Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nu finns det ingen återvändo!

Featured Replies

Publicerat
Nu förstod jag vinken om konkurenten :)

Vad har du för trevliga Weaver K hemma då?

Jag är sugen på en typ 4-12x40 eller något med AO, det hade varit trevligt. Sedan har jag en 6x40 (satt på min 280rem när jag köpte den av Mecke) Har på gång att få tillbaka det kikarsiktet nu till priset av en "låda" med 50 handladdade skott till 280:n av han som köpte den av mig nu. Det var för övrigt denna 6x40 kikaren som fick mig att få upp ögonen för Weaver K-series! Helt klart toppklass!

Har haft flera weaver i k-serien,har tjatiga vänner som tvingat mig att sälja dom ;)så jag har ingen just nu.

Just därför jag backade på din kikare då jag inte kan skifta täcklock,även om jag liksom du tror att den är i kanonskick.

Högst på min önskelistan står en 4-12x40Ao ;D eller en fast 8x.

/Micke

Publicerat

Okej. Låter trevligt, då kan vi ju utbyta erfarenheter med varann nu när vi blett förtjusta i samma optik ;)

Tråkigt att vi har samma önskelista ;)

MVH/Jocke

Publicerat

Är det någon som vet ifall det finns någon amerikanskt sida som säljer begagnad optik?

MVH/Jocke

Publicerat

Oj jag läste inte hela din fråga. Opticsplanet säljer nog inte begagnad optik. :-[  :-[

Publicerat

Opticsplanet är en trevlig sida med det mesta man kan tänka sig vilja ha inom optik. Tyvärr säljer dom inte optik avsedda för vapen till kunder utanför USA :-[.

Följande står att läsa om deras exportpolicy:

If an item is intended to be attached to or to be used with a weapon of any kind, we will not export and will not assist directly or indirectly with exporting it!

T ex kikarsikten och rödpunktsikten m a o...

Finns mer att läsa här.

Publicerat

Ok jag har nog inte studerat sidan tillräckligt noga ser jag. Har en bror bosatt i USA så jag hade tänkt ta hem via honom. Därför har jag inte kollat export och sånt så noga. Flåt  :-[  :-[

Publicerat

En bror i USA? Då har du alla möjligheter att få tag på bra prylar till fina priser! Även annat än optik.

Två andra ställen som brukar ha bättre priser än Opticsplanet är BearBasin och The Optic Zone.

Apropå Weaver K-serien så köpte jag en sån för nåt år sen, en 3x20 med riktmedel #1. Tyckte den verkade rejäl och tämligen billig. Gav 250 kr för den... Var ett impulsköp och jag hade inget behov av den egentligen. Det hade däremot en jaktkamrat som fått låna den, sitter nu på hans Brno ZG47 i 8x64S. Han säger att den funkar riktigt bra så länge det är dagsljus.

Publicerat
En bror i USA? Då har du alla möjligheter att få tag på bra prylar till fina priser! Även annat än optik.

Två andra ställen som brukar ha bättre priser än Opticsplanet är BearBasin och The Optic Zone.

Apropå Weaver K-serien så köpte jag en sån för nåt år sen, en 3x20 med riktmedel #1. Tyckte den verkade rejäl och tämligen billig. Gav 250 kr för den... Var ett impulsköp och jag hade inget behov av den egentligen. Det hade däremot en jaktkamrat som fått låna den, sitter nu på hans Brno ZG47 i 8x64S. Han säger att den funkar riktigt bra så länge det är dagsljus.

Jodå, jag har varit "med K-serien" länge :)

Har hafft ett 2x fast och ett 1,5x fast i skåpet ett längre tag, men ville nu ha ett variabelt till nya bössan och att det skulle bli ett Weaver K-serien var jag ganska så säker på. Apropå det så tänkte jag frammåt sätta på väldigt små klackar alternativt "rena" snabbfästen från Warne till min Tikka M55 i 308win. Men den ska få sin stock m.m klart först. men sedan blir det snabbfästen och ett Weaver 2-9x40 och ett Weaver 1,5x20 till att börja med, kommer antagligen framåt också att komplitera med ytterligare ett snabbfäste och ett tyskt 8x56 för gris m.m men det ligger längre fram i tiden.

