Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

tids fördriv

Featured Replies

Publicerat
Jaha, det gick inte att reklamera gluggen :( Kastas på tippen!

Faan, www.jaktsidan.se kostar pengar.... he he

Glömmes snarast!

Bengt

Ajdå.. mycket synd..

Men sånt som händer.

Kasta inte på tippen.. sälj på www.tradera.com som reservdels objekt.. alltid kan du få nån slant.

Publicerat

näfaan, den ska med ut på skjutbanan. lovar att bifoga en bild med en Canonglugg med en 6.5x55 eller .308:a rakt igenom. Kanske kan vara avskräckande får någon att försöka fota efter en halvliter Juguslavisk snapps inanför västen ;)

Publicerat

Thats the right spirit.. ;D ;D ;D

Grabben var förresten hos en granne i förrgår och fotade körkortsfoto..

Grannen har bland annat hasselbladare.. men jag tror det var en annan kamera.. sån där special polaroid med 4 objektiv som grannen lyckades tippa omkull stativet på.. Vet inte om det var nått som pajjade då, men jag har för mig det är en dyr kamera..

Publicerat
  • Författare

jag kan endast beklaga misödet med linsen. jag hoppas de inte de avskräkt de som var intreserade av att testa.

för att undvika att tappa bösa eller kamera i golvet föreslår jag att ni tar å säter bösan i en skjutbänk eller pallar up

under den med kudar så ni får den all liga stila, använde sen en ljus källa så som ficklampa för att få bra med ljus i

loppet, de kan hända att ljus styrkan behöver regleras då en del kameror tenderar att överexponera. ta lämpligen

ammo askar eller böker och byg en lagom hög hög(?) för att när kammeran är plaserad på högen får in pipans lop

i samma höjd. då sliper ni att blinden eventuelt blir bluri då man kan skaka vid avtrycket.

jag visste redan från början att långt i från alla skulle intresera sig för iden med att ta bilder på lopen men

jag hoppas att iaf fler kanshe blir motiverade.

Mvh Lalle

Publicerat

Snygg :) Jag kommer igen - promise. Först ska jag bara nöjesmörda resterna av den gamla gluggen. :) :)

Olycksfall i arbetet är ju inget ovanligt eller ens allvarligt - förstörde åtminstone 2 AK5B i lumpen - strid i bebyggelse är inget bra för plastbössor. Hårda golv är inte bra för plastobjektiv - regn är inte bra för Karbin 94 :) Förstörde en 5K värde blixt på 80-talet när jag arbetade för en tidning- skulle inte vilja veta vad den blixen skulle kosta i dagens penningvärde. Sammanfattningsvis; prylar är till för att användas. Värdesaker för bankfack.

BAW - försök till privat försoning

Publicerat

Bilderna är tagena med en Canon IXUS 330 viken jag inte är nöjd med

Publicerat
  • Författare

4325854.110ff5.jpg

bösa: Anschultz 1516D - 22 wmr

Publicerat

Det ser ut som utsikten genom ett rektoskop... ::) ::) ::)

Publicerat
  • Författare

då vet vi vad du håller på med på heljerna  ;D

Publicerat

normal_sako75barrel.jpg

Objekt: Sako 75 Hunter laminat, stainless kaliber 338Win Mag med kliniskt rengjord pipa!

Kamera: Ixus 500

Bästa försöket så här långt, det är svårt att få kameran att kunna fokusera (Auto fokus) eftersom pipan är spegelblank på insidan!

/Marcus

Publicerat
  • Författare

väldigt vackert  :D

Publicerat

Du måste ange bildens sökväg (.jpg filen).. inte till albumet där den finns.

Högerklicka på bilden och kolla under "egenskaper" så hittar du hela sökvägen till bildfilen.

så här.:

normal_pipa3.JPG

normal_pipa2.JPG