Publicerat Maj 9, 200818 yr Författare Din bössa ser ut att skjuta bra(inte förvånad ) Verkar som att den kikaren du har är väldigt lagom till en sån här bössa. Lagom förstoring och belyst lättskjutet riktmedel Jag brukar få en del anfall och kolla på olika kikare men sen inser jag snart mina ekonomiska begränsningar, men en Swarovski 6-24x50 skulle sitta bra fint på bettan Men man får vara nöjd med det man har Lägg gärna upp mer bilder på träffbilder om du har några hillbilly mvh Micke
Publicerat Maj 10, 200818 yr Din bössa ser ut att skjuta bra(inte förvånad ) Verkar som att den kikaren du har är väldigt lagom till en sån här bössa. Lagom förstoring och belyst lättskjutet riktmedel Jag brukar få en del anfall och kolla på olika kikare men sen inser jag snart mina ekonomiska begränsningar, men en Swarovski 6-24x50 skulle sitta bra fint på bettan Men man får vara nöjd med det man har Lägg gärna upp mer bilder på träffbilder om du har några hillbilly mvh Micke Jo det känns som att den passar bra på 308:an. Fast nu har jag dille på en bössa till toppjakten, 243 eller 222, i så fall flyttar jag över Leupolden till nya bössan och köper en beg Zeiss till 308:an. Får se hur det blir, känns som att 308:an funkar till allt det jag jagar men det är ju alltid kul med fler bössor.... Slänger in fler bilder så fort jag har några! Mvh Daniel
Publicerat Maj 10, 200818 yr Hej, Min LTR skjuter mkt bra med Norma jaktmatch och 180 gr Sako Super Hammerhead fabriksladdad. Såg att Mr Mauser:s inte gillade 150 gr Super Hammerhead och samma erfarenhet har jag gjort. Ska testa med Sako Gamehead 123 gr till räven, tänkte jag framöver... /Må
Publicerat Maj 12, 200818 yr Författare Jag måste ta och testa lite olika ammo i min bössa i sommar, har nämligen inte skjutit ett enda fabriksladdat skott Men snart måste jag ha mer hylsor så då blir det väl ett par tre askar jaktmatch Mvh
Publicerat Maj 13, 200818 yr Författare Beställde en bobergare till bettan idag. Det blev en tumhålskolv Ska bli roligt att se om man får ihop nåt vettigt av den! Blir första stockprojektet Mvh