Och du, Micke! Detta börjar inte bli bra. Vi får nog säga upp bekantskapen med varann. Nu har jag börjat att kolla på sådana här bössor:

width=800 height=195http://widforss.chiaro.mrfriday.com/auktioner/bilder/26/H05_118.jpg[/img]

Kaliber: 224 Wetherby Magnum  8)

Och sedan ovanpå allt så håller jag på att göra Henrik stum genom att prata om min Weaver K sikten  :-[

Han förlåter mig nog och andra sidan då jag har skaffat en Tikka M55 i 308win och tänker låta den ha sin ursprungskaliber  8)

Fast lite roligt är det, så vi får väll snacka vidare  :-*  ;)

MVH/Jocke

Publicerat
Och du, Micke! Detta börjar inte bli bra. Vi får nog säga upp bekantskapen med varann. Nu har jag börjat att kolla på sådana här bössor:

width=800 height=195http://widforss.chiaro.mrfriday.com/auktioner/bilder/26/H05_118.jpg[/img]

Kaliber: 224 Wetherby Magnum  8)

Men vad är det frågan om ??? är vi enäggstvillingar ;D

En sån här bössa var till salu på blocket i våras och jag var TOKSUGEN på den,hade jag inte varit så nöjd som jag är med min .223 hade jag nog ägt en nu!

Dom är extremt sällsynta i sverige dock! och sannolikt pipätare av rang!

Men vad gör det :P

/Micke

Publicerat

Vi är nog något sådant.

Jag var nära på att köpa den också pratade till och med med han som hade den, undrade ifall han ville ha min 6,5:a i inbyte ;)

Det blev ett nej där och pengar hade jag inte just för stunden när den låg på blocket :(

MVH/Jocke

Publicerat

Tänkte bara berätta att nu har jag fått hem mitt Weaver 3-9x40... Ganska nöjd facktiskt. Tog lite tid dock att få till skärpan i den. Tog ytterliggare typ 30min att få linserna bra med linspennan. För övrigt var liserna bra "våldtagna" men men. Det finns många som klarat av att skjuta med kikare med repiga linser innan mig ;)

Den skall nog klara en sessong eller två (kanske) :)

MVH/Jocke

Publicerat

Kan nu också meddela att jag ringde Vapex igår kväll och beställde laddverktyg (provesoriskt: LEE) Vilka kommer att bytas mot Forester eller Reddingen så snart ekonomin tillåter. Beställde också 500st övningskulor och 100st 150grs Lapua Mega. Får hoppas att dom duger för denna sessongen, skall byta till Rhino eller Barnes TSX nästa sessong....

MVH/Jocke

Publicerat

För att få lite liv i tråden igen så kan jag nu meddela att min 308win är på ingång. Ringde till Licenshandläggaren idag här i Halmstad och, Tja nästa vecka skulle min behandlas. Får väll anses som en bra handläggningstid i Halmstad idag (3 veckor)  :-

Är dock rädd att jag kanske får ha lite is i magen då den med all säkerhet kommer antingen i slutet på nästa vecka eller veckan efter det då det inte är ofta som löfterna håller från Handläggare av detta slag  ::)

Vidare så har jag också ändrat min order hos Vapex och jag beställde istället 100 st 150grs Partition Gold och 200 st 150grs Remington psp... Samma laddverktyg fick det dock bli.

Inatt tänkte jag att jag skulle lägga ut min nyinköpta Weaver sm jag köpte på Tredera. Måste ju se ifall den håller tätt. Gör den inte det så är det ju hög tid att leta efter något nytt och färskt till älgjakten.....

MVH/Jocke

Publicerat

Okej, nu så har licensen kommit ner i brevlådan. Kommer nu att dra igång den "riktiga" "trippeltråden". Vad tycker ni skall jag fortsätta att uppdatera i denna tråden eller skall jag starta en ny tråd med massor av foton och uppdatering från dag till dag?

MVH/Jocke

Publicerat

hmmmm, när jag går in och kollar i denna tråden och på de senaste 16 dagarna så tänker jag osökt på tråden "tystnad är viktigt" 

Här har inte skrivits ett pip på 16 dagar  :-

MVH/Jocke

Publicerat

Har några bilder man kan få se ;D....

Mvh Fredde

Publicerat

Börja med en ny trippeltråd rifle.

Många bilder brukar vara bra för att få igång trötta forister  ;)

Jag ser fram mot dina projekt!

/Micke