Publicerat November 11, 200718 yr ni som skjuter med sako speedhead mät kulorna !! vissa är längre en andra eller så sitter dem loss att du kan trycka in kulan med fingret !! var tredje asken var så för mig !! vissa skillde 3-4 mm i längden!!
Publicerat November 19, 200718 yr Någon som vet vad för hastighet Sako Speedhead 50grs skotten har? Mvh//Jonas
Publicerat November 19, 200718 yr Författare Någon som vet vad för hastighet Sako Speedhead 50grs skotten har?Mvh//Jonas v0= 1150m/s
Publicerat November 21, 200718 yr HALLÅ ÄR DET NÅGON SOM HAR EN BILD PÅ SAKO KULAN jag hittar ingen var jag en letar så nada 0 ingen kula :'( alltså 3,2 grs FMJ snälla hjälp mvh ,samme
Publicerat November 21, 200718 yr Har själv fått Scierra Gameking 55gr laddad till min .222:a med finfin precision. Fast har hört att den kulan inte funkar med alla räffelstigningar och kröningar....vet ej? Till kombin min funkar den kanon i allafall. /Henke
Publicerat November 21, 200718 yr HALLÅ ÄR DET NÅGON SOM HAR EN BILD PÅ SAKO KULANjag hittar ingen var jag en letar så nada 0 ingen kula :'( alltså 3,2 grs FMJ snälla hjälp mvh ,samme http://www.sako.fi/images/cartridges/speedhead_bullet.gif
Publicerat November 22, 200718 yr kongratul jag tackar så mycket för bilden ,den ser ut som en riktig fågelkula ska se ut mvh, samme
Publicerat December 25, 200718 yr Har själv fått Scierra Gameking 55gr laddad till min .222:a med finfin precision. Fast har hört att den kulan inte funkar med alla räffelstigningar och kröningar....vet ej?Till kombin min funkar den kanon i allafall. /Henke Vad har du för räffelstigning i din pang? Hur upplever du den på levande vilt? Dock ska mina Gameking gå i 22-250:in Mvh//Jonas
Publicerat Januari 7, 200818 yr Sierra FMJBT GK 55gr funkar kanon till 22-250´n iaf i min tikka. Skonade i dom flesta fallen ifrån sönderskjutningar, funkade inte lika bra i min nya vixen då effekten blev nog så liten.