Publicerat Juli 1, 200521 yr har ni (digital) kameror så kan ni försöka få en bra bild på er pipas refling, jag spendera iaf en bra stund innan jag fick fram följande, och även den är inget vidare, focus tar slut för fort samt jag önskar att man såg tydligare fast med mindre ljus. vore trevligt om andra också ödsla lite tid på att ta en blid på en av deras bösors refling. orkar ni inte med det men vet hur man ska göra för å få bätre resultat så vore de trevligt å få veta. Mvh Lalle
Publicerat Juli 1, 200521 yr Du behöver göra vapenvård, ser det ut som! ;D ;D ;D Pete P.S. Idéen är ju smart - får nog testa själv.
Publicerat Juli 1, 200521 yr Tycker det ser ut som det är dags att lägga lite "tidsfördriv" på vapenvård ;D ;D ;D (Sorry, kunde inte låta bli...)
Publicerat Juli 1, 200521 yr Tycker det ser ut som det är dags att lägga lite "tidsfördriv" på vapenvård ;D ;D ;D(Sorry, kunde inte låta bli...) [move] ;D ;D ;D ;D ;D ;D [/move]
Publicerat Juli 1, 200521 yr Jag var tvungen att testa, inte lätt om man inte har manuell fokus! Objekt: Sako 75 Hunter Stainless 338Win Mag. Kamera: IXUS 500
Publicerat Juli 1, 200521 yr Är detta jaktsidans nya konst hörna? Fina bilder.. man blir nästan lite krökt i huvvet av dem :
Publicerat Juli 1, 200521 yr Författare här kommer då en ny bild, sämre än den föra i kvalitet, ni ser iaf att den är ren nu. :-* kamera: Olympus C-480 bösa: mauser m96 - 6.5x55 Mvh Lalle
Publicerat Juli 1, 200521 yr här kommer då en ny bild, sämre än den föra i kvalitet,ni ser iaf att den är ren nu. :-* --- Nu får Du godkänt! ;) Bilderna verkar visa mycket bra hur pipan ser ut inuti. Det ska jag också testa - men några bilder vågar jag inte lägga ut efter att ha kivats med Dig. ;D ;D ;D Pete
Publicerat Juli 2, 200521 yr Författare jo men de måste du ju fler som deltar ju roligare blir det. Mvh Lalle
Publicerat Juli 2, 200521 yr här kommer då en ny bild, sämre än den föra i kvalitet,ni ser iaf att den är ren nu. :-* kamera: Olympus C-480 bösa: mauser m96 - 6.5x55 Mvh Lalle Där har du felet, för klen kaliber ;D
Publicerat Juli 2, 200521 yr Författare de är iaf inget fel på presitionen, följande serie skötts i dag å jag hade fåt olja i kikaren så jag såg mest blur. :- (avstånd: 100meter, skott: 5st) Mvh Lalle
Publicerat Juli 2, 200521 yr Det ser ju bra ut Lalle.. Kul att den bössan håller den precisionen som utlovades...
Publicerat Juli 2, 200521 yr Örnugglan! Man får väl prova på det där någon gång i framtiden, dvs. när man har tid över. ;)
Publicerat Juli 2, 200521 yr satans jävla ide. Jag har nu ett bra bevis på att 20Dn är en bra kamera av god kvalitet. Tappade faanskapet i backen under försöket att fota räfflorna i pipan Min lilla objektiv gick till objektivguden (dvs helt förstört) men kameran höll. Tacka gud för det! Nu får det faan räcka med försök! Bengt
Publicerat Juli 3, 200521 yr http://www.jaktsidan.se/coppermine/albums/userpics/10227/IMG_0009.JPG[/img]
Publicerat Juli 3, 200521 yr http://www.jaktsidan.se/coppermine/albums/userpics/10227/IMG_0009.JPG[/img] Hur lyckades du få in kameran i patronläget, det måste va en 45/70 ;D
Publicerat Juli 3, 200521 yr Hur lyckades du få in kameran i patronläget, det måste va en 45/70 ;D 11,15x65 R Express ;D ;D
Publicerat Juli 3, 200521 yr http://www.jaktsidan.se/coppermine/albums/userpics/10227/IMG_0015.JPG[/img]
Publicerat Juli 3, 200521 yr Hur lyckades du få in kameran i patronläget, det måste va en 45/70 ;D 11,15x65 R Express ;D ;D Aha!
Publicerat Juli 4, 200521 yr Jaha, det gick inte att reklamera gluggen Kastas på tippen! Faan, www.jaktsidan.se kostar pengar.... he he Glömmes snarast! Bengt