Publicerat Oktober 14, 200718 yr Hur nödvändig vaggan är är upp till var och en att bedömma,det skiljer ca 500:- mellan dom. ca 800:- för 9-13" utan vagga ca 1300:- för 9-13" med vagga /Micke
Publicerat Oktober 21, 200718 yr Författare Fick känna på en stutsare med harrisbenstöd. Jäv..r_annama vad still det blev ! Den va så pass hög att jag kunnde sitta med stödet oxå. EN SÅN SKA JAG HA, men villken storlek kan det ha varit ? (känner ej killen.)
Publicerat Oktober 21, 200718 yr Författare Rock Mount Pivot Bipod - 13,5-23 tum Är det här en harris kopia ?
Publicerat Oktober 22, 200718 yr Är nöjd med mitt Harris skjutstöd, är 1,86 är inte anpassat efter att sitta på knä eller när man sitter på en sittstolsryggsäck. Hade haft på södet under bockjakten, i mitten av sept lossnade bygelhållsskruven från min sako 30.06, störigt värre som tur var kom där inget vilt i sikte den gången.
Publicerat Oktober 22, 200718 yr Jag har ett par harris, den högra modellen med vagga, och de funkar klanderfritt för mig. Nu i augusti var det lite höggräs (inte gräs såklart men jag vet inte vad det var ;D) på åker där jag sköt bocken och då var sittande skytte ett måste, vid liggande såg jag inte ett smack Så jag tycker de höga är att föredra, går bra att skjuta liggande med, dock problem om man skjuter i nedförsbacke, då är de för höga om man ligger ner.
Publicerat Oktober 23, 200718 yr Författare Rock Mount Pivot Bipod - 13,5-23 tum Är det här en harris kopia ? Nått att ha eller ? Nästan halva priset och den ser ju väldigt lik ut.
Publicerat November 7, 200718 yr Författare Kan nu meddela att jag är ägare av ett par Harris (series s 25c). ;D Tog ett par så jag kan sitta och skjuta , då vi har mycket gärden med träda och liknande. Har grymt stora förväntningar............ ;D
Publicerat November 8, 200718 yr Skjut in bössan med benstöden. Jag vet inte riktigt varför, men jag upplever att skotten tar något högre när jag använder benstöd i skyttet.
Publicerat November 8, 200718 yr Jag upplever att mina skramlar lite. Såg att någon tagit bort fjädrarna. Kan ju vara en idé, dessutom bör de ju bli lättare också. Bössan vill ju på att glida fram när man bär den på axeln, då stöden gör bössan framtung (topptung) vid axeln.
Publicerat November 8, 200718 yr Jag har tagit bort fjädrarna från min! vart en jävla skillnad! Jag tyckte att dom skramlade på tok för mkt när fjädrarna satt på plats!