Publicerat September 3, 200718 yr Härmed inbjudes till klappjakt inom Öjebyns VVO. Samling: Kalbergs teater, vägen innan den till soptippen (Om man kommer från norr) När: Lördagen den 6 oktober klockan 07:00 Vapen: Hagelgevär (Rem ett måste om man ska bära bössan då man är drevkarl och inte önskar förvara den i bilen) Kostnad:inget, jägare som inte är med i Öjebyns VVO är välkomna, kontroll av statligt kort kan komma att ske Fika: Medtages, eldar kommer att finnas Arter: Räv, grävling och mink Anmälan till: dptrapper@yahoo.se (Även medlemar i Öjebyns VVO måste anmäla sig) Övrigt:(Kommer att tas upp i samband med jakten, men tål att repeteras) Tänk på att använda lämpligt us på haglen då vi blir mycket folk. Vapnen laddas på passet Patron ur görs då man ser någon medlem i drevkedjan under jakten Tystnad iaktas på väg till drevkedja eller pass Samåkning sker mellan såtarna Jägare som inte lyssnar på jaktledarna kommer att ombedas lämna jakten Eftersökshundar kommer att finnas på plats Med reservation för många anmälningar då blir det de som anmält först om vi nu kommer dithän VÄLKOMNA TILL EN ROLIG JAKTDAG
Publicerat September 3, 200718 yr men WTF :-X...missar den jakten dessvärre :-...befinner mig på en gigantisk jolle någonstans mellan Sverige och Åland....förmodligen med svårigheter att prata tydligt och gå i rak linje 8)...Firmafest medels kryssning till Ålandär inbokad den helgen. hade varit skoj annars
Publicerat September 3, 200718 yr Författare Vafalls, du missar kråkjakter för festival, sprit å brudar å nu detta He jär ingen ordning på dä ;D
Publicerat September 3, 200718 yr Vafalls, du missar kråkjakter för festival, sprit å brudar å nu detta He jär ingen ordning på dä ;D nää, hä jär it hä ;D....
Publicerat September 3, 200718 yr Författare I stjöt en gås i förrgår med seoenhalva, blidde en halv fågel :-
Publicerat September 3, 200718 yr Räkna med mig Dp Du kommer väl till våran klappjakt igen någon gång under månadskiftet okt/nov
Publicerat September 3, 200718 yr Författare Räkna med mig Dp Du kommer väl till våran klappjakt igen någon gång under månadskiftet okt/nov Dra ett mail till mig att du ska komma så jag kan hålla koll på antalet! Klart ja kommer på er, om jag får generalpasset 8) Får vi hoppas vi itne stöter ut 1 st Lo med ungar denna gång, förresten har ni sett lon mera? Hur verkar rådjursstammen ha blivit påverkad?
Publicerat September 7, 200718 yr Låter intresant detta. Är det någon från Skellefteå eller som paserar Skellefteå som ska dit? Om det finns så är jag intreserad av att åka med upp.
Publicerat September 7, 200718 yr Låter intresant detta. Är det någon från Skellefteå eller som paserar Skellefteå som ska dit? Om det finns så är jag intreserad av att åka med upp. Foffe, vi kan ju samåka, är ruskigt sugen att fara och jaga på mina gamla marker ;D
Publicerat September 7, 200718 yr Foffe, vi kan ju samåka, är ruskigt sugen att fara och jaga på mina gamla marker ;D Låter bra det, Vi får kontakta varandra
Publicerat September 7, 200718 yr Om inte jag redan är i piteå den helgen så är även jag en tänkbar kandidat till att samåka upp, jag jagar i öjebyn men bor och pluggar här i skellefteå just nu...
Publicerat September 7, 200718 yr Har jag inget speciellt för mig så kanske man kommer och hälsa på Er.
Publicerat September 7, 200718 yr Författare Glöm bara inte att maila mig då ni bestämmer er dptrapper@yahoo.se
Publicerat September 8, 200718 yr Om inte jag redan är i piteå den helgen så är även jag en tänkbar kandidat till att samåka upp, jag jagar i öjebyn men bor och pluggar här i skellefteå just nu... Om du ska åka med så är det bara att skicka ett pm
Publicerat September 8, 200718 yr Nu kommer en totalt novis fråga! Vad innebär detta? Skulle kanske vara kul å vara med, men är ju kanske en förutsättning på hur jaktformen går till, vvad ni ska jaga osv! //Linus - Frågar man inget får man inget veta!
Publicerat September 8, 200718 yr Nu kommer en totalt novis fråga!Vad innebär detta? Skulle kanske vara kul å vara med, men är ju kanske en förutsättning på hur jaktformen går till, vvad ni ska jaga osv! //Linus - Frågar man inget får man inget veta! Google är din vän http://sv.wikipedia.org/wiki/Klappjakt passkyttar ställer upp sig på ena sidan "såten". Sedan går de utsedda drevkarlarna genom såten från motsatt sida och driver viltet mot skyttarna, som på ett ansvarsfullt sätt skjuter. I detta fallet är det räv, grävling, mink som är det tilltänkta vilten. således går det även bra att deltaga i jakten fast man inte har ett vapen, flickvänner och mormödrar kan även dem följa med, då det är bra med många personer under denna jaktform. Då fler kan stå som skyttar och täcka upp de eventuella flyktvägar som viltet kan tänkas begagna
Publicerat September 17, 200718 yr Hur många är det som är anmälda nu till denna trevliga tillställning? det är ju inte så länge kvar nu.
Publicerat September 17, 200718 yr Författare Oj vi är väl 10 talet so far, sen kommer det folk från öjebyns vvo me. men anmäl er nu ni som ska komma Maila mig dptrapper@yahoo.se