar å katter. Det står i lagen å jag bryter den helt klart på den punkten. Om någon nu skulle misstaga mina katter för övergivna på gården där jag bor så är det ju klart att jag riskerar att dom skjuts. Men helt klart har katten funnits i vilt tillstånd i sverige längre än dovhjorten.
Publicerat Augusti 18, 200719 yr Är djävligt komplicerat det här mina vänner. En lag säger en sak en annan en helt annan sak. Djurskyddslagen säger att ALLA djur i fångenskap ska kunna få utlopp för sina naturliga instinkter. En katts naturliga instinkt är ju att jaga , så även hunden. Där har vi ett motsatsförhållande. Vilken lag ska tolkas som att den är starkare än den andra??????????? Någon som kan berätta det för mig?????????