Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bjudjaktstråden för alla

Featured Replies

Publicerat

Nu skapar jag en tråd så de som önskar kan bjuda in till jakter.

Själv bjöd vi nyss på klappjakt och efter jul blir det rävlockskurs med rävjakt på vår mark

och i Augusti blir det kråk och trutjaktsdag där alla är välkomna gratis.

Sjäv e jag sugen på drevjakt på hare och räv så behöver någon i närheten en passkytt nån dag sååå  :P

Önskar ni bjuda andra eller behöver ni passkyttar så plita ner i denna tråd.

Publicerat

DP, hur långt reser du för detta då? ;)

Publicerat
  • Författare

Oj, hmm inte så värst långt. Lämpligt inom bilhåll. Ska man köra ett par timmar så är det bäst om man är flera och kan samåka.

Dock har jag inte ekonomin just nu för en resa med flyg/övernattning mm  ::)

Publicerat

Trapper, så fort hunden är injagad så kan jag komma och släppa så kankse vi kan få något har eller rävdrev :)

Publicerat
  • Författare

Fräckt roben

Dock vågar inte många släppa på rävdrev här. Mycket vägar med rejät trafik  ::)

Publicerat

min beagle har så korta ben så börjar hon driva åt fel håll så får man helt enkelt springa ikapp henne och koppla ;)

Publicerat

;D ja vill bjuda in någon med en Wachtel på lite jakt på mina marker så jag kan få se dom jaga!..

MVh  ;D

Publicerat

Jag pratade just med Telgetok, han har haft inloggningsproblem och bad då mig att skriva några rader.

Han skulle behöva komma i kontakt med erfarna vildsvinshundar, helst då ställande för jakt på vildsvin i södertäljetrakten.

Terrängen har sparsamt med trafikerade vägar.

PM:a mig så vidarebefodrar jag telnummer eller sök det här på sidan då han har skrivit ner det någonstans.

MVH Roger

Publicerat
  • Författare

Se där det rör på sig i tråden  :)

Publicerat

Vart bor du någonstans mamre. Har en wachteltik på 2 år som är jaktsugen. ;)

Publicerat

Tierps trakten om jag inte har helt fel för mig!  :-*

Publicerat

okej ;) bor i västerås ca 10 mil ifrån tierp om jag räknat rätt? vore kanske nått?

Publicerat

12,4 mil har du från Västerås till Månkarbo där Thomas bor  ;D Du är med största säkerhet välkommen dit.  ;D Han tittar nog in lite senare och ser detta och då får du svar från "rätt" person.  ;D

MVH Roggman66

Publicerat

Roggman;

Jakthallick åt både Token och Mamre, vad tar du för provision  ;)

Publicerat

Lite motion för hunden bara  ;D  ;D

Publicerat

ja till älvsbyn har du ju inte så långt :D jag har ju stövaren så de e bara komma då ja ska ut,men kan ju inte lova att det blir panga nåå

Publicerat
  • Författare

Panga är inte det viktigaste.

Släpper du på räv med eller är det hare du jagar mest?  :)

Publicerat

min hund driver bara hare men en kompis har en som driver det mesta bla räv,, vi brukar vara på berget du ser då du kommer till pitekorsniingen från pite

Publicerat
  • Författare

hmmm vilket berg när man kommer till pite?

Publicerat
hmmm vilket berg när man kommer till pite?

Danny byt ut ditt "till" (hmmm vilket berg när man kommer till pite) mot ett "från" som Karlzzon skrev så hajjar du nog detta bättre....  Och det är Älvsbyn han pratar om att du kommer till, den stora korsningen är den med 30st fartvarnare och skyltar som ligger just före du svänger mot älvsbyn. Skall förövrigt bli en rondell som alla andra korsningar i norrbotten....

http://www.hitta.se/SearchCombi.aspx?vad=&...6parhedsv%e4gen den stora korsningen mitt i kartbilden.  ;D

Publicerat
  • Författare

aha de berget då e ja me, e ju skitahögt  ;D

Publicerat

man brukar känna det i vaderna efter en dag i det berget,,,med rävhund ;D

Publicerat
  • Författare

Är det inte hunden som ska springa?  ;D

Publicerat

Du e välkommen!....

strax åvanför uppsala!..väster om Månkarbo några kilometer!... skicka mej ditt tele nummer!.. eller så ringer du mej så ska vi fixa till de!.. 0708-882220..

Mvh... Thomas

Publicerat

Ingen med grythund som skulle vilja komma till Härnösand för lite grävlingsjakt? Vi har ett ganska omfattande grävlingsgryt (ca: 10 ingångar & 4-5 m djupt på sina ställen) som, av spåren att döma, med största sannolikhet innehåller ett flertal grävlingar.

Med hanen "sjukskriven" så har jag ingen hund att släppa där. Tiken törs jag inte släppa när det finns risk för att det är flera grävlingar, hon är inte mogen den uppgiften.

Vi vill gärna ha bort grävlingarna & samtidigt vore det kul att få vara med på jakt med en eller flera duktiga förliggare.