Publicerat Augusti 24, 200718 yr Hämtade jag i uppsala idag, en Remington 700 LTR i .308w På den sitter en zeiss jena 3-12x56. Har ställt trycket och påbörjat in-breakningen redan En sak som jag upptäckte när jag kom hem var att exemplaret i affärn hade remingtons nya avtryckarsystem medans min har det gamla ??? Jaja, än så länge har jag bara bra att säga om bössan iaf kulkul ;D
Publicerat Augusti 31, 200718 yr Grattis får man väll säga. Oftast skriver jag inte så mycket i sådana här trådar. Inte förens som i detta fallet en bild eller två dyker upp. Då blir tråden genast mycket intresantare. MVH/Jocke
Publicerat Augusti 31, 200718 yr många som bryr sig : Ber tusen ggr om ursäkt :-[ har totalt missat detta inlägg. Vi har ju tvillingbössor! Vad har du skjutit med för amm/kulor hittills? Träffbilder? /Micke
Publicerat Augusti 31, 200718 yr Författare No need to appologize Har hittils bara skjutit med Sellier&bellots 147-grainare, men har inte testat precisionen riktigt med den utan laddade upp för break-in, och den verkar tycka om dom iaf, spridningen just på den laddningen låg på 30 mm ungefär(fyra skott), men ska testa olika laddvikter nu i helgen. Sen har jag testat 180 grains oryx, just den här laddningen vart påknuffad av 42 grains norma 202. SoB´n blev knuffad av 40 grains 202.
Publicerat Augusti 31, 200718 yr Författare Grattis hoppas du får mycket trevligt med den ;DTack Det tror jag faktiskt att jag får ;D Den har blivit min nya favorit i skåpet
Publicerat Augusti 31, 200718 yr Ser ut att vara en trevlig bössa! Vad tycker du om kikarsiktet? Är Jena bra tycker du? Hur ligger dom i pris? Mvh
Publicerat Augusti 31, 200718 yr Författare Ser ut att vara en trevlig bössa!Vad tycker du om kikarsiktet? Är Jena bra tycker du? Hur ligger dom i pris? Mvh Zeiss jena är, om jag förstått det rätt, samma som nuvarande Docter. Jag tycker den är skitbra, fin skärpa, bra ljusinsläpp, bra ögonavstånd. Priset för den här var 3200 om jag minns rätt. Det är ju en gammal kikare så det är ju ingen värsting men den duger finfint till mig Grattis te nya bössan ;DMvh. Tack
Publicerat Augusti 31, 200718 yr Ok. Tack! Tittar runt lite efter en ny glugg. Måste kolla vad jag har att välja mellan för modeller.
Publicerat Augusti 31, 200718 yr Hur mkt har du tänkt lägga och hur mkt förstorning vill du ha? : Ok. Tack!Tittar runt lite efter en ny glugg. Måste kolla vad jag har att välja mellan för modeller.
Publicerat Augusti 31, 200718 yr Hur mkt har du tänkt lägga och hur mkt förstorning vill du ha? : Det blev ett Zeiss Diavari Z 3-12x56.
Publicerat Augusti 31, 200718 yr No need to appologize Har hittils bara skjutit med Sellier&bellots 147-grainare, men har inte testat precisionen riktigt med den utan laddade upp för break-in, och den verkar tycka om dom iaf, spridningen just på den laddningen låg på 30 mm ungefär(fyra skott), men ska testa olika laddvikter nu i helgen. Sen har jag testat 180 grains oryx, just den här laddningen vart påknuffad av 42 grains norma 202. SoB´n blev knuffad av 40 grains 202. Oryxen ser bössan ut att trivas riktigt bra med! I Min LTR går 165grains Ball tipp ruskigt bra*tips* (remington premier fabriksladdat)däremot skjuter inte sako super hammerhead 150 grains(fabriksladdat)acceptabelt. /Micke
Publicerat Augusti 31, 200718 yr Grattis till en trevlig bössa. Min LTR 308 skjuter tätt med Oryx och jaktmatch, har ej provat någon mera ammo än så länge.
Publicerat September 1, 200718 yr ;D Grattis till bössan!.. ser bra ut!.. åter en till som ser fördelarna med "plast"... ;D ;D ;D.... Mvh
Publicerat September 1, 200718 yr Författare ;D Grattis till bössan!.. ser bra ut!.. åter en till som ser fördelarna med "plast"... ;D ;D ;D.... Mvh Plast?!?!?! > Finaste glasfiber grabben ;D :-* Tack Mickel, tack, den är verkligen skittrevlig Mr Mauser, tack för tipset, kommer prova en del olika laddningar vad det lider framöver med lite olika kulor (när ekonomin tillåter ;D). Nästa köp som det ser ut nu blir nog 110 grains TNT HP. Det här med handladdning är oxå skitskoj, visst, dyrt just nu, men det känns som jag snart kommer tjäna in dom pengarna
Publicerat September 1, 200718 yr många som bryr sig : Förlåt! Beklagar sorgen , var det slut på vapen
Publicerat September 1, 200718 yr Författare Förlåt!Beklagar sorgen , var det slut på vapen ha ha ha ??? lite avis :-* ;D ;D
Publicerat September 1, 200718 yr ha ha ha ??? lite avis :-* ;D ;D Nääääää inte än har kollat många pvc bössor och de passar inte mig, kolven känns död, inte för att de ska leva sitt eget liv men formen på kolven är ju kass i många fall. Har en sisubössa som beter sig bättre än vad jag behöver ;D ;D ;D
Publicerat September 2, 200718 yr Författare Nääääää inte än har kollat många pvc bössor och de passar inte mig, kolven känns död, inte för att de ska leva sitt eget liv men formen på kolven är ju kass i många fall. Du får gärna förklara hur du menar med det sista.
Publicerat September 2, 200718 yr Du får gärna förklara hur du menar med det sista. Kollat på några pvc stockar och de ligger inte alls lika bra vid anläggningen som samma modell med trästock, nu har det nog blivit bättre på vissa märken men en del har långt kvar.
Publicerat September 2, 200718 yr Författare Aha, du menar så. Ja smaken e ju som röven Än har jag inte hittat några fel på den iaf : har man snöat in på ett märke så har man svårt att se fördelar med annat, så är det ;)Ungefär som jag ser på bläser, ser inga fördelar med dom, varför? fix idé helt enkelt ;D
Publicerat Januari 20, 200818 yr Författare Var o rastade LTRen på 100-metersbanan idag, hade grym abstinens :'( Fick till några halvskapliga grupper, bland annat den här, tre skott. 147 grains FMJ från Sellier&Bellot knuffade a 42,5 grains Norma 202. En riktigt härlig dag med solsken och nån minusgrad mvh
Publicerat Maj 8, 200817 yr Ett sent grattis till byssen Firefox! Har en likadan själv, toppad med en Leupold VXIII 4,5-14x50LR Belyst fine dup. Hittills har jag pangat köpammo, (100m) Norma JM 9,7g 150gr Sako Range 8g 123gr Byssen.... Mycket nöjd med bössan! Sako ammo'n tänkte jag ha till toppjakten. Mvh Daniel