Publicerat Oktober 7, 200718 yr Nu skapar jag en tråd så de som önskar kan bjuda in till jakter. Själv bjöd vi nyss på klappjakt och efter jul blir det rävlockskurs med rävjakt på vår mark och i Augusti blir det kråk och trutjaktsdag där alla är välkomna gratis. Sjäv e jag sugen på drevjakt på hare och räv så behöver någon i närheten en passkytt nån dag sååå Önskar ni bjuda andra eller behöver ni passkyttar så plita ner i denna tråd.
Publicerat Oktober 7, 200718 yr Författare Oj, hmm inte så värst långt. Lämpligt inom bilhåll. Ska man köra ett par timmar så är det bäst om man är flera och kan samåka. Dock har jag inte ekonomin just nu för en resa med flyg/övernattning mm :
Publicerat Oktober 8, 200718 yr Trapper, så fort hunden är injagad så kan jag komma och släppa så kankse vi kan få något har eller rävdrev
Publicerat Oktober 8, 200718 yr Författare Fräckt roben Dock vågar inte många släppa på rävdrev här. Mycket vägar med rejät trafik :
Publicerat Oktober 8, 200718 yr min beagle har så korta ben så börjar hon driva åt fel håll så får man helt enkelt springa ikapp henne och koppla
Publicerat Oktober 14, 200718 yr ;D ja vill bjuda in någon med en Wachtel på lite jakt på mina marker så jag kan få se dom jaga!.. MVh ;D
Publicerat Oktober 14, 200718 yr Jag pratade just med Telgetok, han har haft inloggningsproblem och bad då mig att skriva några rader. Han skulle behöva komma i kontakt med erfarna vildsvinshundar, helst då ställande för jakt på vildsvin i södertäljetrakten. Terrängen har sparsamt med trafikerade vägar. PM:a mig så vidarebefodrar jag telnummer eller sök det här på sidan då han har skrivit ner det någonstans. MVH Roger
Publicerat Oktober 17, 200718 yr Vart bor du någonstans mamre. Har en wachteltik på 2 år som är jaktsugen.
Publicerat Oktober 17, 200718 yr Vart bor du någonstans mamre. Har en wachteltik på 2 år som är jaktsugen. Tierps trakten om jag inte har helt fel för mig! :-*
Publicerat Oktober 17, 200718 yr okej bor i västerås ca 10 mil ifrån tierp om jag räknat rätt? vore kanske nått?
Publicerat Oktober 17, 200718 yr 12,4 mil har du från Västerås till Månkarbo där Thomas bor ;D Du är med största säkerhet välkommen dit. ;D Han tittar nog in lite senare och ser detta och då får du svar från "rätt" person. ;D MVH Roggman66
Publicerat Oktober 17, 200718 yr Roggman; Jakthallick åt både Token och Mamre, vad tar du för provision
Publicerat Oktober 17, 200718 yr ja till älvsbyn har du ju inte så långt jag har ju stövaren så de e bara komma då ja ska ut,men kan ju inte lova att det blir panga nåå
Publicerat Oktober 17, 200718 yr Författare Panga är inte det viktigaste. Släpper du på räv med eller är det hare du jagar mest?
Publicerat Oktober 18, 200718 yr min hund driver bara hare men en kompis har en som driver det mesta bla räv,, vi brukar vara på berget du ser då du kommer till pitekorsniingen från pite
Publicerat Oktober 18, 200718 yr hmmm vilket berg när man kommer till pite? Danny byt ut ditt "till" (hmmm vilket berg när man kommer till pite) mot ett "från" som Karlzzon skrev så hajjar du nog detta bättre.... Och det är Älvsbyn han pratar om att du kommer till, den stora korsningen är den med 30st fartvarnare och skyltar som ligger just före du svänger mot älvsbyn. Skall förövrigt bli en rondell som alla andra korsningar i norrbotten.... http://www.hitta.se/SearchCombi.aspx?vad=&...6parhedsv%e4gen den stora korsningen mitt i kartbilden. ;D
Publicerat Oktober 18, 200718 yr man brukar känna det i vaderna efter en dag i det berget,,,med rävhund ;D
Publicerat Oktober 18, 200718 yr Vart bor du någonstans mamre. Har en wachteltik på 2 år som är jaktsugen. Du e välkommen!.... strax åvanför uppsala!..väster om Månkarbo några kilometer!... skicka mej ditt tele nummer!.. eller så ringer du mej så ska vi fixa till de!.. 0708-882220.. Mvh... Thomas
Publicerat Oktober 25, 200718 yr Ingen med grythund som skulle vilja komma till Härnösand för lite grävlingsjakt? Vi har ett ganska omfattande grävlingsgryt (ca: 10 ingångar & 4-5 m djupt på sina ställen) som, av spåren att döma, med största sannolikhet innehåller ett flertal grävlingar. Med hanen "sjukskriven" så har jag ingen hund att släppa där. Tiken törs jag inte släppa när det finns risk för att det är flera grävlingar, hon är inte mogen den uppgiften. Vi vill gärna ha bort grävlingarna & samtidigt vore det kul att få vara med på jakt med en eller flera duktiga förliggare.